דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

נאבקים בקורונה / עשרות קבוצות ופרסומים כוזבים על חיסונים לקורונה הוסרו בסוף השבוע מפייסבוק

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה פנתה לפייסבוק לאחר שקיבלה תלונות רבות בנוגע לקבוצות בהן מופץ מידע "כוזב, שקרי ומטעה בכל הנוגע לחיסונים נגד קורונה" | ד"ר חיים ויסמונסקי, מנהל המחלקה: "הפרסומים עשויים להוות סכנה ממשית לבריאות הציבור"

קישור שפורסם בקבוצת פייסבוק שעוסקת בחיסונים וסומן על ידי הגולשים כמידע לא נכון (צילום מסך)
קישור שפורסם בקבוצת פייסבוק שעוסקת בחיסונים וסומן על ידי הגולשים כמידע לא נכון (צילום מסך)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הביאה במהלך סוף השבוע האחרון להסרתם של עשרות פרסומים כוזבים שהתפרסמו בנוגע לחיסונים מפני נגיף הקורונה. בעקבות פעולותיה של המחלקה הסירה פייסבוק קבוצות שהוקדשו לפרסומים מסוג זה וכללו עשרות פרסומים (תמונות, טקסטים וסרטונים) שכללו, על פי הפרקליטות, מידע שקרי במכוון ומטעה בנוגע לחיסונים מפני נגיף הקורונה.

בהודעת הפרקליטות נכתב כי בימים האחרונים הועברו תלונות רבות לידי משרד הבריאות ומחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, בין היתר, באמצעות חברה בתחום ניתוח מידע במרחב הסייבר, בנוגע לקבוצות פייסבוק שבהן מתנהלת פעילות של הפצת מידע "כוזב, שקרי ומטעה בכל הנוגע לחיסונים מפני נגיף הקורונה". בעקבות קבלת המידע, נערכה במחלקת הסייבר בחינה של הפרסומים ונעשתה פנייה לחברת פייסבוק לגבי קבוצות בהן הופץ המידע.

הפצת תכנים מסוג זה אסורה על פי המדיניות של חברת פייסבוק בנוגע לנגיף הקורונה. חלק מהקבוצות שלגביהן התבצעה הפעילות כללו אלפי משתמשי פייסבוק, ובחלק מהמקרים קראו המפרסמים בקבוצות לחברי הקבוצות להפיץ את המסרים אל מחוץ לקבוצה.

על פי מחלקת הסייבר של הפרקליטות, הפרסומים כללו, בין היתר, טענות לפיהן החיסונים משמשים להשתלת שבבים בגוף המחוסן למטרת מעקב ממשלתי אחריו; טענות לפיהן החיסונים נועדו להרעיל את הציבור הרחב ולצמצם את האוכלוסייה בעולם; טענות לפיהן החיסונים נועדו לחבר את כל המחוסנים למחשב קוונטי; טענות לפיהן ממשלת ישראל מבצעת ניסויים סודיים בחיילי צה"ל ועוד. חלק מהפרסומים אף כללו מסמכים מזויפים או התחזות כפרסומים רשמיים של משרדי ממשלה או עובדי ציבור.

ד"ר חיים ויסמונסקי, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ציין כי "הפצת הפרסומים הכוזבים הללו עשויה לעלות כדי עבירה פלילית, ולכן פעלה המחלקה כדי להביא להסרתם מן הפלטפורמה של חברת פייסבוק. פרסומים אלה עשויים להוות סכנה ממשית לבריאות הציבור, בשל החשש כי הנחשפים לפרסומים יסברו בשגגה כי הם פרסומי אמת, ויימנעו מקבלת החיסון. כמו כן, יודגש כי לא טופלו תכנים המהווים הבעת דעה (גם אם דעה שנויה במחלוקת), ביקורת או עמדה לגבי החיסונים, אלא תכנים העולים כדי עבירה פלילית ברורה ומובהקת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!