דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
21.5°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 22.1°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 23.5°באר שבע
  • 30.2°אילת
  • 23.7°טבריה
  • 24.1°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות עבודה

תאונות עבודה / 8 עובדים נפצעו בקריסת גג במהלך התקנת לוחות סולאריים בבית ספר

"למרבה המזל במקום לא היו תלמידי בית הספר", מסר עו"ד ישראל אסל, מהפורום למניעת תאונות עבודה | עובד אחד במצב קשה פונה במסוק, 3 נוספים פונו במצב בינוני-קשה ו-4 במצב קל

קריסת הגג בכפר הנוער החקלאי כדורי (צילום: דוברות איחוד הצלה)
קריסת הגג בכפר הנוער החקלאי כדורי (צילום: דוברות איחוד הצלה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

8 עובדים בשנות ה-30 לחייהם נפצעו בקריסת גג מתכת מעל מגרש ספורט בבית הספר 'כדורי' שבגליל התחתון, במהלך עבודות להתקנת לוחות סולאריים.

עובד אחד פונה במצב קשה עם חבלה רב מערכתית במסוק מד"א לבית החולים רמב"ם כשהוא מורדם ומונשם. שלושה עובדים נוספים פונו על ידי מד"א במצב בינוני-קשה עם חבלות רב מערכתיות לבתי החולים העמק ופוריה. 4 פצועים נוספים במצב קל פונו לבית החולים פוריה.

"מדובר בקריסת מבנה שנחקרת ע"י המשטרה ומשרד העבודה בדקות אלו" אמר ל'דבר' חזי שוורצמן מפקח עבודה ראשי במשרד העבודה והרווחה. "מפקחי מינהל הבטיחות הפסיקו כל עבודה באתר עד לבירור הנסיבות של אירוע חמור זה".

"למרבה המזל במקום לא היו תלמידי בית הספר", מסר עו"ד ישראל אסל, מהפורום למניעת תאונות עבודה. "הנעשה במתחמי בתי הספר הוא בראש ובראשונה באחריות של הרשות המקומית ועליה לדאוג שעבודות במתחמי בתי הספר תעשה בסטנדרט בטיחות מחמיר ביותר נוכח העובדה שילדים מסתובבים במקום".

עבודה על גגות של אולמות ספורט היא עבודה מסוכנת שכבר גבתה את חייהם של מספר עובדים, בין היתר הזכיר עו"ד אסל את המקרה של ד"ר מגדי סאלם ז"ל שנהרג מנפילה מגובה באתר לבניית אולם ספורט בבית ספר במעגן מיכאל. ואת ג'יאהד חוג'יראת ז"ל שנפל מגובה ונהרג בזמן שעבד בעבודות קירוי מגרש כדורגל בבית ספר תדהר בעפולה.

ד"ר הדס תגרי מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניית ותעשייה קראה למשטרה ולפרקליטות "למצות את הדין עם מי שגרמו ברשלנותם לפגיעה בעובדים בהתאם לממצאי חקירה נחושה שתבוצע, ולהעביר מסר ברור לחברות אודות אחריותן להגן על עובדיהן".

תגרי ציינה כי תאונות קטלניות וקשות במהלך התקנת פנלים סולאריים על גגות מבנים תעשייתיים או חקלאיים הפכו יותר ויותר נפוצות, "התאונה הקשה מרובת הנפגעים היום,  היא השישית בשנתיים האחרונות. זאת, בשל הסיכון הרב בעבודה על גגות שבירים, תלולים או נטולי מעקות, אי-הקפדה על נהלי הבטיחות הנדרשים מצד חברות האנרגיה ורגולציה ואכיפה לא מספקות".

מציאות זו דורשת לדבריה ניסוח רגולציה ייעודית לתחום על ידי משרד העבודה והרווחה, אשר תחייב דיווח מראש למינהל הבטיחות התעסוקתית על ביצועם של פרויקטים אלה, אשר יכלול את זהות החברות המבצעות ובעלי התפקידים האחראים לבטיחות כלל העובדים.

העבודות באתר בוצעו על ידי חברת 'ב.ד.ט.ח אנרגיה סולארית לישראל בע"מ'. ממנהל הבטיחות נמסר ל'דבר' שעל אף שהיו טעונות דיווח, האתר לא דווח למינהל. אתר אחר של החברה בבאר שבע, לא דווח אף הוא למינהל וקיבל ב-2019 שלושה צווי בטיחות בגין אי מינוי מנהל עבודה ובגין ריבוי ליקויים.

מחברת 'ב.ד.ט.ח אנרגיה סולארית לישראל בע"מ' נמסר: "החברה עוסקת בנושא המבנה בבי"ס כדורי, מבנה שהוקם עם כל האישורים המקצועיים לרבות בתחום הקונסטרוקציה והבטיחות הנדרשים ע"פ חוק, אשר עברו את אישור המועצה המקומית. איננו יכולים להרחיב בעניין עד לקבלת הממצאים המקצועיים. כמובן שאנחנו דואגים לשלום הפצועים ושולחים להם רפואה שלמה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!