דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

סין / אחרי עימותים עם הרגולציה הסינית, המיליארדר ג'ק מא נעלם מעין הציבור

המייסד של עליבאבא וחברת הטכנולוגיה הפיננסית הגדולה בעולם 'אנט גרופ' לא נראה מאז נובמבר ושמו הוסר מתכנית ריאליטי בה שפט | בחודשים האחרונים נקלעו החברות לצרות עם הרשויות בסין על רקע האשמות בהתנהלות מונופוליסטית

הבעלים של 'עליבאבא' ג'ק מא ארכיון (Jean-Marc Giboux / AP Images for American Express)
הבעלים של 'עליבאבא' ג'ק מא ארכיון (Jean-Marc Giboux / AP Images for American Express)

המיליארדר הסיני ג'ק מא נעלם מתכנית הריאליטי האפריקאית בה שימש כשופט, עדות אפשרית לצרות איתן הוא מתמודד במולדתו, כך דיווח ה'פייננשל טיימס'. מא, המייסד של קבוצת עליבאבא וקבוצת הטכנולוגיה הפיננסית 'אנט גרופ', הוחלף בשופט אחר בפרק הסיום של 'גיבורי העסקים של אפריקה', תמונתו הוסרה מאתר האינטרנט של התכנית והוא אף הושמט מהקדימונים לתכנית.

פרק הסיום הוקלט בנובמבר, זמן קצר אחרי שאיש העסקים מתח ביקורת ציבורית על הרגולציה בסין ועל מערכת הבנקאות הממלכתית במדינה. זמן קצר אחרי הדברים תקפו גורמים רשמיים את מא, וההנפקה הציבורית של 'אנט גרופ', בשווי של 35 מיליארד, דולר נדחתה בשנה לפחות. מא לא הופיע מאז בציבור.

האיש העסקים הסיני ג'ק מא (משמאל) נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ביקור בישראל, מאי 2018. (צילום: חיים צח, לע"מ)
האיש העסקים הסיני ג'ק מא (משמאל) נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ביקור בישראל, מאי 2018. (צילום: חיים צח, לע"מ)

ההנפקה, שהייתה אמורה להיות הגדולה בהיסטוריה, נדחתה על רקע כוונת הרשויות בסין לערוך רפורמה ברגולציה על ענף הטכנולוגיה הפיננסית, הכולל בנקאות דיגיטלית, פלטפורמות להעברת כספים ומטבעות וירטואליים. על פי האתר 'בלומברג', ראשי הקבוצה החליטו לדחות את ההנפקה על מנת לבחון את השינויים שיידרשו כדי לעמוד בדרישות הרגולציה החדשות.

דובר של קבוצת עליבאבא אמר ל'פייננשל טיימס' כי "בשל התחייבויות קודמות מר מא לא יכול היה לקחת חלק בתכנית הסיום של 'גיבורי העסקים של אפריקה' מוקדם יותר השנה".

האשמות בהפרת ההגבלים העסקיים

הרשויות בסין הורו בשבוע שעבר ל'אנט גרופ' לתקן את ההתנהלות העסקית שלה, על מנת לעמוד בדרישות הרגולטוריות במדינה. הדרישה באה בזמן שהממשל הסיני מגביר את הלחץ נגד פעילות מונופוליסטית בתעשיית האינטרנט המקומי.

הבנק המרכזי של סין זימן, ביום שבת שעבר, בכירים בחברת הטכנולוגיה הפיננסית הגדולה בעולם, והורה להם לגבש תכנית לתיקון ההנהלות העסקית של החברה ולהציג בפניו לוח זמנים ליישום התיקונים. על פי הודעת הבנק, החברה נדרשה להתייחס, בין היתר, גם לשירותי ניהול האשראי, הביטוח וההון שהיא מפעילה.

על פי הודעת הבנק, ל'אנט גרופ' אין מנגנון ממשל תאגידי יציב דיו, החברה הפרה את תנאי הרגולציה בסין ולקחה חלק בפעילות פיננסית לא חוקית. הבנק טען גם כי החברה ניצלה את כוחה בשוק כדי לדחוק החוצה מתחרים, ולפגוע בזכויות ובאינטרסים של הצרכנים.

המטה המרכזי של חברת Ant Group (צילום: Shutterstock)
המטה המרכזי של חברת Ant Group (צילום: Shutterstock)

הפגישה בבנק המרכזי התקיימה ימים ספורים אחרי שהרשויות הסיניות הכריזו על חקירה של עליבאבא, המחזיקה ב-33% מהבעלות על 'אנט גרופ', בחשד להפרת חוקי ההגבלים העסקיים.

'אנט גרופ' שהחלה כפלטפורמה להעברת תשלומים עבור המסחר המקוון של עליבאבא, התרחבה מאז והיא מציעה כיום שירותי השקעות וביטוח למאות מיליונים בסין. רשויות הרגולציה הורו ל'אנט גרופ' להקים חברת אחזקות פיננסית ולהחזיק ברשותה הון ברמה מספקת. עוד אמרו הרשויות כי על החברה לחזור לפעילות המקורית של שירותי תשלום דיגיטליים, להגדיל את רמת השקיפות סביב העברות הכספים ולאסור על תחרות לא הוגנת.

בהודעה שפרסמה החברה אחרי הישיבה בבנק המרכזי נכתב כי היא תעמוד בדרישות הרגולציה ותתגבר את מערכך ניהול הסיכונים שלה. עוד נכתב בהודעה כי החברה הקימה צוות עבודה לביצוע התיקונים הנדרשים.

"אנחנו מעריכים מאוד את העזרה והליווי של הרגולטורים הפיננסיים", מסרה החברה, "התיקונים הנדרשים הם הזדמנות עבורנו לחזק את היסודות של העסקים שלנו, לצמוח תוך עמידה מלאה בדרישות החוק, ולהמשיך להתרכז בחדשנות לטובת הכלל ולשירות העסקים הקטנים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!