דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלת הקורונה

סגר שלישי / דורשי עבודה יוכלו לתקן דיווחים שגויים של מעסיקים באתר הביטוח הלאומי

מנכ״ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר: ״אל תסתמכו רק על מה שמדווח המעסיק, תדאגו למה שמגיע לכם״ | על פי הערכות המוסד בסגר השלישי צפויים יותר מ-700 אלף דורשי עבודה

המוסד לביטוח לאומי בתל אביב (צילום: דבר)
המוסד לביטוח לאומי בתל אביב (צילום: דבר)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

דורשי עבודה יוכלו לתקן דיווחים שגויים של מעסיקים באתר הביטוח הלאומי החל מאתמול  (שני). זאת בשל דיווחים שגויים של מעסיקים על מועדי יציאה לחל"ת, חזרה לעבודה, וחוסר דיוק בפרטים האישיים שיצרו מצב שעובדים מובטלים לא קיבלו דמי אבטלה. בדיקת הדיווח ועדכונו, מתאפשרת בטופס באתר הביטוח הלאומי.

״מהיום אפשר יהיה להיכנס לאתר האינטרנט ולדווח על תקופת החל״ת, לא להסתמך רק על מה שמדווח המעסיק". הסביר מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר בריאיון לגלי צה"ל "בצורה כזו אפשר לדאוג שתקבלו מה שמגיע לכם, בלי להגיע למצב שהמעסיק מדווח דבר אחד ואתם מדווחים דבר אחר, מה שמביא לפגיעה בדמי האבטלה״.

620 אלף דורשי עבודה יש בישראל על פי הביטוח הלאומי, ולהערכת שפיגלר 100 אלף נוספים צפויים להצטרף אליהם במהלך הסגר השלישי. החל מחודש מרץ כ-400 אלף מובטלים קיבלו מעל ל-100 ימי אבטלה במצטבר.

עד היום התבסס הביטוח הלאומי על דיווחי המעסיקים בלבד, כשהעובדים שיצאו לחל"ת או לאבטלה נשארו בקשר רק עם לשכות התעסוקה ולא עם הביטוח הלאומי באופן ישיר. לאורך חודשי המשבר נתגלו מצבים שונים, בהם נעשו טעויות בדיווחי המעסיקים. כך למשל, בחלק מהמקרים דיווחו מעסיקים על הוצאת עובדים לחל"ת, אך בסופו של דבר לא הוציאו את החל"ת לפועל, או סיפקו לביטוח הלאומי פרטים שאינם מדוייקים. 


בנוסף, עובדים רבים ששבו לעבודה לא דיווחו על כך לשירות התעסוקה כפי שהיו חייבים, ושירות התעסוקה המשיך לדווח עליהם כעל מובטלים, כך נוצר מצב שבו הביטוח הלאומי שילם לעובדים דמי אבטלה ביתר, שאת חלקם נדרשו לאחר מכן להשיב.

בביטוח הלאומי הבהירו כי בכל מקרה, הפרטים נבדקים גם על-ידם, אבל האפשרות החדשה אמורה לצמצם טעויות ולאפשר לעובדים למצות את זכויותיהם באופן מהיר ומדוייק יותר. בין היתר העובד יכול לבדוק ולתקן האם הוא עדיין בחל"ת, האם חזר לעבוד, האם פוטר, התפטר או האם יצא לחל"ת פעם נוספת ומתי.

״הביטוח הלאומי נמצא במצב של חירום ועושה הכול בשביל לייעל ולתת את מלוא השירות לאזרחים״, אמר מנכ״ל הביטוח הלאומי לאפי טריגר, ״אנחנו גם דואגים שתהיה תכנית ליום שאחרי שתתמרץ אנשים לחזור לשוק העבודה, כדי שירוויחו שכר עבודה, ויקבלו גם מענק מהביטוח הלאומי, כך שזה ישפר את מצבם, ויעזור למשק לחזור לתפקוד מלא״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!