דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

מעצר שווא / זעם על המשטרה: בן 66 נעצר בטעות והוחזק שעות ארוכות, שוחרר הרחק מביתו ונמצא תשוש ורועד מקור

יוס'לה פליישמן נלקח יחף ומבולבל למעצר, ונזקק לאשפוז עם שחרורו | חברי כנסת מש"ס תובעים חקירה: "התרשלות חמורה שמחייבת העמדה לדין" | משטרת ישראל: ״החשוד סירב להזדהות״

השר אוחנה ליד מיטתו של יוס'לה פליישמן (צילום: לשכת השר לביטחון פנים)
השר אוחנה ליד מיטתו של יוס'לה פליישמן (צילום: לשכת השר לביטחון פנים)
יהל פרג'

זעם בציבור החרדי בעקבות יחס המשטרה ליוסל'ה פליישמן, אדם בן 66 שנעצר ונאזק בגלל טעות בזיהוי, הוחזק כמה שעות, ושוחרר הרחק מביתו במצב שדרש ממנו להתאשפז בבית חולים. חברי כנסת מש"ס דורשים לפתוח חקירה במח"ש נגד התנהלות המשטרה. השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ביקר את פליישמן ואמר שהנושא ייבדק.

על פי העדויות, פליישמן, אדם חולה המתגורר בשכונת 'בית ישראל' בירושלים, נעצר בביתו בלילה בין חמישי לשישי בשבוע שעבר. הוא הוצא ממיטתו, והובל כשהוא אזוק בידי השוטרים לרכב המשטרה, כשהוא יחף ומבולבל. מספר שעות לאחר המעצר התבררה הטעות ופליישמן שוחרר לביתו. אולם במשך שעות נעדר, ונמצא רק בליל שישי, כשהוא רועד מקור ותשוש, באזור גבעת המטוס בירושלים. פליישמן מאושפז כעת בבית החולים שערי צדק, ולצד אזרחים המנסים לסייע לו, התגייסו מספר חברי כנסת כדי לדרוש תשובות מהמשטרה.

במשטרה השתנתה הגרסה בגינה שוחרר פליישמן לאחר שנעצר. בתגובה הראשונה לאירוע נמסר מהמשטרה כי "החשוד הועבר לחקירה בתחנת המשטרה בגין חשד לעבירה פלילית. לאור תקלה טכנית במערכת שלא אפשרה זיהוי וודאי ועל מנת למנוע מעצר שווא של החשוד, הוא שוחרר לדרכו. עם קבלת הדיווח בדבר היעדרותו, בוצעו סריקות ופעולות לאיתורו. לפני זמן קצר הנעדר אותר ונלקח לבדיקות בבית החולים".

אולם אתמול (שבת) במשטרה מסרו את דברים הבאים: "בעקבות תלונה שהתקבלה במשטרה על איומים, השוטרים הגיעו לכתובת שמסר להם המתלונן. שם הם פגשו באדם שסירב להזדהות כנדרש וסירב לשתף פעולה ולכן הובא לתחנת המשטרה. לאחר פעולות זיהוי שבוצעו בתחנת המשטרה התברר כי לא מדובר בחשוד הדרוש לחקירה בגין האיומים, ולכן האיש שוחרר לדרכו מיד".​

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, הגיע בערב שבת לבקר את פליישמן בבית החולים. ״הבעתי בפני יוסף את צערי העמוק על מה שאירע. שלחתי לו בשם אזרחים רבים שפנו אלי חיבוק מחזק ואיחולי בריאות טובה. משטרת ישראל תתחקר את האירוע ותפיק ממנו את הלקחים לצמצום הישנות מקרים מסוג זה״, אמר אוחנה.

חדרו של יוסלה פליישמן (ללא קרדיט)
חדרו של יוסלה פליישמן (ללא קרדיט)

במקביל מוביל חבר הכנסת מש"ס משה ארבל פנייה לראש מח"ש בדרישה לחקירה של המקרה. "בעוד את הטעות בזיהוי ניתן אולי לתרץ ולהסביר, הרי שאת התנהגות השוטרים למר פליישמן, התנהגות קשה וגסה שיכולה הייתה לעלות בחייו, לא ניתן להסביר בשום פנים ואופן ולא ניתן להסכים לה", כותב ח"כ ארבל במכתב. "גרירת אדם מבוגר וחולה מביתו בלילה חורפי קר מבלי לתת לו שהות קצרה לנעול נעליים, ולאחר מכן שחרורו לרחוב בלילה כשהוא יחף מבלי לוודא כי הוא מבין היכן הוא נמצא, מדוע נלקח וכיצד ישוב לביתו, מהווה התרשלות חמורה ביותר שמחייבת בדיקה מעמיקה, חקירה פלילית והעמדה לדין של האחראים לדבר.

"אבקשך כי כבר מחר תפתח המחלקה לחקירות שוטרים בחקירה פלילית בעניין התנהלות השוטרים והמפקדים בתחנת לב הבירה בעניינו של מר פליישמן. רק העמדה לדין של האחראים למחדל העצום תוכל למנוע את האסון הבא ולהביא לשינוי בהתנהגות משטרת מחוז ירושלים כלפי האוכלוסייה החרדית בעיר ואוכלוסיית בעלי המוגבלויות".

חבר הכנסת אריאל בוסו, גם הוא מש"ס הגיש הצעה דחופה לסדר, ודורש לקיים דיון מיוחד במליאת הכנסת בעקבות פרשת מעצרו של יוסל'ה פליישמן. ח"כ ינון אזולאי ממפלגתו של בוסו דורש מהשר לביטחון הפנים אוחנה להשעות את השוטרים. "כל אזרח ישראלי, חרדי ושאינו חרדי, צריך להיות מודאג ומזועזע מהתנהלות משטרת ישראל כלפי יוסף פליישמן. התנהלות חסרת אחריות, רגש ומצפון, חייבת להיבדק לעמוק. אני דורש מהשר לביטחון פנים אמיר אוחנה לחקור את האירוע ברצינות ולהשעות במידי את אותם שוטרים שהתנהגו כאחרוני הפושעים".

במקביל למאמצי חברי הכנסת, נחלצו אזרחים רבים לטובתו של פליישמן, והקימו אתר איסוף תרומות בעבורו שם נאספו נכון לשעה זו יותר מ-3,000 שקלים .

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!