דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סגר שלישי

סגר שלישי / ללא רפואה משלימה ושהייה בביתו של אחר: הממשלה אישרה את תקנות הסגר

מערכת החינוך תפעל, למעט כיתות ה'-י' | המסחר ייסגר ופעילות עסקים ללא קבלת קהל תוגבל ל-50% | יופעלו חנויות חיוניות בלבד, ומזון ממסעדות יימכר במשלוחים ללא אפשרות לאיסוף עצמי

חנות סגורה בתל אביב בזמן הסגר השני (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
חנות סגורה בתל אביב בזמן הסגר השני (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ישראל תיכנס לסגר כללי במטרה לבלום את התפשטות נגיף הקורונה בפעם השלישית, החל מראשון הקרוב ב-17:00. הסגר יימשך לפחות שבועיים (עד ה-10 בינואר) אך מרבית המומחים מעריכים כי הוא יוארך. הסגר יכלול הגבלות מחמירות על התנועה והמסחר וסגירה חלקית של מערכת החינוך.

תקנות הסגר אושרו הבוקר (שישי) לאחר ששרי הממשלה שהצביעו בעדן מלבד השרים אופיר אקוניס (שהתנגד) ועמיר פרץ (שנמנע).  בין היתר נאסרו שיעורי נהיגה וטיפולי רפואה משלימה, בדומה לסגר הקודם שחל ביום כיפור.

ועדת השרים לקורונה קבעה הבוקר (ו’) כי מיום 27 בדצמבר 2020 בשעה 17:00 עד יום 9 בינואר 2021 מקומות העבודה המעסיקים מעל 10 עובדים לא יוכלו לאפשר שהייה בו זמנית של עובדים בשיעור שעולה על 50% ממצבת העובדים במקום העבודה, או 10 עובדים, לפי הגבוה מביניהם, למעט חריגים אלה: מקומות עבודה המספקים שירותים חיוניים, מפעלים למתן שירותים קיומיים, מפעלים בעלי היתר מיוחד להעסקת עובד בשעות המנוחה ומקומות עבודה שעוסקים בעבודות בינוי או תשתית, תעשייה ביטחונית ומפעלים תומכי ביטחון (שלגביהם יחולו מגבלות אחרות). מעבר למגבלה האמורה, יידרש המעסיק להמשיך לעמוד בתנאי התו הסגול.

בנוסף, ועדת השרים לקורונה אישרה את הצעת ההחלטה של משרד הבריאות לביטול ההכרזה על אילת וים המלח כאיים ירוקים. ביטול ההכרזה ייכנס לתוקף ביום שני, 28.12.20.

על פי ההחלטות שכבר התקבלו, גני הילדים, פעוטונים ומעונות לגיל הרך, כיתות א'-ד' וכיתות י"א-י"ב ימשיכו לפעול באותה המתכונת בה פעלו בתקופה האחרונה. בכיתות ה' עד י' תתקיים למידה מרחוק בלבד. ההחלטה המקורית כללה הגבלה של שעות הלימודים בשכבות הגיל שכן לומדות ל-8:00 עד 13:00, אך לאור ביקורת ציבורית בוטלה הגבלה זו. פעילות כיתות י"ג וי"ד לנוער בסיכון ותנועות הנוער הוקפאו בהחלטות שהתקבלו הבוקר.

אתמול (חמישי) פורסם גם שבמסגרת הסגר השלישי היציאה מהבית תוגבל למרחק 1,000 מטרים ממקום המגורים, למעט יציאה לצורך חיוני. עוד נקבע איסור לשהות בביתו של אדם אחר, למעט בני משפחה גרעינית. התקהלויות יותרו על פי המצב כיום – עד עשרה אנשים בשטח סגור, ועד 20 אנשים בשטח פתוח.

עיקרי ההגבלות שאושרו

כללי

  1. קביעת הגבלות על יציאה ממקום המגורים מעבר ל 1,000 מטר, למעט חריגים כמו: יציאה להתחסן, טיפול רפואי או סוציאלי, הפגנה, הליך משפטי, יציאה לצורך פעילות ספורט (שלא בדרך של הגעה למקום בכלי רכב), העברת קטין בין הוריו הפרודים, יציאה למקום עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת, יציאה לצורך השתתפות בהלוויה, בחתונה או בברית (בכפוף למגבלת ההתקהלות). קנס על הפרה: 500 ₪.
  2. איסור יציאה ממקום המגורים לצורך שהייה במקום מגורים של אדם אחר.
  3. סגירה של מקומות ציבוריים ועסקיים למעט חנויות חיוניות: מזון, היגיינה, אופטיקה, בית מרקחת, מוצרי חשמל ומוצרים הדרושים לתיקונים חיוניים בבית.
  4. סגירה של יחידות אירוח וצימרים, גן חיות, ספארי שמורת טבע, גנים לאומיים, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה; מקום למתן טיפול שאינו רפואי, לרבות מספרה ומקום למתן טיפולי יופי וקוסמטיקה; מקום למתן טיפול רפואה משלימה; דרייב אין לצפיה בסרטים; קניון או שוק קמעונאי ומוזאון, וכן ביטול האפשרות לפתיחת בית אוכל בדרך של איסוף עצמי.
  5. בנוגע למקום המשמש לאימוני ספורט – תתאפשר הפעלה של מקום המשמש לאימון או תחרות של ספורטאי מקצועי בלבד.
  6. ביטול האפשרות לקיים שיעורי נהיגה מעשיים ואיסור על ארגון או השתתפות בטיול מאורגן.

חינוך

  1. לימודים כרגיל בגילאי 0-6 ובכיתות א-ד ו יא-יב.
  2. לא יקוימו לימודים מכיתה ה' ועד י'.
  3. תיאסר פעילות בשטח פתוח, יאסרו לימודים מעשיים במוסד להשכלה או הכשרה מקצועית לבגירים, לימודים בכיתות י"ג ו-י"ד שהם לימודי המשך ללימודים בתיכון המיועד לנוער נושר או בסיכון, ופעילות של תנועות נוער.
  4. תמשיך להתקיים פעילות לתלמידים בחינוך המיוחד ולנוער נושר ונוער בסיכון, וכן פנימיות, לימודים בכיתות עולים וגישה למוסד להשכלה או הכשרה מקצועית לבגירים לצורך למידה מקוונת ממנו לתלמידים הזקוקים לכך.
  5. ייאסר קיום טיולים.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!