דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נגיף הקורונה / הקבינט הסתיים ללא הכרעה על הגבלות, השבים מבריטניה ומדינות נוספות יחויבו בבידוד במלונית

השרים קבעו את חובת הבידוד לשבים מבריטניה, דרום אפריקה, דנמרק ואוסטרליה עקב המוטציה שהתגלתה בבריטניה לנגיף הקורונה | גנץ קרא לדחיית ההחלטה על הסגר, נתניהו אמר: "להמשיך כרגיל זו החלטה לא נכונה"

שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום:Alex Kolomoisky/POOL, יונתן זינדל/פלאש 90)
שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום:Alex Kolomoisky/POOL, יונתן זינדל/פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

קבינט הקורונה התפזר היום (ראשון) בלי לקבל החלטה על הגבלות חדשות על המסחר. בין השרים בקבינט ובכירי משרד הבריאות התגלו מחלוקות על האופן בו יש להתמודד על העלייה בתחלואה. הקבינט החליט על חובת בידוד במלונית לשבים מבריטניה, דרום אפריקה, דנמרק ואוסטרליה, במטרה להתמודד עם המוטציה הבריטית שהתגלתה בימים האחרונים לנגיף הקורונה.

ההחלטה חלה גם על הטסים ב-3 טיסות שנחתו היום בנמל התעופה בן גוריון. בנוסף דנו השרים בהגבלת הכניסה לישראל ממדינות אלו.

בתום הקבינט אמר נתניהו: ״קיבלנו היום החלטה קשה אבל היא מחויבת המציאות. סגרנו את השמיים לכל הטיסות לישראל מבריטניה, מדנמרק ומדרום אפריקה. אלה המדינות שבהן נוכחת המוטציה. במידת הצורך אנחנו נוסיף מדינות נוספות. כל מי שיחזור מהמדינות הללו ייכנס לבידוד וחשוב מאוד שייבדק. בייחוד עכשיו, כשהחיסון בידינו וכשאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, חשוב שנמשיך לשמוע על הכללים. אנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות למען בריאותכם ולמען מדינתנו".

ויכוחים ללא החלטה על עצירת התחלואה

התחלואה בישראל קרובה לעלות על 2,500 נדבקים חדשים ביום בממוצע שבועי, הסף שנקבע להטלת הגבלות נוספות על המשק, ביניהן סגירת המסחר ומקומות עבודה מקבלי קהל, וסגירת הלימודים בבתי הספר לכיתות ה' ומעלה.

לפי דיווח בחדשות 12, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הציע להתחיל צעדי "ריסון מהודק", אך המשנה לראש המל"ל איתן בן דוד המליץ להודיע מראש על סגר מלא. השרים התווכחו ביניהם, כששר הכלכלה עמיר פרץ תמך בהשארת המשק פתוח ואדלשטיין קרא לסגר מלא.

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר כי הוא חושב שיש לדחות את ההחלטה על הסגר עד כמה שניתן. נתניהו אמר בתגובה כי זה החלטה לא נכונה, וכי יש לקיים ישיבה בה נוספת ובה להצביע על החלטות נוספות.

צעדי הגנה מהמוטציה הבריטית

בישיבה הודיע ראש הממשלה נתניהו על הקמת צוות בהובלת המועצה לבטחון לאומי, להתמודדות עם המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה. "אתמול בלילה קיימתי התייעצות עם שרי הביטחון, הבריאות, החוץ, הפנים והתחבורה" אמר ראש הממשלה בפתח הישיבה. "ההתייעצות הזאת נדרשה בעקבות ההודעה הבריטית על מוטציה חדשה של קורונה. הנחיתי מיד לכנס צוות מומחים ומנכ"לים בראשות המל"ל, משרד הבריאות וכמובן השרים הרלוונטיים, על מנת למנוע את הגעת הנגיף הזה לישראל והתפשטותו."

נתניהו הוסיף: "כרגע אין לנו כל אינדיקציה שהחיסון שיש לנו לא מתגבר על המוטציה החדשה. למיטב ידיעתנו הוא כן מתגבר. כמובן אנחנו בודקים את זה ועוקבים אחר ההתפתחות הזאת בשבע עיניים. אנחנו מתכוונים בכל מקרה להגביר את קצב החיסונים. אנחנו נדון בקבינט במניעת כניסת זרים לישראל מבריטניה וממספר מדינות נוספות בהן דווח על על תופעת הזן החדש עד להבהרת המצב".

משרד הבריאות הודיע שימליץ לקבינט לחייב את השבים מבריטניה, אוסטרליה, דרום אפריקה, ניו זילנד ודנמרק לשהות בבידוד במלונית עם נחיתתם בארץ למשך 14 יום או 10 ימים בכפוף לביצוע שתי בדיקות קורונה. חברות התעופה הישראליות קיבלו הנחייה לא להעלות אזרחים זרים לטיסות שמגיעות מבריטניה. בנוסף כוללות ההמלצות של המשרד לערוך בדיקות לכל השבים מהמדינות הללו, לבצע ריצוף גנטי למאומתים ולהגביל את אישורי הכניסה לישראל ממדינות אלה.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר הבוקר: "אנו רואים מוטציה שמתפשטת באנגליה, בדרום אפריקה ובארצות נוספות. המוטציה גורמת כנראה להדבקה נרחבת יותר. החיסון ככל הנראה פועל גם נגד המוטציה, אך זה עדיין בבדיקה. אנו מכירים את התופעה של מוטציות בנגיפים, ולכן חשוב ביותר להתחסן נגד נגיף קורונה. דגימות חיוביות לקורונה של אנשים שישובו ממדינות אלה יישלחו לריצוף גנטי."

המוטציה התגלתה במעבדות בבריטניה. על פי מערכת הבריאות הבריטית התגלו בשטח המדינה, בלונדון ובדרום-מזרח אנגליה, יותר מ-1,000 מקרים מאומתים של חולים עם הנגיף המוטציוני. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג׳ונסון אמר אתמול (שבת) שהמוטציה החדשה מדבקת בכ-70% יותר מהנגיף המוכר, אבל לא נמצא שהיא גורמת לסיכון גדול יותר מבחינת תסמיני המחלה.

המוטציה החדשה משנה את חלבון הספייק שמאפיין את נגיף הקורונה. בבריטניה נעשות בדיקות מעבדה רבות והן אלה שעלו על מוטציית הנגיף, אבל ייתכן שהדבר מתקיים במקומות נוספים בעולם.

למרות שג׳ונסון אמר ש״זה לא יהיה אנושי לעשות סגר בחג המולד״ הוא חזר בו בעקבות המוטציה, והטיל סגר ברמה 4 על לונדון ודרום מזרח אנגליה שם נמצא הנגיף. המשמעות היא סגירה של חנויות, הגבלת תנועה ואיסור על מפגש עם אנשים מאזורים אחרים במסגרת חגיגות חג המולד. הסגר בתוקף עד ל-30 בדצמבר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!