דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
27.4°תל אביב
  • 24.9°ירושלים
  • 27.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 25.4°אשדוד
  • 25.8°באר שבע
  • 32.6°אילת
  • 25.8°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נאבקים בקורונה / מעל 150 אלף קבעו תור: קופות החולים החלו הבוקר (ב') לחסן את הציבור לקורונה

שר הבריאות יולי אדלשטיין: כבר השבוע ייפתחו 60 נקודות התחסנות ברחבי הארץ, לא צפוי מחסור בחיסונים | המשרד יסייע לקופות להקלה על העומסים במוקדים הטלפוניים

מתחם חיסוני קורונה של קופת חולים מכבי בתל אביב (צילום: מארק ישראל סלם/POOL)
מתחם חיסוני קורונה של קופת חולים מכבי בתל אביב (צילום: מארק ישראל סלם/POOL)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

קופות החולים פתחו הבוקר (שני) את מתחמי החיסונים שלהן לקורונה לציבור הרחב. בשלב הראשון יתחסנו מבוטחים בני 60 ומעלה ואנשים בקבוצות סיכון, שקבעו תור מראש, במתחמים ייעודיים שפתחו הקופות. אתמול (ראשון) החלו הקופות להפעיל את המתחמים כדי לחסן את צוותי הרפואה. שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע כי במהלך השבוע יוקמו 60 מתחמי התחסנות ברחבי הארץ.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין קיים אמש (ראשון) הערכת מצב עם מנכ"לי ארבע קופות החולים כדי ללמוד על התנהלות המבצע. מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי ציין כי קיימת המלצה לחסן גם נשים בהיריון, נשים אחרי לידה ונשים המבקשות להיכנס להיריון, וכן מדוכאי חיסון ובני ביתם. הוא מסר שאת נושא התיעדופים בחיסונים ירכז פרופ' באדר טריף, בהתאם להמלצת ועדת המומחים שקבעה את התעדופים.

מנכ"ל קופת חולים כללית פרופ' אהוד דוידסון ציין כי זומנו תורים לכ-90 אלף אזרחים וכי היום כללית חיסנה כ 1,300 מבוטחים. מנכ"ל מכבי רן סער דיבר על כך שבמקבי בוצעו 100,000 זימונים (50,000 זימונים כפולים), וכן חיסנו כ 900 אנשי צוות במרכז החיסונים בהרצליה. מנכ"לית מאוחדת סיגל רוזנברג ציינה שהקופה זימנה 23,000 תורים, ממחר מאוחדת תוכל לחסן 4,000 מבוטחים ביום ומעוד שבוע היא תגיע ליכולת חיסון של 10,000 מבוטחים ביום. מנכ"ל לאומית חיים פרננדס ציין כי הקופה חיסנה מאות עובדים וציין כי פיצולי מגשי החיסונים בשבוע הבא יאפשר יותר נגישות. "אנחנו עם ביקוש שעולה על ההיצע", אמר.

אנשי משרד הבריאות הבטיחו כי לא יהיה מחסור בחיסונים וכי כמויות השינוע יגדלו בהתאם לביקוש. כבר השבוע ייפתחו 60 נקודות, שהן הרבה מעבר למה שתוכנן. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' לוי אמר למנכ"לי הקופות: "אם נראה שאנחנו במלאי לוגיסטי מופחת ניתן הערת אזהרה. עד אז – תזמינו ותקבלו."

"רק לפני שלושה שבועות איש לא שיער שכבר נתחיל לחסן את אזרחי ישראל", אמר אדלשטיין. "מגיעה מילה טובה לכל קופות החולים. אמרתי כל הזמן שבמבצע גדול כל כך אין ספק שיהיו תקלות פה ושם, ושעל כולם נתגבר. אומרים לי: אני 45 דקות במוקד בלי לקבל מענה. הדבר מלמד על ביקוש גדול מאוד ואני בטוח שנתגבר על כך. בכל מקום אני מזכיר את הקופות לטובה ומציין שאם לא היינו עם המערך של 4 הקופות לא היינו יכולים להצליח במבצע הזה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!