דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
18.9°תל אביב
  • 11.5°ירושלים
  • 18.9°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 15.1°באר שבע
  • 19.3°אילת
  • 15.4°טבריה
  • 11.9°צפת
  • 16.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סגר שלישי

סגר שלישי / ראש עיריית דימונה ל'דבר': "את ההחלטות שאני קיבלתי היום, ממשלת ישראל תקבל בשלישי או רביעי"

בני ביטון הצטרף לראשי הערים בת ים ובאר שבע, שהשביתו את הלימודים בכיתות הגבוהות על אף שהערים מוגדרות כ'צהובות' | "ראינו את הגרפים, יש עלייה דראסטית וקבועה במערכת החינוך"

ראש עיריית דימונה בני ביטון (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
ראש עיריית דימונה בני ביטון (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
דוד טברסקי

"את ההחלטות שאני קיבלתי היום, ממשלת ישראל תקבל ביום שלישי או רביעי. זו גם דעתו של ראש הממשלה", אומר ל'דבר' ראש עיריית דימונה, בני ביטון, שהודיע אמש (ראשון) על סגירת כיתות ה' עד י' בעיר ומעבר ללמידה מרחוק, על אף שהיא מוגדרת כ'צהובה' ברמזור והמתווה הנוכחי מאפשר לקיים בה לימודים. ביטון הצטרף לראשי ערים נוספים שמקבלים החלטות בשטח על החמרת הגבלות בעירם, כדי לבלום את העלייה בתחלואה.

במוצאי שבת הודיע ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, על סגירת כיתות ה' עד י' בעירו, עקב עלייה בתחלואה בעיר. ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, פנה באותו ערב להורים בעיר וקרא להם שלא בגלל להימנע משליחת הילדים לבתי הספר אם הם יכולים לעשות זאת, אך לא הודיע על סגירת המוסדות. אמש הודיעה גם עיריית באר שבע על הפסקת הלימודים לה' עד י', בהחלטה משותפת של מנהל החינוך בעירייה והנהגת ההורים העירונית. שלושת הערים מוגדרות כ'צהובות', כלומר, ניתן לקיים בהן לימודים לכלל הגילאים.

"הלחץ התחיל במוצאי שבת כתוצאה מעליית התחלואה בדימונה. ראינו את הגרפים, יש עלייה דראסטית וקבועה במערכת החינוך", מספר ביטון בשיחה עם 'דבר'. מלבד כיתות ה' עד י', הודיע ביטון גם על הפסקת פעילויות לקשישים ועל סגירת בתי הכנסת. לדבריו, בהמשך ישקלו צעדים נוספים, בהתאם למצב התחלואה.

ביטון מספר שדרש מהממשלה והשרים מספר פעמים להחליט על מתווה חיסון מהיר לכלל המורים בישראל כצעד ראשון במאבק. "תוך 48 שעות ניתן היה לחסן את כל 170 אלף המורים, אבל החליטו שהמורים הם מחוץ לתחום", הוא אומר, "אצלי 26% מהמאומתים מגיעים מתוך מערכת החינוך. סגירת מערכת החינוך היא ההחלטה הנכונה שצריך לקבל".

למרות התנגדות הנהגת ההורים הארצית לסגירה, ביטון מספר שוועד ההורים ביישוב שלו ביקש את הסגירה הנוכחית, ולדעתו רוב ההורים יבינו ויסכימו לסגירת הכיתות הגבוהות יותר. "אנחנו הולכים לקראת סגר כללי במדינה – זה בדיוק מה שהיה בגל הראשון ובגל השני. פשוט אנחנו אומרים את זה כבר היום".

בימים הקרובים תדון הממשלה בהצעת משרד הבריאות להטיל סגר כללי למשך שבועיים כדי לבלום את העלייה בתחלואה. שר החינוך, יואב גלנט, קורא לממשלה לחזור למתווה המקורי של הסגר השלישי, שכולל למידה מהבית לכלל כיתות ה' עד י'. המתווה נפסל על ידי ועדת החינוך של הכנסת, וכרגע מתקיימים לימודים לכיתות ה' עד י"ב בערים ירוקות וצהובות בלבד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!