דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיסון לקורונה

חיסון לקורונה / איכילוב הזמין אלפי מורים להתחסן עקב עודפים, משרד הבריאות עוצר הקצאות לבית החולים

כ-3,000 מורים וגננות שאינם בקבוצות סיכון הוזמנו להתחסן, בעקבות הצטברות מנות עודפות | אדלשטיין: "רואה בחומרה את מתן החיסונים, מדובר במשאב לאומי" | מנכ"ל איכילוב, פרופ' רוני גמזו: "פעלנו לפי הנחיות התעדוף"

מרכז החיסונים בכיכר רבין (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
מרכז החיסונים בכיכר רבין (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

כ-3,000 מורים, גננות וסייעות מתל אביב קיבלו אתמול (שני) חיסון לקורונה במתחם החיסונים של בית החולים איכילוב בכיכר רבין בעיר, על אף שאינם נכללים בקבוצות התעדוף הראשונה לחיסון שהגדיר משרד הבריאות. בבית החולים איכילוב אמרו כי עובדי ההוראה הוזמנו להתחסן עקב עודף של אלפי מנות חיסון שתוקפן עמד לפוג, ולאחר שהוזמנו קבוצות תעדוף אחרות. שר הבריאות אדלשטיין ביקר בחריפות את המהלך, והורה לעצור את הקצאות החיסונים לבית החולים ולבחון את הקצאות החיסונים הבאות.

עובדי ההוראה בתל אביב הוזמנו בשעות הצהריים באמצעות הודעת טקסט להגיע למתחם החיסונים של איכילוב בכיכר רבין, והחלו לקבל חיסונים לאחר שהציגו אישור כי הם עובדים במערכת החינוך. בשעה 18:30 העלתה העירייה פוסט לעמוד הפייסבוק 'חינוך בתל אביב-יפו' בו נכתב כי אלפי עובדים כבר התחסנו והזמין להגיע למקום עד חצות, כולל צוותים של גנים פרטיים ומעונות לגילאי לידה עד 3.

נראה שכנס החינוך הגדול ביותר בתל אביב יפו התקיים היום במתחם החיסונים של איכילוב – המרכז הרפואי ת״א.אלפי עובדות ועובדי…

Posted by ‎חינוך בתל אביב-יפו‎ on Monday, January 4, 2021

שר הבריאות יולי אדלשטיין גינה בחריפות את המהלך והורה לעצור את הקצאת החיסונים לבית החולים. אדלשטיין הודיע כי הוא "רואה בחומרה את הדיווחים על מתן חיסונים בתל אביב למי שלא בקבוצות התעדוף", וכי הנחה את מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי, לעצור את הקצאות החיסונים לבית החולים איכילוב ולבחון את הקצאות החיסונים הבאות לבית החולים. "מדובר במשאב לאומי וכך צריך להתייחס אליו. השר קורא לכל הגופים המחסנים לחסן אך ורק בהתאם להנחיות אנשי המקצוע במשרד הבריאות".​

פרופ׳ רוני גמזו, מנהל איכילוב, אמר אמש כי "בית החולים פעל לפי הנחיות התעדופים של משרד הבריאות, שבהן בעת היווצרות מלאי יש לחסן קבוצת גיל מעל 55 וחולים כרוניים ובהמשך בעדיפות שניה מורים ושוטרים."

לדברי גמזו, "העודף שעמדנו מולו בשעות הצהריים עמד על כ- 3,000 מנות חיסון וכנראה נובע משיעור ההתחסנות גבוה בתל אביב. מיד יצאנו וחיסנו את כל מאושפזי ביה״ח המתאימים בתוך המחלקות ושלחנו זימון לכל אדם מעל גיל 60 שעדיין לא התחסן. בנוסף, השלמנו חיסונים לדרים בהוסטלים ולשוטרים ע״פ בקשת משרד הבריאות. במקביל, קראנו לעובדי הוראה להגיע מיד ולהתחסן. אין הבדל בינם לשוטרים בהנחיות המשרד."

"לשמחתי, במבצע מיוחד ותוך שעות בודדות, הצלחנו למנוע בזבוז משאב לאומי ולחסן קרוב ל-3,000 מורות וגננות ועוד 2,000 מעל גיל 50 וחולים במחלות כרוניות ומעל גיל 60. זהו הישג אדיר של תפעול מקסימלי וניהול מופתי, ואני גאה בצוותי איכילוב שבתוך שבועיים בלבד חיסנו קרוב ל-50,000 ישראלים עם אפס השמדות."

גמזו ביקר את הודעת הגינוי של משרד הבריאות ועצירת הקצאות החיסונים לבית החולים: "אני מתקשה להבין מדוע משרד הבריאות תומך בחיסון שוטרים אבל מעניש על חיסון מורים, כשהם באותה קבוצת תעדוף, ובעיני אף יותר כמי שאמונים על היקר לנו מכל. בית החולים איכילוב הפך בתוך שבועיים בלבד לבית חולים מחסן של כלל אזרחי מדינת ישראל והוכיח יכולות יוצאות דופן. אנו עומדים לרשות המדינה והאזרחים להמשך הצלחת מבצע החיסונים ולהביא במהרה למיגור המגיפה.​"

המורים דורשים: חיסון או שביתה בשלישי הבא

סוגיית חיסון עובדי ההוראה נמצאת במחלוקת בשבועות האחרונים, עקב דרישת הסתדרות המורים לחסן את עובדי ההוראה, שאינם נמצאים בקבוצות התעדוף הראשונות של משרד הבריאות. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הכריזה בשבוע שעבר על סכסוך עבודה מול משרד החינוך והודיעה כי אם המורים לא יחוסנו, המורים ישביתו את מערכת החינוך בשלישי הבא. מנגד טוענים שר הבריאות ואנשי המקצוע במשרד כי אין לתעדף את המורים על פני אנשים בקבוצות הסיכון – מבוגרים מעל גיל 60 וחולים כרוניים.

מאז תחילת מבצע החיסונים התמודדו מוקדי החיסון השונים עם הצורך להשתמש במנות חיסון עודפות שתוקפן עומד לפוג, כדי למנוע את השלכתן לאשפה. לאחר במוקדי חיסון שונים הזמינו את הציבור הרחב להתחסן, הגדיר המשרד כי במידה שלא מצליחים לאתר אנשים מקבוצות הסיכון, יש לחסן בסדר גיל יורד ולתעדף חולים כרוניים, דרים בהוסטלים, מורים ושוטרים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!