דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
23.6°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 21.9°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 23.3°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 23.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נגיף הקורונה / משרד הבריאות: 4 מקרים של 'המוטציה הבריטית' התגלו בישראל

ארבעת האנשים שאצלם התגלתה המוטציה חזרו לאחרונה מבריטניה ונמצאים בבידוד ביתי | עד כה ידוע כי המוטציה מתפשטת מהר יותר, נבדקת עמידותה לחיסון

מתחם בדיקות קורונה (צילום: יוסי אלוני/פלאש 90)
מתחם בדיקות קורונה (צילום: יוסי אלוני/פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות הודיע הערב (רביעי) על אבחון ארבעה מקרים של 'המוטציה הבריטית' של נגיף הקורונה בישראל. המקרים התגלו בבדיקות שבוצעו במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות.

לפי הודעת מעודכנת של המשרד, ארבעת האנשים שאצלם אובחנה המוטציה הגיעו לארץ מבריטניה, והם נמצאים בבידוד ביתי. שניים מהם הם אחים קטינים ואדם נוסף
שלא יכלו להיכנס לבידוד במלונית, ואדם נוסף שהגיע מבריטניה בטרם חלה חובת הבידוד במלונית. לפי המשרד, כולם נמצאים בבידוד בבית ומצבם טוב. בהודעה מוקדמת יותר מסר המשרד כי שלושה מהחולים נמצאים במלונית, ומאוחר יותר עודכן כי למעשה ארבעת החולים נמצאו בבידוד ביתי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת הממשלה לדיווח על הימצאות המוטציה בישראל: "ברור מאליו שנקטנו בצעדים הנכונים כשסגרנו את השמיים מבריטניה ומיתר העולם, ברור מאליו שנקטנו נכון כשחייבנו ישראלים להיכנס לבידוד במלוניות, וברור מאליו שנקטנו בצעדים הנכונים כשביקשנו לאתר אנשים שהיו באנגליה ובשאר המדינות הנגועות. עם זאת, כרגע אנחנו צריכים להניח שהנגיף מתפשט כאן. החדשות הטובות הן שההערכות של החברות שמספקות לנו את החיסונים, הן שהחיסונים הללו, בסבירות גבוהה אבל לא מוחלטת, מטפלים גם במוטציה. את זה נדע עוד כמה ימים, אין לנו ביטחון שכך יהיה. אנחנו צריכים להמתין כדי לדעת את זה."

עוד אמר נתניהו: "זה רק מחזק את מה שאנחנו דנים בו כרגע – דהיינו לקדם מהר מאוד את מבצע החיסונים שלנו שהוא כרגע מהמהירים ביותר בעולם ביחס לאוכלוסייה ובמקביל להגביל את תפוצת המחלה, גם של הנגיף הקודם וגם של המוטציה. שני הדברים צריכים להיעשות במקביל – גם מבצע חיסונים מהיר מאוד וגם הגבלות. אם נעשה זאת, נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהמגפה. זה אפשרי, אנחנו יכולים לעשות זאת אם נעשה את זה ביחד".

למרות שהפרטים אודות תת-הזן החדש עדיין מתבררים, הוא מעלה חששות משינוי דפוס המגפה המוכר עד כה. עד כה ידוע כי המוטציה מתפשטת מהר יותר מהווריאציות הקודמות שאותרו, וכי אין ראיות שהיא משפיעה על שיעור התחלואה הקשה או התמותה של החולים בנגיף.

מוטציות בנגיפים הן שכיחות מאוד, והווריאציות השונות של הנגיף מסייעות לאפידמיולוגים לעקוב אחרי שרשרת ההדבקה. רוב המוטציות אינן משפיעות על פעילות הנגיף, אך אוסף המוטציות שאותרו בבריטניה עוררו דאגה מכיוון שהן התפשטו מהר, במקביל לכך שבריטניה חווה עלייה בתחלואה.

כשמוטציה מסוימת של נגיף מתפשטת, קשה לדעת אם ההתפשטות מתרחשת באופן אקראי, או אם המוטציות 'עוזרות' לנגיף בצורה כלשהי. משרד הבריאות הבריטי דיווח שהמוטציה אותרה כרגע בקרב מעל 60% ממקרי התחלואה החדשים בבריטניה, ולהערכתם, זו סיבה לחשוב שהמוטציה הזו מדבקת יותר מווריאציות אחרות של הנגיף. המוטציה נמצאה גם בדרום אפריקה בתחילת החודש, ולפי ארגון הבריאות העולמי, 80-90% מהמקרים החדשים היו נגיפי הקורונה שעברו את המוטציה החדשה. קולות אחרים הזהירו כי אין עדיין ודאות שהמוטציה מתפשטת במהירות רבה יותר.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש: אני לא רוצה להכניס פאניקה סביב הוריאנט, זה לא באמת חמור. היה צפוי שתהיינה מוטציות וכולנו מקווים שהחיסון יעבוד. הבעיה היא שהוא יכול להעלות את מספר החולים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!