דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלת הקורונה

כלכלת הקורונה / הכנסת אישרה: זוגות שחתונתם התבטלה עקב הקורונה יקבלו את כספם בחזרה

הצעת החוק שהגישו חברי הכנסת: הילה שי וזאן, יעקב מרגי ומשה גפני, עברה בקריאה שנייה ושלישית | לפי החוק, הזוגות יוכלו לדרוש מבעל האולם את החזר המקדמה תוך 30 יום החל מ-1 בינואר

גל שדה קינגספילד ונופר אלמקייס בצילומי חתונה לקראת "חתונת קורונה" ב6 באפריל (צילום: יוסי אלוני / פלאש 90).
גל שדה קינגספילד ונופר אלמקייס בצילומי חתונה לקראת "חתונת קורונה" ב6 באפריל (צילום: יוסי אלוני / פלאש 90).
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הצעת החוק להחזרת מקדמות לאירוע שמחות, שהגישו ח״כ הילה שי וזאן, (כחול לבן), ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) וח"כ משה גפני (דגל התורה), אושרה אמש (שלישי) בקריאה שניה ושלישית, טרם פיזור הכנסת.

על פי החוק, זוג שהיה אמור להתחתן במהלך חודשי הקורונה ולא התקיימה חתונתו, ועשה מאמץ למציאת תאריך חלופי, יקבל את כל כספו חזרה תוך 30 יום מרגע כניסת החוק לתוקף ב-1 בינואר 2021. 21 ח"כים תמכו בהצעה, ללא מתנגדים.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי דחייה של אירוע שמחה הוא בעל משמעות כלכלית גדולה ומחייבת התערבות. "אזרחים רבים תכננו לקיים אירועי שמחות בתקופה שחלפה מתחילתו של משבר הקורונה ועד היום, אך נאלצו לדחות או לבטל את האירועים שתוכננו בשל ההגבלות שנקבעו לעניין קיום אירועים. בעלי אולמות האירועים שרויים במצוקה כלכלית קשה בעקבות משבר הקורונה ואין סייג כי יש לסייע להם, וזאת מבלי לפגוע במבקשי השירות".

החוק מחייב כי תחילה על הזוגות לנסות ולהגיע להסדר מול בעלי האולמות תוך 5 חודשים. במידה והצדדים הסכימו על מועד אחר וגם האירוע השני בוטל, או במידה ומפעיל אולם האירועים החליט שלא לנהל משא ומתן או שניהל אותו שלא בתום לב, אז יהיו הזוגות זכאים להחזר כספי של המקדמה ששילמו בתוך חודש ממועד האירוע המתוכנן או ממועד פניית הזוג בכתב לבעל האולם.

אולם אירועים בתקופת הקורונה (צילום אילוסטרציה: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אולם אירועים בתקופת הקורונה (צילום אילוסטרציה: Abed Rahim Khatib/Flash90)

במקרה כזה יוכל בעל האולם להפחית מהמקדמה רק את הסכום של הוצאות אירוע הטעימות, ובתנאי שלא יעלה על 2,000 שקלים. עם זאת, במידה והצדדים לא הסכימו על קיום אירוע במועד אחר, או שהזוגות החליטו שלא לנהל משא ומתן על מועד נוסף לאירוע, בעלי האולמות יוכלו לגבות מהם דמי ביטול שלא יעלו על 5% מהמקדמה או 3,000 שקלים, לפי הנמוך מבניהם, וזאת בנוסף לעלות ארוחת הטעימות.

במידה ובעלי האולמות לא ישיבו את הכסף כפי שקבע החוק יוכלו הזוגות הצעירים להגיש תביעה לבית המשפט, שיוכל לקבוע פיצוי של עד 10,000 שקלים. בקביעת הפיצויים יוכל בית המשפט לשקול, בין השאר, את חומרת הפרת החוק, היקפה הכספי ונסיבותיה. החוק יחול על אירועים שמועדם נקבע ל-12 במרץ 2020 ואילך, והחוזים לגביהם נחתמו לפני תקופת הקורונה.

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי התייחס להתערבות של הכנסת בנושא כזה ואמר: "לא בקלות הגענו למצב של התערבות המחוקק בהתנהלות של ענף ספציפי. דרך המלך מבחינתנו הייתה לתת לכוחות השוק לעשות את שלהם כלומר לתת לצדדים להגיע להסכמות ביניהם ללא הסדרה מחייבת ונוקשה. לצערי ההתנהלות בענף שגובלת לא פעם בפרקטיקות בלתי הוגנות כלפי הצרכנים והעדר רצון טוב להגיע הביאו אותנו למסקנה הבלתי נמנעת שללא הסדר חקיקתי לא יינתן מענה לצרכנים שכספיהם מוחזקים אצל בעלי האולמות".

ח"כ הילה שי וזאן, מיוזמי החוק אמרה: "הצעת החוק נתקעה משך כמעט 5 חודשים בעקבות עיכובים של ועדת השרים לחקיקה שלא התכנסה, אך לפחות ביומה האחרון של הממשלה והכנסת הצלחנו להביא לתיקון העוולה המשמעותית הזו. אני מאושרת בשביל הזוגות הצעירים שאין להם חברות לובי או יח"צ מאחוריהם ונאבקים על עתידם הכלכלי, ונמשיך לפעול לטובת אותם אזרחים שקולם לא נשמע".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!