דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קואליציה

סדקים בממשלת נתניהו? / חילופי האשמות בקואליציה מאיימים על יציבותה

בליכוד מאשימים את בנט ב"שמאלנות", שרי הבית היהודי מכריזים שיפסיקו להיות "ילדי כאפות", והשר כחלון מציע להוציא את הממשלה לחופש "רגע לפני אשפוז"

צילומים: הדס פרוש / יונתן זינדל / הדס פרוש - פלאש 90
צילומים: הדס פרוש / יונתן זינדל / הדס פרוש - פלאש 90
שי ניר

האם קיים חשש לשלמות הקואליציה? ויכוח על תאגיד השידור הציבורי מפר השלווה בשורות הממשלה ומסעיר ביומיים האחרונים הקואליציה. שרים וחברי כנסת מהקואליציה יצאו ביומיים האחרונים בהתבטאויות חריפות אחד כנגד השני, ומפלגה כנגד רעותה. כזכור, ממשלת נתניהו הקודמת התפרקה, כנראה גם על רקע חוק 'ישראל היום'. החוק אז נועד למנוע את הפצת העיתון בחינם, ואושר בקריאה טרומית. גם בימים אלו כלי תקשורת, ובמקרה זה תאגיד השידור הציבורי – עומד במרכז הסערה.

העיתונאי עמית סגל חשף כי במהלך ישיבת הממשלה ביום ראשון השבוע, שעסקה בנושא, אמרה שרת התרבות מירי רגב (הליכוד):  "מה שווה תאגיד שידור אם אנחנו לא שולטים בו?"

כאן - תאגיד השידור הישראלי. גרפיקה: דבר ראשון.
כאן – תאגיד השידור הישראלי. גרפיקה: דבר ראשון.

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) התריסה ואמרה, "מה אתם מתבכיינים? אתם כבר 40 שנה בשלטון, יש לכם עיתון משלכם".

"כל חיי אני בליכוד ולא הגענו לרמות כאלה בשיח," אמרה השרה גילה גמליאל (הליכוד) בריאיון לאתר Ynet. "צריך להוקיע את זה. משטרים חשוכים ממש משתמשים באמירות מן הסוג הזה. אמירות מן הסוג הזה, שבו אנחנו מקימים תאגיד ציבורי על מנת שנשלוט בו, זה דבר שבעיניי לא נתפש בכלל במשטר דמוקרטי."

תגובת הליכוד לדבריה של השרה שקד לא איחרה לבוא, ובהודעת המפלגה נאמר, "בנט ושקד הם יקירי השמאל ונוני מוזס שתומכים במאמצים בלתי נלאים שלהם לפגוע בראש הממשלה נתניהו ובשלטון הליכוד."

בבית היהודי לא נשארו חייבים והגיבו להודעת הליכוד, "נתניהו שוב יורה בתוך הנגמ״ש. כמו שירה בנגמ"ש כשהצביע בעד ההתנתקות והריסת גוש קטיף, כמו שירה בנגמ"ש כששחרר הכי הרבה מחבלים בתולדות המדינה, כשהקפיא בנייה, כשנכנע לחמאס וכמו כשהכריז על הקמת פלסטין בבר אילן, וכאשר הוא סופר כיפות של כתבים דתיים בתקשורת. והכי מגוחך, שהוא יורה בנגמ"ש כדי להכניס לתוכו את בוז'י, שפיר, מיכאלי ויוסי יונה. רגע לפני הבחירות הוא תמיד מתחנף לציבור הימני והדתי ('היכנסו מתחת לאלונקה'), ודקה אחרי הבחירות הוא זורק אותם ובז להם. נגמרו ימי 'ילדי הכאפות'".

במקביל אמר שר האוצר ויו"ר מפלגת "כולנו" משה כחלון בראיון לרינו צרור בגלי צה"ל כי "הממשלה, כל הממשלה, צריכה לצאת לחופשה לפני אשפוז".

דוד ביתן יו"ר הקואליציה צילום: מרים אלסטר / פלאש 90.
דוד ביתן יו"ר הקואליציה צילום: מרים אלסטר / פלאש 90.

בתוך כך ובמקביל לחילופי הדברים בין הליכוד לבית היהודי, יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דוד ביטן (ליכוד), כתב בדף הפייסבוק שלו כי יש לבטל את הקמתו של תאגיד השידור הציבורי, "צריך לומר לציבור באומץ את האמת. אין בתאגיד השידור כל צורך."

יוזם הקמת תאגיד השידור הציבורי, השר לביטחון פנים, נושאים אסטרטגיים וההסברה, גלעד ארדן (הליכוד), הגיב, "צר לי על הצעת החוק שמקדם חבר הכנסת ביטן לביטול הקמת תאגיד השידור הציבורי עליו עמלתי. זו טעות. אני מקווה שראש הממשלה יבהיר שהוא מתנגד נחרצות ליוזמה זו. יו״ר קואליציה הוא תפקיד חשוב ומרכזי. אי אפשר להסביר לציבור שהממשלה מאשרת את הקמת התאגיד ואילו יו״ר הקואליציה של אותה ממשלה פועל לביטולו".

"אנחנו עוסקים בהכנסת תחרות לתקשורת. התחרות בתקשורת היא מהלך חשוב לדמוקרטיה הישראלית, מהלך שיש בו צדק היסטורי," אמר נתניהו בפתח סיעת הליכוד אמש, "מדברים על שליטה בתקשורת? התחרות זה ההפך הגמור משליטה. התחרות תעביר את הכוח לציבור ואזרחי ישראל הם שיחליטו ויבחרו. זה לא סוד שמזה שנים שחלקים גדולים של הציבור מודרים מהתקשורת הישראלית."

האם חילוקי הדעות הללו, וחילופי המהלומות המילוליים יסלימו לכדי פירוק ממשלת נתניהו הרביעית? יצחק (בוז'י) הרצוג כבר הצהיר שאינו מתכוון להיכנס לממשלה ושאת נתניהו יש להחליף, אך יהיה הוגן לציין כי התבטאויות שכאלו עדיין לא פירקו או הרכיבו ממשלות בישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!