דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חג המולד

דו קיום / היום שאחרי שריפת עצי חג המולד בסחנין: "מקרה מזעזע, לא מתאים לעיר"

עשרות הגיעו להעמיד עצי חג חדשים במקום בו שרפו הלילה שני עצי חג מולד | חאמד אבו סאלח, מוסלמי תושב סחנין: "כאחים בעיר הם חוגגים אתנו את החגים שלנו ואנחנו חוגגים איתם"

הכנת עצי חג מולד חדשים בסחנין (צילום: שי ניר)
הכנת עצי חג מולד חדשים בסחנין (צילום: שי ניר)
שי ניר

"אנחנו עיר של נוצרים ומוסלמים וחיים בשלום כבר מאות שנים ביחד. האירוע הזה לא תואם את הלך הרוח בעיר" כך אמר ל'דבר' ראש העיר סחנין ד"ר ספות אבו ריא. העיר סחנין התעוררה הבוקר (שבת) למעשה נבלה של הצתת עצי חג המולד בכנסייה הקתולית ובכנסייה האורתודוכסית בעיר. מהירות ועוצמת התגובה מלמדות על הזעזוע והצורך המידי להשכין שלום בין התושבים. "דיברנו עם המשטרה שתעשה את המקסימום לתפוס את מי שעשו את הדבר הזה" אמר אבו ריא והוסיף, "כבר הלילה יעמדו עצים חדשים ויאירו. ונציב גם שמירה".

"האקט הזה לא מייצג את העיר שלנו" אליאס אעדל, ראש ועד הכנסיה הקתולית בסחנין (צילום: שי ניר)
"האקט הזה לא מייצג את העיר שלנו" אליאס אעדל, ראש ועד הכנסיה הקתולית בסחנין (צילום: שי ניר)

בתגובה להצתות התכנסה במהלך היום מועצת העירייה יחד עם ראשי הדתות הנוצרית והמוסלמית בעיר לישיבה מיוחדת בה הוחלט להעמיד תקציב עירוני לשיקום העצים ולאחריה יצאו בתהלוכה בין הכנסיות שנפגעו. בסחנין מספרים כי לפני כחמש שנים היה אירוע דומה בו הוצת עץ חג מולד שהוצב ברחבת העירייה אך המציתים לא נתפסו עד היום. למודי ניסיון העירייה כבר העמידה שמירה מחוץ לכנסיות אך ככל הנראה המציתים חיכו שהשומרים יסיימו את משמרתם לפנות בוקר כדי לבצע את זממם.

מחוץ לכנסייה הקתולית התאספו בשעות הערב עשרות צעירים בני העדה הנוצרית ועסקו במרץ בהקמה מחדש של עץ חג המולד מחוץ לכנסייה. שלושה חרוטי עץ היו מפוזרים בחצר הכנסייה והמדרגות העולות על דלת הכניסה והצעירים עטפו בעלים וענפים מלאכותיים וכדורים צבעוניים ברוח החג הנוצרי. במקביל בתוך הכנסייה נעשו הכנות לקראת תפילת הערב בהובלת הארכיבישוף ד"ר עאמר יוסף מתא, ראש הכנסייה היוונית-קתולית של חיפה והגליל שהגיע במיוחד להוביל את הטקס ולחזק את המאמינים בתגובה לניסיון הפגיעה.

בתוך הכנסייה בה שרפו עצי חג מולד בסחנין (צילום: שי ניר)
בתוך הכנסייה בה שרפו עצי חג מולד בסחנין (צילום: שי ניר)

אליאס אעדל, ראש ועד הכנסיה הקתולית בסחנין אמר ל"דבר" כי האירוע עורר, "תחושה של מועקה וכאב" והוסיף כי, "האקט הזה לא מציין את העיר שלנו". לדבריו הגיעו במהלך היום מוסלמים רבים בני העיר סחנין להביע הזדהות ומחאה על הפגיעה באחיהם בני העדה הנוצרית. מחוץ לכנסייה עמד מגש מתכת ריק עם שאריות כנאפה שהביא אחד השכנים המוסלמים. "ראש העיר היה פה ולא עזב אותנו ולא את הכנסייה השנייה" אמר עאדל.

במהלך היום גם ביקרו ראשי ההנהגה הערבית בהם ראש ועדת המעקב העליונה מוחמד ברכה ויו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה שכתב בחשבון הטוויטר שלו "שריפת עצי המולד הוא מעשה נבזי שתוקף את רוח חג המולד ואת רוח האחדות והערבות ההדדית של החברה הערבית. הסולידריות שלנו חזקה מכל מי שינסה לפגוע בה, נשקם את העצים ונוודא שהפושעים יעמדו לדין".

הכנת עצי חג מולד חדשים בסחנין (צילום: שי ניר)
הכנת עצי חג מולד חדשים בסחנין (צילום: שי ניר)
חאמד אבו סאלח, עצמאי בתחום הבניין מוסלמי בן העיר סחנין (צילום: שי ניר)
חאמד אבו סאלח, עצמאי בתחום הבניין מוסלמי בן העיר סחנין (צילום: שי ניר)

"באתי לעזור לשכנינו מהעדה על המקרה המזעזע שלא מתאים לעיר" מספר חאמד אבו סאלח, עצמאי בתחום הבניין, מוסלמי בן העיר סחנין. "זה כואב לכולנו. כאחים בעיר הם חוגגים אתנו את החגים שלנו ואנחנו חוגגים איתם. נולדנו פה וכאן גם נחיה ביחד ונמות ביחד. המקרה שקרה לא יזעזע את הקשרים בין בני סחנין. מי שעשה את ההצתה זה אדם שאין לא תרבות ולא דו קיום. איך אדם חושב לעשות כזה דבר בכלל?"

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!