דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות בחברה הערבית

האלימות בחברה הערבית / שבעה מקרי רצח בשבוע האחרון: ועדת המעקב של ערביי ישראל תקיים שיירת מחאה

שני תושבי ג'ת נורו למוות בערב שישי ברכבם | קודם לכן נורה קרוב משפחתם בבאקה אל גרביה | 14 אזרחים ערביים נרצחו מתחילת החודש | ח"כ איימן עודה: "הממשלה הכושלת סופרת מנדטים בסקרים, אנחנו סופרים קברים טריים"

אלפים במחאה על האלימות בחברה הערבית, מג'ד אל כרום, 3 באוקטובר 2019 (צילום: דוד כהן/פלאש90)
אלפים במחאה על האלימות בחברה הערבית, מג'ד אל כרום, 3 באוקטובר 2019 (צילום: דוד כהן/פלאש90)
יהל פרג'

האלימות בחברה הערבית לא פוסקת, ואחרי שבוע מדמם הודיעה ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל כי ביום שני השבוע תוציא שיירת רכבים לאורך כביש 6, במחאה על המצב. על פי נתוני מרכז מוסאוא, מתחילת השנה נרצחו 109 אזרחים ערביים. במתיחלת  דצמבר נרצחו 14 אזרחים, שבעה מהם בשבוע האחרון.

109 קורבנות הרצח בחברה הערבית מתחילת 2020. (צילום: מרכז מוסאוא)
109 קורבנות הרצח בחברה הערבית מתחילת 2020. (צילום: מרכז מוסאוא)

במהלך השבת פתחה המשטרה בחקירה, אחרי שקטטה המלווה בירי בערערה שבנגב, הסתיימה עם ארבעה פצועים שפונו לבית החולים סורוקה. מוחמד ואחמד שרקיה, אחים בני 33 ו-41 תושבי ג'ת, נורו למוות בערב שישי ברכבם, אחרי מרדף בין שתי מכוניות. קודם לכן נורה קרוב משפחתם, אמיר אבו-חוסיין בן 25 בבאקה אל גרביה. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של המשטרה.

ביום שישי שעבר נורה דיא מאהר פריג', בן 23, בעת ששהה במכוניתו. ביום חמישי לפנות בוקר נמצאה במחסום תאנים גופתו של עלי נשאת בדוי, תושב כפר קאסם בן 30, עם פצעי ירי. ביום רביעי נורה למוות ביישוב ריינה שבצפון נמר סלימאן, בן 46.

נוכח האירועים האלימים, ושיירת המחאה ביום שני, חברי הכנסת מתבטאים בחריפות. "לא נאבד תקווה", אמר ח"כ מנסור עבאס, יו"ר סיעת רע"מ שעומד בראש הוועדה למיגור האלימות בחברה הערבית, "אנחנו פועלים במטרה לאשר את התכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית. החברה הערבית סופרת נרצחים יום אחרי יום, וכבר אמרנו שהתכנית היא פיקוח נפש".

עבאס, שמקדם בוועדה את התכנית למיגור האלימות, בסיוע ראש הממשלה בנימין נתניהו, התריע מפני אי מימוש התכנית. לדבריו, "למרבה הצער והיגון, מאז הישיבה שבה השתתף ראש הממשלה, והובטח לנו בה לאשר את התוכנית, נפלו 20 נרצחים, ועדיין ממתינים בכיליון עיניים למימוש ההבטחה".

חבר הכנסת מנסור עבאס, הרשימה המשותפת (צילום מתוך אתר הכנסת)
חבר הכנסת מנסור עבאס, הרשימה המשותפת (צילום מתוך אתר הכנסת)

גם ח"כ גדעון סער, העומד בראשות מפלגת 'תקווה חדשה', שפרש לפני כשבוע ממפלגת הליכוד, אמר במוצאי השבת כי  "ריבוי מקרי הרצח בחברה הערבית הוא עדות לאובדן שליטה של המדינה והעדר מוחלט של משילות, חוק וסדר. המדינה לא מנוהלת".

"נאבקתי להעביר חוק לעונשי מינימום על אחזקה וסחר בנשק לא חוקי. הממשלה בלמה", הוסיף, "אחת הפעולות הראשונות של ממשלה בראשותי תהיה מהלך לאיסוף והחרמת הנשק הלא חוקי לצד החמרת הענישה".

ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, אמר הערב: "החברה הערבית נמצאת במצב חירום כבר שנים. הפשיעה משתוללת והופכת את הרחובות שלנו לאזורי מלחמה והאזרחים לא בטוחים מספיק לצאת מהבית".

עודה הוסיף כי "האדישות הפושעת של ממשלות ישראל נתנה למשבר הזה לגדול למימדים שטרם ראינו, אבל במקום לעשות הכל כדי למנוע את הקורבן הבא ולפרק מהיסוד את ארגוני הפשיעה, ממשלה כושלת סופרת מנדטים בסקרים בזמן שאנחנו סופרים קברים טריים והבטחות שווא. הגיע הזמן לשבור את הכלים. ידע כל שר בממשלה הזאת: המדינה כולה לא תחזור לשגרה כל עוד החברה הערבית נמצאת במצב חירום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!