דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עובדים במאבק / בלעדי | ״יהיו סנקציות על עובדים שלא יתחסנו״: מפקדים ברשות הכבאות מאיימים על עובדים עד כדי ״הפסקת עבודה״

ארגון הכבאים: ״אין אוכלוסייה בקרב משרתי הציבור בישראל שזוכה ליחס אלים כל כך״ | הסתדרות המעו״ף תקיים הערב שיח ברשת בנוגע לחיסוני קורונה במקום העבודה

כבאים בתחנת שדרות. ארכיון (צילום: ניצן צבי כהן)
כבאים בתחנת שדרות. ארכיון (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מפקדים ברשות הכבאות איימו על עובדים שלא יוכלו להגיע לעבודתם אם לא יתחסנו לקורונה. נציב הכבאות, דדי שמחי, הנחה שרק עובדים מחוסנים יוכלו להשתתף בקורס הסמלים של הארגון. כך עולה מתלונות שהגיעו ל׳דבר׳.

בהסתדרות הבהירו אתמול (ראשון) שבמידה וההנחיות לא יבוטלו, יפנו לערכאות משפטיות. לצד זאת הזמינה ההסתדרות את נציב הכבאות לפגישה עם יו״ר ההסתדרות, לפני נקיטת צעדים ארגוניים.

חיסון קורונה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
חיסון קורונה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

הסתדרות המעו"ף, בה מאורגנים עובדי מערך הכבאות, תקיים הערב ״וובינר״ מיוחד בהשתתפות  פרופ' איתן פרידמן ופרופ' יובל חלד שיענו לשאלות העובדים בנוגע לחיסוני קורונה, במטרה לעודד התחסנות עובדים.

מי שלא יתחסן לא תתאפשר לו כניסה לתחנה

באחת מהודעות הווטסאפ שהגיעו ל'דבר' נכתב: ״לוחמים יקרים, אני מעביר לכם מסר מהדרג הפיקודי הבכיר כי כל מי שלא יתחסן לא תתאפשר לו כניסה לתחנה ואף עלול להגיע להפסקת עבודה". בהודעה אחרת נכתב, "עתידות להיות סנקציות על עובדים שיבחרו לא להתחסן, במגבלת המותר בחוק״.

בשיחה שהגיע לידי 'דבר' נשמע מפקד משוחח עם עובד המביע חוסר רצון להתחסן ואומר לו, "יש לזה השלכות. זה מה שאמרו לי להעביר: מי שלא יתחסן כנראה שיאסרו עליו להגיע לתחנה כי הוא מסכן את העובדים". בנוסף הגיע לידי 'דבר' מסמך מלשכת נציב הכבאות, ובו מורה הנציב כי רק עובדים מחוסנים יוכלו להשתתף בקורס סמלים.

עו"ד סיגל פעיל (במרכז) (צילום: ארז רביב)
עו"ד סיגל פעיל (במרכז) (צילום: ארז רביב)

"אין אוכלוסייה, בקרב משרתי הציבור בישראל, שזוכה ליחס אלים כל כך, חד צדדי כל כך, משבית ומבטל כל כך מצד מנהליה", נכתב במכתב שנשלח אתמול ליועץ המשפטי לכבאות על ידי עו"ד סיגל פעיל המייצגת את ארגון הכבאים.

לדבריה, במשטרת ישראל, שירות בתי הסוהר, במערכת הבריאות, בקרב סגלי ההוראה וכן בענף התחבורה, כולם מקצועות וענפים הבאים במגע תדיר יותר עם האוכלוסייה הכללית, לא ננקטים צעדים דומים של כפיית חיסונים על עובדים, אלא מדיניות של עידוד, תמרוץ והנגשת מידע בנושא.

עו"ד פעיל הדגישה שגישה, המבקשת לחייב להתחסן בכוח, מנוגדת לרוח עליה מתחנכים מפקדי מערך הכבאות, ומצטטת את אביה, אל"מ במיל' וח"כ מאיר פעיל ז"ל: "האמנות האמתית של מלאכת הפיקוד נעוצה ביכולת המפקד להפיח אש בעצמותיהם של אנשיו וחשק עז בלבבותיהם, לנסוק אל על גבוה ככל שניתן".

במקומות עבודה בהם ביקשו לקדם התחסנות עובדים נעשה שימוש בתמריצים. בקרן מיטב ד"ש הציעה ההנהלה מענק של 500 שקלים לכל עובד שיתחסן. בלשכת עורכי הדין במחוז תל אביב הציעו ימי חופשה לכל עובד שיתחסן. במקומות עבודה נוספים הציעו לחסן את העובדים במתקני החברה עצמם.

כבאים בתחנת אילת. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מרחב אילת)
כבאים בתחנת אילת. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מרחב אילת)

 

במכתב שנשלח בשבוע שעבר לנציבות, נכתב, "אין חובה חוקית להתחסן, ומעסיק אינו יכול לחייב את עובדיו להתחסן, ודאי שאינו יכול למנוע מהם זכויותיהם רק בשל סירובם להתחסן בשלב זה".  מאחר שמדובר בפגיעה בתנאי העובדים, בכבודם, במעמדם ובשכרם, דרשה עו"ד פעיל בשם ארגון העובדים כי המדיניות בנוגע לחיסונים תתואם ותוסכם עם ארגון העובדים במסגרת מו"מ, ושכלל ההוראות הבלתי חוקיות שניתנו – יבוטלו.

ברשות הכבאות טרם הגיבו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!