דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פנסיה

פנסיה / רפורמת קרנות הפנסיה של האוצר לעובדים לא מאוגדים יוצאת לדרך

שר האוצר והממונה על שוק ההון הודיעו כי 'מיטב דש' ו'הלמן אלדובי' ישמשו כקרנות ברירת מחדל, בהן ינוהלו קרנות פנסיה של עובדים שלא יבחרו אחרת. להערכת משרד האוצר, הרפורמה תוביל להגדלת הקצבה החודשית העתידית למבוטחים.

השר משה כחלון והממונה על אגף שוק ההון והפיתוחים - דורית סלינג'ר. צילום: משה שי ויונתן זינדל / פלאש 90.
השר משה כחלון והממונה על אגף שוק ההון והפיתוחים - דורית סלינג'ר. צילום: משה שי ויונתן זינדל / פלאש 90.

שר האוצר, משה כחלון, והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, הכריזו היום על בחירת קרנות מיטב דש והלמן אלדובי כקרנות ברירת המחדל לשנתיים הקרובות. בהחלטה זו הוציאו למעשה לדרך רפורמה, אשר אמורה להיטיב את תנאי הפנסיה של עובדים לא מאוגדים במשק.

הרפורמה נועדה להתמודד עם בעיה בה נתקלים עובדים לא מאוגדים במשק. בעוד עובדים מאוגדים מתמקחים במשותף על תנאי הפנסיה שלהם וזוכים בדרך זו לדמי ניהול נמוכים, נאלצים עובדים לא מאוגדים לשלם פעמים רבות דמי ניהול במחיר המקסימלי המותר על פי חוק. באמצעות הרפורמה, מינה עצמו האוצר למעין לנציג של אותם עובדים אל מול קרנות הפנסיה, וקיים מכרז ובו נבחרו הקרנות הזולות ביותר, אשר יהפכו כעת לברירת מחדל.

הרפורמה תאפשר לכל המעסיקים והעובדים במשק להפקיד בקרן פנסיה אחת מבין השתיים שנבחרו בהליך שביצע אגף שוק ההון. הקרנות יחלו לצרף עמיתים מיום 1 בנובמבר 2016 בהתאם לדמי הניהול הנמוכים שנקבעו. תקופת הפעילות של הקרנות תימשך שנתיים ובסופן יתבצע הליך בחירה נוסף.

על פי משרד האוצר, הציעו הקרנות הנבחרות, מיטב דש והלמן אלדובי, דמי ניהול נמוכים משמעותית מממוצע דמי הניהול הנהוג בשוק. דמי ניהול אלו יחולו על המצטרפים לקרנות למשך 10 שנים. הפחתת דמי הניהול צפויה להגדיל את קצבת הפרישה של עובדים במאות שקלים מדי חודש.

קרן הפנסיה של מיטב דש תגבה דמי ניהול בשיעור של 1.31% מההפקדות החודשיות ושיעור של 0.01% מהצבירה בקרן. דמי הניהול שתגבה קרן הפנסיה של הלמן אלדובי יעמדו על 1.49% מההפקדות החודשיות ושיעור של 0.001% מהצבירה בקרן. על פי משרד האוצר, לשכיר המשלם כיום דמי ניהול מקסימאליים, צפוי המהלך להגדיל את הקצבה הצפויה בכ-18%. מבדיקה שערך המשרד עולה כי שכיר בעל שכר ממוצע צפוי להגדיל את קצבתו הצפויה בפרישה ביותר מ-900 שקלים.

שר האוצר משה כחלון אמר כי "מדובר במהפכה בשוק הפנסיה בישראל. לראשונה גם עובדים לא מאוגדים ייהנו באופן אוטומטי מתנאים מצוינים. הרפורמה תגדיל את קצבת הפרישה של העובדים במאות עד אלפי שקלים בחודש. אני קורא לכל העובדים: דאגו לעתידכם והצטרפו לקרנות הזוכות, ההבדל בכיס בגיל הפנסיה יהיה מאוד משמעותי".

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, הוסיפה כי "רפורמת קרן ברירת המחדל תביא את בשורת התחרות לכל החוסכים לפנסיה, ובפרט לחוסכים הבלתי מאוגדים. המהלך צפוי להוריד את ממוצע דמי הניהול במשק, להגדיל את התחרות בשוק ולהפחית את הריכוזיות".

איתי ברדה, מנכ"ל הלמן-אלדובי גמל ופנסיה, אמר בתגובה לזכייה במכרז האוצר לקרנות פנסיה ברירת המחדל כי "הבחירה של משרד האוצר בקרן הפנסיה של הלמן אלדובי כקרן פנסיה של המדינה מהווה הבעת אמון גדולה מאוד ואנו שמחים על כך. שוק הפנסיה נמצא בצמיחה משמעותית בשנים האחרונות ומבחינתנו הזכייה מהווה מנוע צמיחה משמעותי לקרן הפנסיה של הלמן אלדובי. הודעת הזכייה הגיעה בסמוך לפרסום תוצאות מדד השירות של משרד האוצר בקרנות הפנסיה שם דורגנו במקומות הראשונים, הישג משמעותי שהינו תוצאה ישירה של המחויבות שלנו לסטנדרטים גבוהים מאוד של שירות ויחס אישי. אנו מאמינים שהשילוב של קרן פנסיה של המדינה עם ביצועים ושירות מצוינים יובילו אותנו להישגים ולצמיחה משמעותית בקרן הפנסיה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!