דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סכסוך עבודה

עובדים במאבק / שביתה בעיריית מעלות תרשיחא: "מנכ"ל העירייה לא מוצא זמן לשבת עם העובדים"

עד כה נערכו כבר שימועים חד צדדיים לכ-50 מעובדי העירייה, 60 עובדים נוספים זומנו לשימועים. ביטול השעות הנוספות והכוננויות משמעותו הפחתת שכר של 500 - 3000 שקלים לעובד

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי עיריית מעלות תרשיחא חוזרים לשבות. מחר ומחרתיים (חמישי ושישי) משרדי העירייה יהיו סגורים ולא ינתנו שירותים. אשפה לא תפונה מרחובות העיר, שחלק גדול מתושביה חוגגים מחר את חג המולד.

"התחייבתי שאם יכנסו עימנו למו"מ אקפיא את ההשבתה, אבל מנכ"ל העירייה אינו מוצא זמן לשבת איתנו, העובדים" אומר לדבר יו"ר ועד העובדים משה ביטון. "פנינו לסגני ראש העיר ולראשי הקואליציה בבקשה שיפנו למנכ"ל. הדבר הכי תמוהה מבחינתנו עד כה זה שראש העיר לא מצא לנכון להתערב עד כה בשום צורה".

לדברי ביטון, עד כה נערכו כבר שימועים חד צדדיים לכ-50 מעובדי העירייה שנאמר להם שלא תתאפשר להם יותר עבודה בשעות נוספות ובכוננויות, וכ-60 עובדים נוספים זומנו לשימועים. על אף שביתת האזהרה שנערכה ביום שלישי, ועד העובדים כלל לא זומן למשא ומתן.

"לא רצינו להגיע להשבתה נוספת, ובשלב זה אנחנו משביתים בחמישי ובשישי. מקווים שלא יהיה צורך לגלוש אל תוך השבוע הבא" אומר ביטון. "הנפגעים המרכזיים הם הילדים בגנים וההורים שלהם, וזה כואב לנו ומצער אותנו מאוד. אבל לא ייתכן שרק לוועד העובדים יהיה אכפת.

"כל ההנהגה הבכירה של העיר מורכבת מאנשים שאינם תושבי העיר. כנראה, שלהם לא אכפת מהילדים שלנו. מהתושבים אנחנו מקבלים תמיכה אדירה למרות הנזק שזה מסב להם. הם תומכים בנו וכועסים מאוד על ראש העיר וההנהלה שלא מגיעים אתנו לפיתרון. כל מה שאנחנו מבקשים זה שישבו איתנו כדי להפסיק את השביתה".

העובדים הסכימו להתיעלות העירייה הביאה קבלן כח אדם

עובדי מעלות תרשיחא הסכימו כבר ביוני השנה לקצץ 5% משכרם במסגרת הסכם התייעלות, בו הובטח להם כי העירייה לא תבצע התייעלות נוספת בשכר או בכוח אדם למשך שלוש שנים. עם החלפת מנכ"ל העירייה הודיע המנכ"ל החדש, אמנון אשל אסולין, על כוונתו לבטל את האפשרות לעבוד בשעות נוספות וכוננויות, הפחתת שכר המוערכת ב-500-3000 שקלים בממוצע לעובד, וזאת על רקע מצבה הגרעוני של העירייה.

גם הפעם ועד העובדים היה נכון לשאת ולתת עם העירייה לפנים משורת הדין. זאת על אף ההסכם שנחתם מוקדם יותר השנה. הועד גם הציג חלופות שונות לפיתרון, אולם המו"מ התפוצץ לאחר שלטענת וועד העובדים, העירייה  הכניסה קבלן כוח אדם לביצוע עבודות בעיר באופן חד צדדי. בעקבות פיצוץ המו"מ החלה העירייה בזימון העובדים לשימועים, בהם הודיע להם על הקיצוץ בשכרם.

לאחר שמוקדם יותר השבוע, זכו העובדים לתמיכתו של ראש העיר לשעבר שלמה בוחבוט, כעת התייצב לימינם גם חבר מועצת העיר מטעם סיעת האופוזיציה, מוטי בן דוד שכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "מאז השביתה האחרונה (ביום שני) ועד היום פומרנץ או מנכ״ל העירייה לא ישבו עם וועד העובדים ולו פעם אחת על מנת למצוא פתרון למשבר.

"המסקנה: פומרנץ מוכיח שלא אכפת מתושבי מעלות תרשיחא, מכיוון שהוא חוסך על כל יום שביתה 150,000 שקל וכך הוא רוצה להציל את עורו על חשבון הסבל של ההורים, הילדים והעובדים. אני דורש באופן מידי שתשים בצד את האינטרסים הצרים והצלת עורך ופעם אחת במשך השנתיים האחרונות תעשה משהו למען התושבים והעובדים".

"בזמן כל כך קשה שאנו עוברים מסגר לסגר אין לך את הפריווילגיה הזאת להתנהל בצורה לא אחראית ולשחק בתושבים בהתנהלות פופוליסטית" הוסיף בן דוד. "אני דורש למען ההורים, הילדים שלנו ועובדי העירייה שעוד היום תיצור קשר עם וועד העובדים ותשבו עד שיצא עשן לבן. התושבים לא צריכים להיות בני ערובה של ההתנהלות הלא תקינה שלך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!