דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נגיף הקורונה / מנכ"ל משרד הבריאות: "במידה ולא יקרה מאומה לרמת התחלואה, נמליץ להאריך את הסגר"

פרופ' חזי לוי בתדריך לעיתונאים: "אם אנחנו לא עומדים בהנחיות הסגר, שגם הוא רך יחסית, בעוד שבועיים מספר המאומתים יהיה כפול" | אתמול (ד') אובחנו בישראל 5,618 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, שיעור הבדיקות החיוביות: 5.6%

פרופסור חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות (צילום מסך)
פרופסור חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות (צילום מסך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו בעלייה במספר החולים הקשים, ולצערי מדי יום אנחנו רואים עלייה בחולים הקשים", כך אמר הערב (חמישי) פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות בתדריך שקיים לעיתונות.

לדברי לוי, "ביום הרביעי לסגר, אנחנו ממשיכים לראות עלייה בתחלואה, ואנחנו רואים אותה בכל המגזרים". על פי לוי, "אם המספרים לא משתנים, ואם אנחנו לא עומדים בהנחיות הסגר, שגם הוא רך יחסית, בעוד שבועיים מספר המאומתים יהיה כפול".

"אנחנו עוקבים כל הזמן אחרי התחלואה וכל המדדים ואנחנו מתכננים צעדים נוספים שאולי נצטרך לעשות על מנת להוריד את התחלואה", הוסיף, "צעדים שפירושם החמרה. צמצום הלימודים, העובדים והתנועה, כל זה על מנת למנוע התקהלויות וסכנה להדבקה".

לדבריו, במשרד הבריאות חוששים מהעובדה שרבים יחגגו את השנה החדשה. "אנחנו מודאגים מהסילבסטר, זו סיבה להתקהלות, למסיבות, להתארחות בבית למרות הוראות הסגר וכמובן לעלייה בתחלואה", הסביר, "אנחנו סבורים שחלק מהתחלואה כעת היא בעקבות אירועי חנוכה, שמשפחות התגודדו בבתים, וכעת אנחנו חוששים שגם בסילבסטר נראה את הדברים האלו".

מנגד, התייחס לוי גם להיקף החיסון הגבוה בישראל. לדבריו "ככל שיגדל מספר מנות החיסון, נרחיב את המבצע ליותר קבוצות אוכלוסייה". בתשובה לשאלה על אורך הסגר אמר לוי כי "במידה ולא יקרה מאומה לרמת התחלואה, נמליץ להאריך את הסגר, אבל אני מקווה שלא נגיע לזה".

לוי התייחס לעובדה שבשל עיקוב בהגעת חלק מהחיסונים ארצה, הרחבת מבצע החיסונים צפויה להתעכב בכשבועיים. במהלך ההפסקה יוענקו מנות החיסון השניות. לוי הכחיש את הפרסומים לפיהם החיסון של חברת מודרנה יגיע בשבועות הקרובים, במקום בחודש מרץ.

"המשך הסגר לא ממש קשור באופן ישיר לחיסונים. כמובן שהם פתח לתקווה ולהורדת תחלואה, אבל צריך לחסן מספר מיליונים כדי להוריד תחלואה", אמר. "החיסון משפיע רק אחרי כחודש ושבוע אחרי המנה הראשונה של החיסון. כך שאלה שחוסנו לפני 10 ימים או שבועיים הם עם הגנה מסוימת אבל מאוד חלקית. אם אנחנו מחסנים כעת עד סוף ינואר 2 מיליון תושבים שמרביתם בקבוצות החיסון, אז אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים להתחיל בפתיחה זהירה של המשק".

לוי ציין עוד שמשרד הבריאות הקימה ועדה מיוחדת שבוחנת את תופעות הלוואי של החיסון. לדבריו, עד כה לא נרשמו תופעות לוואי יוצאי דופן לעומת חיסונים אחרים הניתנים בישראל.

על 'המוטציה הבריטית' אמר: "היא עדיין כמובן קיימת ובמדינות אירופה ולא רק באנגליה. ההידוק והסגר הולכים ועולים באזורים שבהם המוטציה נפוצה. אנחנו במדינת ישראל מבקשים מכל השבים ארצה לתת בדיקות ולהיכנס לבידוד".

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול (רביעי), אובחנו בישראל 5,618 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. היום, מחצות ועד 10:25, אובחנו 416 נדבקים נוספים. מניין הנפטרים מהמחלה ומסיבוכיה עומד על 3,318.

עד כה אובחנו בישראל 419,943 נדבקים בקורונה, ומספר החולים הפעילים עומד על 42,487. מספר החולים במצב קשה הוא 661, מהם 170 מונשמים.

אתמול התקבלו תוצאות של 100,902 בדיקות, מתוכן שיעור התוצאות החיוביות עמד על 5.6%.

מנגד, קצב החיסונים נגד הקורונה ממשיך להיות גבוה מאוד. סך הכול חוסנו בישראל כ-800 אלף בני אדם, 150,622 חיסונים ניתנו אתמול. כ-30% מבני ה-60 ומעלה כבר קיבלו את המנה הראשונה של החיסון נגד הנגיף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!