דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נאבקים בקורונה / נשיא המדינה התחסן נגד נגיף הקורונה: "צאו להתחסן"

הנשיא קרא לציבור לצאת ולהתחסן ולהמשיך לשמור על ההנחיות: "גם אם אפשר לראות את התקווה בקצה האופק, הקורונה עוד כאן, והיא מסוכנת כפי שהייתה" | "מנכ"ל הכללית: "מעריך שנגיע ל-40 אלף מתחסנים ביום | במהלך סוף השבוע החלה הזמנת תורים לחיסון לאנשים מעל גיל 60 ובקבוצות סיכון

  • ביקור שר הבריאות יולי אדלשטיין עם פרופ' אהוד דוידסון מנכל הכללית במתחם החיסונים (צילום: אסף צבי).
    ביקור שר הבריאות יולי אדלשטיין עם פרופ' אהוד דוידסון מנכל הכללית במתחם החיסונים (צילום: אסף צבי).
  • ד"ר שרון אלרעי פרייס מקבלת חיסון (צילום: דוברות בילינסון)
    ד"ר שרון אלרעי פרייס מקבלת חיסון (צילום: דוברות בילינסון)
  • מתחם החיסונים (צילום: אסף צבי).
    מתחם החיסונים (צילום: אסף צבי).
  • יו״ר הסתדרות הרופאים מקבל חיסון נגד קורונה (צילום: ההסתדרות הרפואית בישראל)
    יו״ר הסתדרות הרופאים מקבל חיסון נגד קורונה (צילום: ההסתדרות הרפואית בישראל)
אסף צבי
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

נשיא המדינה, ראובן (רטבי) ריבלין, התחסן הבוקר (ראשון) נגד נגיף הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם. הנשיא קרא לציבור לצאת ולהתחסן: "החששות לגיטימיים, אבל חשוב לזכור שמנות החיסון שמגיעות לישראל עברו תהליך בדיקה קפדני, עמדו במבחנים מחמירים, וקיבלו לבסוף אישור – הן ממנהל המזון והתרופות האמריקאי, והן ממשרד הבריאות הישראלי. אלה גופים רציניים, שערך חיי האדם, המהימנות והדיוק, הם נר לרגליהם. אפשר לסמוך עליהם.

"כשתצאו להתחסן, אתם תדאגו לא רק לבריאות שלכם, אלא גם לבריאותם של הסובבים אתכם, ואף תסייעו להשבת החיים של כולנו למסלולם התקין. תסייעו להנעת גלגלי המשק, ולהקלה בעומס האדיר שבו מצויים הצוותים הרפואיים היקרים שלנו".

את הנשיא חיסנה האחות חוה גרדנר והנשיא הודה לה ולכל צוותי האחים והאחיות ברחבי המדינה על פועלם ומסירותם. "זו ההזדמנות, פעם נוספת, להצדיע לכם, הצוותים הרפואיים בבתי החולים ובקופות החולים ולומר לכם תודה על השעות, על המאמץ, על האכפתיות. החברה הישראלית חבה לכם חוב אדיר".

מבצע החיסונים לקורונה החל הבוקר (ראשון), בהתחסנות של צוותים רפואה בבתי חולים, ארגונים רפואיים ומגן דוד אדום. מחר יחלו קופות החולים לחסן גם את הציבור הרחב. לצורך המבצע הקימו קופות החולים עשרות מתחמי חיסון ברחבי הארץ.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיע היום למתחם החיסונים של קופת חולים כללית. למתחם הגיעו גם המנהלים הבכירים בקופת חולים כללית כדי להתחסן בעצמם, ובהמשך היום יתחסנו בו אנשי צוותים רפואיים ממרפאות הקהילה של הקופה.

ביקור שר הבריאות יולי אדלשטיין עם פרופ' אהוד דוידסון מנכל הכללית במתחם החיסונים (צילום: אסף צבי).
ביקור שר הבריאות יולי אדלשטיין עם פרופ' אהוד דוידסון מנכל הכללית במתחם החיסונים (צילום: אסף צבי).

אדלשטיין אמר: "פרופ' דוידסון, ברוך הבא למשפחת המתחסנים. אנחנו עדיין משפחה קטנה, אבל משפחה שאפילו בקצב של מדינת ישראל זה קצב גידול מאוד מרשים". קופות החולים, בוודאי כללית שהיא הגדולה ביותר, התארגנו בשטח, ואתם רואים את התוצאה כאן ובכמה מוקדים נוספים. הקנאה של כמה מדינות על היכולת שלנו מרשימה. אני מבקש להודות לחיילות ולחיילים אלמונים, אחיות אחים, פרמדיקים, שנותנים את החיסון. אמנם חלקם קצת פחות אנונימיים עכשיו כי הם נתנו חיסון לאור הזרקורים, אבל יהיו עוד אלפים".

לשאלה איך הוא מרגיש יום לאחר שקיבל את החיסון, אמר אדלשטיין: "אני מרגיש מצוין. למורת רוחם של רבים לא צמח לי זנב. עכשיו פגשתי גם את פרופ' דוידסון שקיבל את החיסון, גם הוא מרגיש אותו דבר, הכל בסדר".

מנכ"ל כללית פרופ' אהוד דוידסון אמר הבוקר: "אנחנו יוצאים לדרך עם פריסה של עשרות מוקדי חיסון ברחבי הארץ. בימים הקרובים נגדיל את מספר המוקדים לכ-400 מוקדים. אנחנו מעריכים שנגיע לכ-40 אלף מתחסנים ביום ומעלה. אני מבקש להביע תודה והערכה ענקית לכל הצוותים של כללית, הן בקהילה הן בבתי החולים שלנו, על המסירות על האכפתיות".

מנכל מכבי שירותי בריאות, רן סער מקבל את החיסון הבוקר (צילום: דוברות מכבי).
מנכל מכבי שירותי בריאות, רן סער מקבל את החיסון הבוקר (צילום: דוברות מכבי).

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי הבריאות אמרה לאחר קבלת החיסון נגד נגיף קורונה: "זה יום שנותן תקווה חדשה לאזרחים במדינת ישראל – תקווה אמיתית לחזרה בטוחה לחיי שגרה. החיסון יעיל, בטוח והתחושה אחרי מצוינת. גם אני נתתי כתף ואני קוראת לכולם להצטרף לבכירי המערכת שכבר מתחסנים".

אמש (מוצ"ש) התחסנו בשידור חי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין בבית החולים שיבא בתל השומר. בנוסף התחסנו גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ומנכ"ל שיבא פרופ' יצחק קרייס.

מבין מבוטחי הקופות, הראשונים להתחסן יהיו אנשים בקבוצות סיכון – מעל גיל 60 ואנשים עם מחלות רקע. בשלב זה קופות החולים מאפשרות רק לאנשים אלו לקבוע תור לחיסון באמצעות אתרי האינטרנט ובמוקדים הטלפוניים. קביעת התורים למבוטחי מאוחדת ומכבי החלה בחמישי, בכללית החל זימון התורים בשישי והבוקר יחל זימון התורים בקופת חולים לאומית. מנכ"ל שירותי בריאות כללית, פרופ' אהוד דוידסון, שהתחסן גם הוא הבוקר, אמר אתמול כי 30 אלף מבוטחים כבר קבעו תור באתר הקופה.

החיסון שיינתן בשלב הראשון הוא החיסון שפיתחה חברת פייזר, שזכה לאישור מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). החיסון ניתן בשתי מנות בהפרש של 21 יום ביניהן, ומתחיל להשפיע שבוע מקבלת המנה השנייה. החיסון יינתן מגיל 16 ומעלה. מי שלא יקבלו את החיסון הן נשים הרות ומיניקות ובנוסף, אנשים עם תגובות אלרגיות חמורות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!