דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

סגר שלישי / השבוע השני של הסגר השלישי: עלייה בתחלואה, המשך החיסונים ודרישה להחמרת הגבלות

שר הבריאות יולי אדלשטיין יציע לממשלה להטיל סגר מלא לשבועיים | מבצע החיסונים יימשך בשבוע הקרוב, אך קצב המתחסנים החדשים צפוי לקטון בשבוע הבא | ב-128 יישובים אין לימודים בכיתות ה'-י"ב

סגר. (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
סגר. (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה תדון השבוע בהרחבת הגבלות הסגר השלישי לאור העלייה בתחלואה. מבצע החיסונים נכנס לשבוע השלישי, וישראל היא המדינה המובילה בעולם בשיעור המתחסנים (11% מכלל האוכלוסייה), אבל גם החיסון לא יוכל להשפיע מיידית על גל התחלואה הנוכחי. במשרד הבריאות יציעו לממשלה להטיל ״סגר מלא״ למשך שבועיים כדי להפחית את התחלואה.

הסגר, שנכנס לשבוע השני שלו, מתבטא בעיקר בסגירת המסחר והגבלות תנועה, לצד הפעלה מרבית מערכת החינוך. מאז שהחל הסגר בשבוע שעבר עלו מספרי החולים החדשים בכל יממה, והגיעו ליותר מ-6,000 חולים בשישי, וכמעט 4,000 חולים בשבת.

העלייה בתחלואה מתבטאת גם במאושפזים במצב קשה, שמספרם עמד הבוקר (ראשון) על 729. השיעור הממוצע של תוצאות חיוביות בשבוע האחרון עמד על 5.25%, ומספר הבדיקות עמד בכל יום על כ-100 אלף (מלבד שבת, בו נערכו כ-75 אלף בדיקות).

מקדם ההדבקה (R) עמד בשישי האחרון על 1.22. הנתון מעודכן עשרה ימים לאחור, כלומר, לפני תחילת הסגר. מטרת הסגר השלישי היא להוריד את מקדם ה-R מתחת ל-1, אלא שההשפעה של ההגבלות מורגשות רק עשרה ימים לאחר תחילתן, ולכן, השפעת הסגר תורגש רק במהלך השבוע הקרוב.

בהודעת שר הבריאות, יולי אדלשטיין, נאמר אתמול (שבת) כי "נוכח עליה משמעותית ומדאיגה בתחלואה ובמספר החולים הקשים, וגילוי מקרי מוטציה, שר הבריאות מתכוון להביא הצעת החלטה לממשלה לסגר מלא לתקופה קצרה של שבועיים. זאת נוכח המלצת אנשי המקצוע של המשרד. שר הבריאות קורא לכל מקבלי ההחלטות לנהוג באחריות ולהימנע מפופוליזם של בחירות".

לצד ההגבלות נמשך מבצע החיסונים, שנכנס היום לשבוע השלישי שלו. עד אתמול (שבת) חוסנו בישראל 1,090,000 בני אדם במנה הראשונה של החיסון. מאז שלישי האחרון חוסנו 150 אלף ביום במרכזי החיסון של קופות החולים, בתי החולים ופיקוד העורף.

עד כה מאפשר משרד הבריאות לחסן את מי שנמצא בקבוצות התעדוף – בני 65 ומעלה והמטפלים שלהם, חולים כרוניים ומשפחותיהם, צוותים רפואיים, וכן חיסונים שהוקצו לצבא, למשטרה ולגופי בטחון. עם זאת, כדי למנוע בזבוז של חיסונים שתוקפם עומד לפוג, התיר משרד הבריאות לקופות החולים לחסן במנות שעומדות להיזרק גם בני מתחת ל-65, תוך תעדוף גילים מבוגרים יותר וחולים כרוניים.

החל מהשבוע הבא יכלול מבצע החיסונים גם מתן מנה שנייה של חיסון למי שכבר קיבל את המנה הראשונה. בחיסון של פייזר הניתן בישראל, המנה השנייה צריכה להינתן 21 יום לאחר קבלת המנה הראשונה. במשרד הבריאות אמרו בשבוע האחרון כי ייתכן שהחל מהשבוע הבא קצב המתחסנים החדשים יפחת, והמלאי הקיים יופנה למתן המנה השנייה של החיסון. המלאי לצורך מתן מנה שנייה נשמר בכל מקרה במחסנים בישראל, וכרגע אין ודאות לגבי הגעת מנות נוספות מעבר לו.

128 יישובים ללא לימודים בבתי הספר לכיתות ה'-י"ב

לפי ההגבלות הנוכחיות, מערכת החינוך פועלת כסדרה עד כיתה ד', ומכיתה ה' מתקיימים לימודים פיזיים בבתי הספר רק ביישובים ירוקים וצהובים, תוך הגעת התלמידים יומיים או שלושה בשבוע לבתי הספר. עם זאת, חלק מראשי הערים קיבלו החלטות שונות בשטח: ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, החליט כי כיתות ה' ומעלה בעיר ילמדו מהבית בלבד למרות שהעיר רשאית לפתוח את בתי הספר. ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה, קרא להורים להימנע במידת האפשר משליחת הילדים לבתי הספר.

ב-128 יישובים לא יתקיימו החל מהבוקר לימודים לכיתות ה-י"ב, עקב הגדרתם ככתומים או אדומים. בשבוע שעבר לא התקיימו לימודים ב-109 יישובים. בנוסף לא יתקיימו לימודים בחלק מהשכונות בירושלים, חיפה ואשדוד.

היישובים בהם לא יתקיימו לימודים: אבו גוש, אבו סנאן, אום אל-פחם, אורנית, אזור, אכסאל, אל-בטוף, אלעד, אלפי מנשה, אלקנה, אעבלין, אפרת, אריאל, באקה אל-גרביה, בוסתן אל-מרג', בוקעאתא, ביר אל-מכסור, בית אל, בית אריה, בית ג'ן, בית שאן, בית שמש, ביתר עילית, בני ברק, בסמ"ה, בסמת טבעון, ג'סר א-זרקא, ג'ש (גוש חלב), גבעת זאב, גבעת שמואל, גדרה, גוש עציון, גן יבנה, גני תקווה, דאלית אל-כרמל, דבורייה, דיר אל-אסד, דיר חנא, הר אדר, הר חברון, זרזיר, חולון, חורפיש, חיפה, חצור הגלילית, טבריה, טובא-זנגרייה, טורעאן, טייבה, טירת כרמל, טמרה, יאנוח-ג'ת, יבנה, יהוד, יפיע, יקנעם עילית, ירכא, כאבול, כאוכב אבו אל-היג'א, כסרא-סמיע, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, כפר יאסיף, כפר כנא, כפר מנדא, כפר קאסם, כפר קרע, כרמיאל, לוד, לקיה, מבשרת ציון, מג'ד אל-כרום, מג'דל שמס, מגאר, מגדל העמק, מגילות ים המלח, מודיעין-מכבים-רעות, מודיעין עילית, מזכרת בתיה, מטה בנימין, מסעדה, מעלה אדומים, מעלה אפרים, מעלה יוסף, מעלה עירון, משהד, נחף, נצרת,
נצרת עילית, נשר, נתיבות, סאג'ור, סח'נין, עיילבון, עין מאהל, עין קנייא, עכו, עמנואל,
עספיא, עפולה, עראבה, ערבות הירדן, ערד, ערערה, ערערה-בנגב, פסוטה, פקיעין (בוקייעה), צפת, קדומים, קריית ארבע, קריית אתא, קריית גת, קריית יערים, קריית מלאכי, קריית עקרון, קריית שמונה, קרני שומרון, ראמה, רהט, ריינה, רכסים, רמת ישי,
שדרות, שומרון, שעב, שפרעם, תל שבע.

בירושלים לא יתקיימו לימודים ברחבי העיר מלבד בשכונות הבאות: שועפט, ענתא, סילוואן/עיר דוד ואבו תור, צור באח'ר – ג'אבל מוכבר. באשדוד לא יתקיימו לימודים בכל העיר מלבד ברובע י"א וברובע י"ב. בחיפה לא יתקיימו לימודים מלבד באזורים: כרמל ורמות כרמל.

הפרטים המלאים באתר פיקוד העורף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!