דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סגר שלישי

סגר שלישי / הסגר נכנס לתוקף: אלפי שוטרים פועלים לאכיפת הגבלות התנועה ברחבי הארץ

החל מהשעה 18:30 פועלים מחסומים בכניסות לערים ובתוכן | התחבורה הציבורית פועלת כסדרה | האכיפה המשטרתית תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות בדגש התקהלויות אסורות

שוטרי משטרת ישראל בפעילות אכיפה של מגבלות התנועה (צילום: דוברות המשטרה)
שוטרי משטרת ישראל בפעילות אכיפה של מגבלות התנועה (צילום: דוברות המשטרה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אלפי שוטרי משטרת ישראל ושוטרי משמר הגבול יפרסו בהיערכות מיוחדת ומעובה החל מהיום (ראשון) בשעה 17:00 במוקדים רבים ברחבי הארץ לצורך פעילות פיקוח ואכיפת הגבלות התנועה וההתקהלות שהוטלו.

עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות בדגש על התקהלויות אסורות, פיקוח ביצוע הבידוד של אנשים החולים והמבודדים והגבלות בתנועה בכל רחבי הארץ.

שוטרי משטרת ישראל בפעילות אכיפה של מגבלות התנועה (צילום: דוברות המשטרה)
שוטרי משטרת ישראל בפעילות אכיפה של מגבלות התנועה (צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה תגביר את הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה, הן במרחב הבינעירוני והן בתוך הישובים עצמם ע״י מחסומים קבועים החל משעה 18:30 וכן מחסומים מדלגים לצד סיורים בכניסות לערים ובתוכן, זאת במטרה למנוע התקהלות אסורה ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי בניגוד לתקנות, וכן לפקח אחר פעילות תקינה של בתי עסק שהורשו לפעול ומנגד על אי פעילות של בתי עסק שפעילותם נאסרה.

"המלצנו לקבינט לקיים סגר מלא"

"הסגר מציל חיים, בלעדיו היינו מגיעים למספר מתים גדול בהרבה", אמר היום הפרופ' נחמן אש וקרא לציבור לעמוד בהנחיות ולתת לחיסונים לעשות את העבודה.

"אנחנו המלצנו לקבינט לקיים סגר מלא, שבה מערכת החינוך סגורה", אמר אש, "החלטת הממשלה הייתה אחרת. כל פתיחה נוספת של לימודים, משמעותה פתיחה של הסגר. אני חושב שעדיף סגר קצר והרמטי".

פרופ' נחמן אש, פרוייקטור הקורונה (צילום: דפנה גזית)
פרופ' נחמן אש, פרוייקטור הקורונה (צילום: דפנה גזית)

"אנחנו מעריכים מראש שהסגר צפוי להיות ארוך יותר משבועיים, המלצנו על 25 יום. כעבור שבועיים נבחן את השפעתו של הסגר; את מספר המאומתים, מקדם ההדבקה, מספר החולים קשה ומספר המחוסנים. ככל שישתנו התנאים ותרד התחלואה נוכל אולי להמליץ על קיצור הסגר".

"יחד עם זאת", הוסיף אש, "חשוב מאוד שלאזרחים תהיה אפשרות לפעילות ספורטיבית, הפארקים העירוניים והציבוריים לא יסגרו".

לגבי מבצע החיסונים, עדכן הפרופ' הפרופ' אש "מבצע החיסונים מתקדם יפה, הייתה החלטה לתעדף חולים כרוניים קשים. אותם נחסן בימים הקרובים. וגם נכניס למבצע את אוכלוסיית המורים, אנחנו כבר החלטנו על כך".

"אנחנו עוקבים אחרי העומסים בבתי החולים", הוסיף אש, "הם עלים ולא מתחלקים באופן שווה בין בתי החולים. יש עומס בבתי החולים בצפון הארץ ובירושלים. אנחנו מווסתים ומסייעים לבתי החולים ע"י העברת חולים לבתי חולים פחות עמוסים, אנחנו נעזרים במד"א לשם כך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!