דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נאבקים בקורונה / קבינט הקורונה אישר: חובת בידוד במלונית לכל השבים מחו"ל החל מיום ד'

ההחלטה תיכנס לתוקף ביום רביעי הקרוב בשעה 22:00, ותחול למשך עשרה ימים | השבים במהלך שלישי ורביעי יחויבו בבידוד ביתי

בית מלון דן בירושלים מכין את עצמו לקליטה של חולי קורונה (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
בית מלון דן בירושלים מכין את עצמו לקליטה של חולי קורונה (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שרי קבינט הקורונה אישרו היום (שני) חובת בידוד במלוניות לכלל הנכנסים לישראל החל מיום רביעי בעקבות זיהוי 'המוטציה הבריטית' של הנגיף הקורונה. ההחלטה תיכנס לתוקף החל מרביעי בשעה 22:00, למשך עשרה ימים. עד כניסת ההחלטה לתוקף, יחויבו כלל השבים מחו"ל בבידוד ביתי, מלבד השבים מבריטניה, דרום אפריקה ודנמרק, שם זוהה הנגיף.

חובת הבידוד במלוניות תובא לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

בישיבה דרש ראש הממשלה נתניהו לעצור את הטיסות הנכנסות לישראל, להגביל כניסת זרים לישראל ולחייב ישראלים שיחזרו מחו"ל בבידוד במלונית, עד לקבלת מידע מקיף יותר על השפעות תת-הזן החדש של הנגיף. עד כה נודע כי תת הזן החדש של הנגיף שהתגלה בבריטניה מדבק יותר, ואין ודאות האם החיסונים הקיימים לקורונה מספקים הגנה מפניו.

בנוסף ידונו השרים בהגבלות בעקבות העלייה בתחלואה, שהגיעה היום (שני) לממוצע שבועי של מעל 2,500 נדבקים חדשים ביממה – היעד שקבעה הממשלה להחלת הגבלות מסוג 'ריסון מהודק' הכוללות סגירת המסחר וחלק ממערכת החינוך. אתמול (ראשון) הסתיים הקבינט ללא החלטות בעניין.

בישיבת הקבינט אתמול (ראשון) החליטו השרים לחייב את השבים מבריטניה, אוסטרליה, דנמרק ודרום אפריקה בבידוד במלונית, החלטה שנכנסה לתוקף באופן מיידי גם על נוסעי שלוש טיסות שנכנסו אתמול לישראל. בנוסף הוחלט על עריכת בדיקות לשבים ממדינות אלו ועל ריצוף גנטי למי שיימצאו חולים.

"ביקשתי את כינוס הקבינט למטרה אחת והיא סגירת השמיים", אמר נתניהו בפתח ישיבת הקבינט, "מאז הישיבה אמש, המוטציה הולכת ומתפשטת בהרבה מאוד מדינות וברור לנו שאנחנו בתחילתה של התפשטות מהירה מאוד. צריך לצמצם ככל האפשר את המסה הוויראלית שנכנסת לארץ, בשעה שבודקים כרגע באנגליה מהו בדיוק הנגיף הזה, האם החיסון עמיד בפניו ועוד שאלות אחרות. כדי לעשות את הדבר הזה אני מבקש לשכפל את מה שעשינו בגל הראשון של הנגיף הקורונה הראשון: לסגור את השמיים במהירות האפשרית״.

אחת הסוגיות בהן דנים השרים האם לחייב החוזרים ממדינות ירוקות ב-48 השעות הקרובות. האלטרנטיבות המוצעות הן לבדוק אותם ולאפשר להם לשהות בבתיהם במידה שהתוצאה שלילית, או לחייב גם אותם בבידוד.

חוסר הסכמה על הגבלות למניעת התחלואה

הדיון בקבינט אתמול על החלת הגבלות נוספות הסתיים ללא תוצאות. רמת התחלואה הגיעה היום (שני) למעל 2,500 חולים חדשים ביממה, הסף שקבע הקבינט לפני שבוע וחצי להטלת הגבלות מסוג 'ריסון מהודק' – הכוללים סגירת המסחר והלימודים הפיזיים בכיתות ה' ומעלה.

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הציע להתחיל צעדי "ריסון מהודק", אך המשנה לראש המל"ל איתן בן דוד המליץ להודיע מראש על סגר מלא. השרים התווכחו ביניהם, כשעמיר פרץ תמך בהשארת המשק פתוח ואדלשטיין קרא לסגר מלא.

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר כי הוא חושב שיש לדחות את ההחלטה על הסגר עד כמה שניתן. נתניהו אמר בתגובה כי זה החלטה לא נכונה, וכי יש לקיים ישיבה בה נוספת ובה להצביע על החלטות נוספות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!