דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נשים בספורט / נציג הטוטו בוועדה לשוויון מגדרי: "ליגות הנשים לא מספיק מעניינות"

הוועדה דנה באפליית נשים בהסכמי השיווק של הטוטו | קארין סנדל: "נשמע שאין לכם מושג, ליגת העל לנשים הוכרה כמקצוענית" | סמנכ"ל הטוטו הודיע בסוף הדיון: "יהיה ווקטור של אקסטרה כסף לגופים שיקדמו נשים"

אס"א תל אביב מול בנות עמק חפר (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
אס"א תל אביב מול בנות עמק חפר (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה הבוקר (שני) דיון תחת הכותרת "אפליית נשים בהסכמי השיווק של הטוטו". בדיון כלה כי ההסכמים לעונת 2020/21 של הטוטו הם בגובה של 49 מיליון שקלים, כאשר רוב הסכום מתחלק וניתן לליגות של גברים עם 43 מיליון שקלים, לעומת חצי מיליון שקלים בלבד בהסכם שיווק מול ליגת העל לנשים בכדורסל.

יו"ר הוועדה ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר בפתח הדיון: "קיימנו מספר דיונים בנושא תקצוב ספורט נשים. פניתי לטוטו ולשר הספורט ואמרתי קחו את הנושא בחשבון שלא כמו שעשיתם בעבר. בהסכמי השיווק שלכם אתם מפלים לרעה את ספורט הנשים".

ח"כ עודד פורר (קרדיט: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
ח"כ עודד פורר (קרדיט: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

היו"ר פורר פנה למאיר ברדוגו סמנכ"ל רגולציה במועצה להסדר ההימורים בספורט ואמר לו כי מהסכמי השיווק ניתן לראות שנשים לא מקבלות כסף בכלל. "ההכנסות שלכם משם זה 2 מיליון ו-300 אלף שקל ובסוף אתם מעבירים להן חצי מיליון שקלים".

ברדוגו השיב: "צריך לעשות הבחנה בין הכנסות לרווח מהכנסות של שני מיליון הרווח הוא 400 אלף. המועצה לא מכניסה לכיסה שני מיליון. המדינה ביקשה בחקיקה לעשות הבחנה ברורה בין כספי תמיכה לכספי שיווק. הם קבעו שכספי השיווק יהיו רק על פי פרמטרים קבועים. הפרמטרים הם פרמטרים מדידים. אסור לי בחקיקה לתת כסף שהוא לא ניתן להצדקה כלכלית כי אז אני עובר על החוק".

היו"ר פורר: "הכנסות ווינר ממונדיאל נשים היו 7 מיליון שקל, כמה כסף הועבר לתמיכה בספורט נשים? נראה לך סביר שאתה מעביר בין 6.5-7% לספורט נשים? אתה לא מבין שיש פה ביצה ותרנגולת. למה כדורגל נשים לא נמצא במקורות ההכנסה שלכם?". ברדוגו: "אם תחליט המדינה להשקיע בספורט נשים והנתונים יהיו טובים יותר יהיה לי אינטרס. כמובן שאשקיע. אז יהיה אינטרס".

עדן רוטברג בדי עירוני רמת גן מול מכבי אשדוד (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
עדן רוטברג בדי עירוני רמת גן מול מכבי אשדוד (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

אהרון יונה סמנכ"ל מוצרים בטוטו: "האמת שאנחנו לא מכניסים הימורים כי זאת לא ליגה מספיק מקצוענית להימורים. שכר הכדורגלניות הוא מאוד נמוך. העניין בכדורגל הזה הוא מאוד נמוך. זאת ליגה שבמילים עדינות קלה להטיה".

קפטנית נבחרת ישראל בכדורגל ויו"ר ארגון השחקנים והשחקניות, קארין סנדל אמרה: "אני מאוד מופתעת מהטוטו, נשמע שאין לכם מושג מה קורה בארץ. ליגת העל לנשים הוכרה כמקצוענית. המשחקים שאנחנו רואים בטופס הטוטו זה מליגה שלישית בקזחסטאן ולהגיד שאלה הפרמטרים זה ממש מגוחך בעייני. יש מקום לעשות שינוי תפיסתי".

יו"ר ארגון שחקני ושחקניות כדורגל קארין סנדל, בית ההסתדרות (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
יו"ר ארגון שחקני ושחקניות כדורגל קארין סנדל, בית ההסתדרות (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)

יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל נשים הילה קניסטר בר-דוד אמרה: "אני מבקשת מחברי בטוטו, תחשבו שיושבות פה נציגות ששומעות שזאת לא ליגה מקצוענית וזה לא כך. תכבדו את הצד השני. יושבות פה שחקניות שנותנות את עצמן השכם וערב כדי למתג ולשפר את הליגות".

"האם אתם מרגישים שאתם מסייעים שיווקית לליגות הנשים? למה העפתם אותנו? למה דחיתם אותנו? למה לא להגיד שצריך לעשות שינוי. קריטריונים ניתנים לשינוי והתאמה לרוח התקופה" הוסיפה קניסטר בר-דוד.

"בטוטו נמצאים בהליך עבודה לגיבוש נוהל הסכמי חסויות חדש" אמר מאיר ברדוגו בסיום הדיון והוסיף כי הוא "מבטיח ומתחייב שאנחנו ניתן במסגרת הדיונים שלנו גם את הדעת לדברים שנשמעו פה היום ונשתדל לתת ביטוי ככל שאפשר ויהיה ביטוי לעוד דברים כאלה – יהיה ווקטור של אקסטרה כסף לגופים שיקדמו נשים. יהיה פקטור לקידום פריפריה. כמה כסף אני לא יודע".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!