דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מסחר

סגר שלישי / ראשי ענף המסחר דורשים: "סגר מלא והרמטי תוך 24 שעות או פתיחת חנויות"

הפורום שכולל מסעדנים, סוחרי השווקים, קניונים ורשתות מסחר הודיע כי אם לא יוחלט על סגר מחמיר לעשרה ימים שלאחריו כל המסחר ייפתח, יפתחו את החנויות והמסעדות כבר בשבוע הבא | "שבו עד שיצא עשן לבן, יש לכם 24 שעות. אל תנסו אותנו"

מסיבת עיתונאים ראשי המסחר (צילום: הדס יום טוב)
מסיבת עיתונאים ראשי המסחר (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

פורום ראשי המסחר כינס הבוקר (א) מסיבת עיתונאים בה הודיע כי במידה והממשלה לא תקבל החלטה על סגר מלא ומהודק תוך 24 שעות בכוונתם לפתוח את כלל המסחר בעשירי בינואר. מנהיגי הפורום הפורום שטוען לייצג את כל ענף המסחר בישראל. הציבו אולטימטום לממשלה מתוך תחושה כי העול נופל על כתפיהם בעת ששאר ענפי המשק פתוחים.

"90 אלף עסקים הלכו לעולמם, 200 אלף מקומות עבודה אבדו, חצי מיליון אנשים יוצאים וחוזרים מחל"ת. אנחנו מודיעים לממשלת ישראל שאנחנו דורשים לעשות את טובת העם. אם לא תקבלו החלטה תוך 24 שעות אנחנו פותחים את כל המסחר בישראל, שממשלת ישראל לא תנסה אותנו" אומר יו"ר איגוד רשתות המסחר, האופנה וההסעדה שחר תורג'מן.

"הגענו למצב הזה בגלל מחדלים חמורים של ממשלת ישראל. לממשלת ישראל אין אומץ לעשות את מה שהעם צריך ולהיות מנהיגים אמיתיים. נכון לעכשיו יש 10,000 תלמידים ו2,000 מורים עם קורונה, לא סגרו את נתב"ג, לא מטפלים במגזרים שמגבירים הדבקה, לא סוגרים את החתונות. אנחנו היחידים שמשלמים את המחיר, לא עוד. ראשית תגידו נכשלנו, שנית תעשו סגר מלא, סגר יום כיפור, לא סגר שקר"

"עד עכשיו רק אנחנו היינו מתחת לאלונקה. אנחנו מוכנים להישאר שם, בתנאי אחד, שממשלת ישראל תקבל החלטה על סגר מלא והרמטי תוך 24 שעות" הוא מוסיף. "הכל סגור, למעט רשתות מזון ופארמה שיסגרו בשעה 19:00. בתום הסגר המלא, שיימשך עשרה ימים ולאחריו יהיו מעל שני מיליון מחוסנים, כלל המסחר ייפתח באופן מלא במתווה התו הסגול, בלי טריקים ובלי שטיקים".

"ההנחיות הלא ברורות הן אלה שאיחדו אותנו יחד. תסגרו את המשק, הסוחרים שלנו מבינים את המצב. אם לא, זה אומר שאתם צוחקים עלינו ואת זה אנחנו לא נאפשר יותר" הוסיפה טלי פרידמן, יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה ויו"ר איגוד השווקים. "אנחנו מאוחדים, כלל המסחר יחד עם המסעדנים, מהקטן ועד הגדול. הממשלה צריכה להסתכל עלינו כעל חולים במגיפת הקורונה הכלכלית".

"אנחנו עם עיניים פקוחות. אנחנו רואים את התמונה המלאה. מצב התחלואה לא טוב, אבל כשאנחנו מסתכלים החוצה לרחוב ואנחנו רואים את הבדיחה של הסגר הזה. נמאס לנו להיות עלה התאנה של הממשלה. לא רק אנחנו נשאר סגורים, כולם יהיו סגורים ושם אנחנו מוכנים להיות כדי לסיים את הפארסה הזו אחת ולתמיד".

תומר מור, מנכ"ל ארגון "מסעדנים חזקים ביחד", ציין את מסעדת "אסיה" שסגרה אתמול את שעריה לאחר 41 שנות פעילות והדגיש כי המסעדנים נמצאים בישראל נמצאים במצב קריטי: "אנחנו במשבר הזה כבר 10 חודשים שבם המסעדנים כבר איבדו קרוב לשליש מכלל העסקים. אנחנו מודאגים שכחצי מהתעשייה בישראל תיכחד עד סיום המשבר. אותם עשרות מיליארדים שהתעשייה שלנו מכניסה למדינה פשוט תחדל מלהתקיים".

"אנחנו סוחבים על הכתפיים שלנו את כל המשבר הזה, המסעדנים לא יכולים יותר", הוסיף מור. "אנחנו אומרים בצורה ברורה – אנחנו חייבים לצאת מפה לצמיחה. כשהמדינה עושה מהלכים של חצי כוח התחלואה רק עולה. צריך עכשיו להסתכל קדימה".

"השיח צריך להשתנות. מדינת ישראל סופסוף הצליחה במבצע חסר תקדים לחסן יותר ממליון איש. זה הזמן להתחיל לאזן בין כלכלה ובין בריאות. צריך לצאת מהמשבר, לחזור לעסקים. אנחנו קוראים קריאה חד משמעית: בעשירי לינואר פותחים את כל המסחר, שווקים, חנויות וקניונים, לאחר סגר הרמטי לחלוטין".

"המסחר בישראל מאוחד. ממשלת ישראל אפילו לא קבעה מועד כדי לדון בצעדים הבאים. תתכנסו היום. קבלו החלטה אמיצה ותכניסו את ישראל לסגר מלא מלא. אם לא תעשו את זה תוך 24 שעות אנחנו נפתח את המסחר ב10 בינואר. הגיע הזמן למנהיגות אמיצה בלי שיקולי בחירות, לא רק אנחנו נשלם את המחיר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!