דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים במאבק

עובדים במאבק / עובדי בנק אגוד פתחו בעיצומים: "עובדי אגוד לא שקופים"

בנק אגוד עתיד להתמזג עם בנק מזרחי-טפחות | לטענת העובדים, הנהלת מזרחי-טפחות חתמה על הסכם עם ועד עובדי מזרחי-טפחות שיאפשר פיטורים של עובדי אגוד שייקלטו

בנק אגוד (צילום: אלון וולניץ)
בנק אגוד (צילום: אלון וולניץ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי בנק, העתיד להתמזג אל תוך בנק מזרחי-טפחות, הודיעו כי ימשיכו בנקיטת עיצומים, במחאה על התנהלות בנק מזרחי-טפחות בכל הנוגע לתנאי העסקתם. במסגרת העיצומים, נסגרו היום (חמישי) כל סניפי הבנק בשעה 12:00. על פי הסתדרות המעו"ף, המייצגת את עובדי בנק אגוד, טיוטת הסכם קיבוצי המסדירה את עתידם התעסוקתי אחרי המיזוג הועברה להנהלת המזרחי, אך לא זכתה להתייחסות.

לטענת העובדים, בזמן שניהלו משא ומתן עם הנהלת בנק מזרחי-טפחות, התגלה להם כי אותה ההנהלה סיכמה עם ארגון עובדי מזרחי-טפחות על הסכם קיבוצי שכולל הליכי פיטורים של עובדי אגוד שיקלטו בבנק הממוזג. זאת, לטענתם, למרות שאינם מיוצגים על ידי ועד עובדי בנק המזרחי.

"מעולם לא נתקלנו במעשה מביש שכזה", נמסר מוועדי העובדים בבנק אגוד, "מי שמע שהנהלה חותמת במחשכים הסכם עם ועד שאינו מייצג את העובדים והכל במטרה לפגוע בעובדי אגוד".

"עובדי אגוד אינם שקופים ונציגיהם בלבד יסכמו את התנאים הנוגעים לקליטתם בבנק המזרחי", הוסיפו.

במכתב למנכ"ל בנק מזרחי-טפחות, משה לארי, טען מנחם מליק, ראש חטיבת עובדי הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות המעו"ף כי "בהיות ההסתדרות ארגון העובדים היציג של עובדי בנק אגוד, לא יעלה על הדעת כי ייחתמו בין הנהלת בנק המזרחי לבין ארגון עובדי בנק המזרחי (המאוגד תחת ארגון עובדים אחר) הסכמים קיבוציים הנוגעים לעובדי בנק אגוד, זאת, במיוחד כאשר עדיין תלוי ועומד סכסוך עבודה שהכריזה ההסתדרות הכללית על הבטחת זכויותיהם של העובדים בבנק אגוד, טרם יישומו של המיזוג הצפוי".

מליק הוסיף כי "לפיכך, הריני להבהיר, באופן שאינו משתמע לשני פנים, כי ההסתדרות וארגון עובדי בנק אגוד הינם מיצגיהם הבלעדיים של עובדי בנק אגוד בכל דבר ועניין. ההסתדרות לא תכיר בשום סיכום הנוגע לעובדי בנק אגוד, בין אלה הפורשים ובין אלה
הנקלטים , שלא יהיה על דעתה ובחתימתה על הסכם קיבוצי מחייב".

מבנק מזרחי-טפחות נמסר בתגובה: "מוזר שוועד עובדי אגוד יוצא נגד מהלך, שכל תכליתו לדאוג לענייניהם של עובדי אגוד שייקלטו בבנק. כמו בכל ארגון שיש בו נציגות עובדים, כל עובד שנקלט במזרחי-טפחות, מיוצג על ידי ועד עובדי מזרחי-טפחות. על מנת שעובדי אגוד שייקלטו בבנק יקבלו ייצוג מיטבי בתקופת קליטתם, סיכמו הנהלת הבנק ו-ועד העובדים של מזרחי-טפחות, באופן חריג ויוצא מן הכלל, שעובדים אלה ייוצגו על ידי נציגות של עובדי אגוד. כמו כן, בהסכם עם ועד עובדי מזרחי-טפחות נכתב במפורש שמכלול הנושאים הנוגעים לעובדי אגוד, ובכלל זה קליטתם בבנק, יסוכמו במשא ומתן המתנהל בימים אלה מול ועד עובדי אגוד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!