דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

סגר שלישי / הפעילות בתנועות הנוער תיעצר עקב הסגר, החניכים יבצעו פעולות התנדבות בלבד

סניפי התנועות ייסגרו שבועיים בלבד לאחר אישורו של מתווה לחזרתן | מזכ"ל מועצת תנועות הנוער, נפתלי דרעי: "המודל שלנו הוכיח את עצמו, נהיה מוכנים לחזור לפעילות מיד בסוף הסגר"

פעילות בקן השומר הצעיר בשכונת בקעה בירושלים (צילום: אלבום פרטי).
פעילות בקן השומר הצעיר בשכונת בקעה בירושלים (צילום: אלבום פרטי).
דוד טברסקי

הסגר השלישי יעצור את הפעילות בסניפי תנועות הנוער, שבועיים בלבד לאחר שנפתחו לפעילות. בדומה לסגרים קודמים, חניכי השכבות הבוגרות יוכלו לקיים פעילות התנדבותית בלבד, אך לא להפגיש פיזית את החניכים הצעירים לפעילות סדירה. בתנועות מקווים למינוי מהיר של שר חדש שיהיה אחראי על פעילותן, לאחר התפטרות השר זאב אלקין מהמשרד להשכלה גבוהה ומשלימה.

הפעילות בתנועות הנוער, שמקיפה כרבע מיליון ילדים ובני נוער בישראל, הופסקה עם תחילת הסגר השני באמצע ספטמבר. התנועות הורשו לקיים פעילות התנדבותית בלבד, כגון סיוע לקשישים בודדים וחלוקת מזון. רק כעבור שלושה חודשים ומאבק שכלל הפגנות, אישר משרד הבריאות מתווה פעילות לחזרתן, שכלל הגבלות מחמירות, כגון זהות בין הקבוצה בתנועת הנוער לכיתה ביסודי. המתווה, שיצא לפועל לפני כשבועיים, כלל גם עידוד של המדריכים לעבור בדיקות קורונה. הסגר סימן את הקפאתו.

בסוף השבוע האחרון יצרו התנועות מתווה פעילות חדש ומותאם לסגר, שיורכב מהתנדבות של קבוצות חניכים תחת הנחיות הקורונה. "נוכל לקיים פעילות התנדבותית כמו לפני התקופה שחזרנו לפעילות, וזה גם משהו" אומר ל'דבר' נפתלי דרעי, יו"ר מועצת תנועת הנוער.

בתנועות מקווים למינוי מהיר של שר חדש במשרד להשכלה גבוהה ומשלימה, בעקבות התפטרות השר זאב אלקין בשבוע שעבר. עד שזה יקרה, לא יהיה מי שישמיע את קולן ויילחם עבורן בממשלה. "לפי הבנתנו, בכוונת ראש הממשלה למנות בימים הקרובים שר לתיק הזה", אומר דרעי.

נפתלי דרעי (באדיבות המצולם)םכ
נפתלי דרעי (באדיבות המצולם)םכ

דרעי מאמין שהמתווה, שכבר החל לפעול, יסייע לחזרה מהירה לשגרת פעילות לאחר הסגר. "אני מעריך שבסוף הסגר הנוכחי, בתקווה שיהיה קצר, נהיה מוכנים לחזור לשגרת פעילות במהרה בעזרת המודל שלנו, שהצליח להוכיח את עצמו", אומר דרעי, "אנחנו הרבה יותר מנוסים, יש לנו פתרונות שלא עלו בעבר על השולחן, ולכן נצליח לחזור לפעילות מהר, באופן יעיל ואחראי כבר בסוף הסגר."

בתנועות מעודדים שמערכת החינוך תמשיך לפעול בכיתות א' עד ד' וי"א-י"ב, ועל ידי כך תאפשר למדריכים לשמור על קשר רציף עם החניכים הצעירים.

בדומה לדרישת ארגוני המורים לקבל תעדוף בחיסון לקורונה, תנועות הנוער עשויות לבקש לחסן את הצוותים החינוכיים הבוגרים בסניפים, כדי לאפשר פעילות חלקית לבני הנוער, במיוחד בגילי החטיבה, שלימודיהם הפרונטליים הופסקו לחלוטין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!