דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
Gernot Blümel

כלכלה עולמית / בווינה נערכים לסגר בחג המולד ומכריזים על הגדלת התמיכה בעסקים

שר האוצר האוסטרי הודיע אתמול על הגדלת חבילות המענקים לעסקים בעוד כמיליארד אירו, לאחר שבסגר האחרון 120,000 עסקים קיבלו סיוע בסך 1.8 מיליארד אירו

שר האוצר האוסטרי, גרנוט בלומל (צילום: Alexandros Michailidis/shutterstock).
שר האוצר האוסטרי, גרנוט בלומל (צילום: Alexandros Michailidis/shutterstock).
יונתן קירשנבאום

ממשלת אוסטריה הודיעה אתמול (שבת) שהמדינה תיכנס לסגר שלישי ישר אחרי חג מולד, ב-26 לדצמבר, רק 11 יום אחרי סיומו של הסגר הקודם. במקביל הודיעה הממשלה כי תגדיל את חבילת המענקים שלה בעוד כמיליארד אירו.

גרנוט בלומל, שר האוצר האוסטרי, אמר במסיבת עיתונאים שהממשלה תעשה צעד ראשוני של תוספת מיליארד אירו למענקים לעסקים, שיבחן מחדש על פי הצורך. התוספת היא לחבילת מענקים שאישרה הממשלה בזמן הסגר השני שהחל בחודש נובמבר. אז השיקה הממשלה מערכת מקוונת דרכה יכולים בעלי עסקים לזכות בפיצוי ישיר על אבדן הכנסה בעקבות הסגר. על פי בלומל, 120,000 בקשות מהסוג הזה הוגשו, בסכום כולל של 2.2 מיליארד אירו, מתוכם 1.8 מיליארד כבר חולקו.

בלומל אמר גם שהממשלה האוסטרית מגבשת בימים אלו מתווה לפיצוי עסקים שנפגעו באופן עקיף מהסגר. החל מה-26 לדצמבר ועד ה-18 לינואר יסגרו כל הענפים הלא חיוניים, והממשלה פועלת כדי לגבש מתווה גם לפיצוי ענפים שממשיכים לפעול על אבדן הכנסה בעקבות הסגר.

מודל התמיכה הממשלתית האוסטרי מבוסס בעיקרו על תמיכות ומענקים ישירים, ולא על אשראי בערבות מדינה. על פי המודל האוסטרי, עסקים שסבלו מפגיעה של יותר מ-30% במחזור יזכו למענק חודשי בגובה של 70% מההוצאות החודשיות במקרה של עסקים גדולים, ו-90% במקרה של עסקים קטנים. סכום המענק המקסימאלי שעסק יכול לקבל עומד על 3 מיליון אירו.

גם מתווה ההלוואות בערבות המדינה האוסטרי שונה מהמקבילה הישראלית, וכולל ערבות מקיפה בהרבה על ההלוואות. הממשלה האוסטרית מבטחת עד ל-90% מההלוואות, כדי להוריד לרמה נמוכה ביותר את הסיכון לבנקים וכתוצאה מכך את הריבית שהבנקים דורשים מהלווים. בנוסף, הממשלה מאפשרת לרשויות מקומיות להעניק הלוואות בריבית אפסית לעסקים שנמצאים בסכנת סגירה בעקבות משבר הקורונה.

גם איטליה הכריזה אתמול על צעדי סגר נוספים, במטרה לבלום את העלייה האחרונה ברמות התחלואה במדינה. הממשלה האיטלקית תגדיל בהתאם את חבילת הסיוע למשק, ברמה של 645 מיליון אירו. הכספים יופנו בצורה של מענקים ישרים לעסקים בענפים שיסגרו אחרי חג המולד, בעיקר בענפי התיירות, הבידור והמסעדנות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!