דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נאבקים בקורונה

נאבקים בקורונה / אדלשטיין: "צריכים להגיע לסגר מלא במדינת ישראל"

שר הבריאות: "אחרי שהחלטת הממשלה עברה לאישור הוועדות בכנסת, לא נותר כלום מההחלטה על סגר. זה עולה בחיי אדם" | אתמול (ב') אובחנו 8,311 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, מספר כפול מזה של אמצע ספטמבר

שר הבריאות יולי אדלשטיין (צילום מסך)
שר הבריאות יולי אדלשטיין (צילום מסך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו צריכים להגיע לסגר מלא במדינת ישראל. ללא עבודה, חוץ מעבודה חיונית. ללא לימודים וללא התקהלויות:, כך אמר הבוקר (שלישי) שר הבריאות יולי אדלשטיין בתדרוך לתקשורת, שערך אחרי דיון חירום עם הנהלת המשרד לאור המשך העלייה בתחלואה. הממשלה צפויה להתכנס אחר הצהריים לדיון בהחמרת הסגר לאור המצב.

"אתם מבינים את המחיר של לא לעשות כלום", הוסיף, "עוד מאות רבות של מתים, אלפי חולים מתים ועשרות אלפי חולים".

השר אמר כי "ביום שהכרזנו על הסגר בחגי תשרי היו 2,900 חולים ביום, עכשיו ענחנו עומדים על 8,311 חולים. תחשבו על האפקט על מערכת הבריאות, בתי החולים המותשים וקופות החולים שמשבחים אותם על החיסונים, אלה אותם רופאים ואותם האחיות שיצטרכו להשגיח על חולים לצד מבצע החיסונים".

"אם נשים בצד שיקולים לא ענייניים, נזכור שיש עדיין ערבות הדדית, כל אחד יחשוב מה האחריות האישי שלי, נוכל לצאת מהמצב ולא נגיע למצבם של מדינות אירופה", טען.

על פי אדשלטיין, "הגענו בזמן לממשלה, אבל לצערי ההחלטות התעכבו, ואחרי שעברו את אישור ועדות הכנסת לא נשאר מהצעת הסגר שום דבר. זה עולה בחיי אדם, בחולים קשים, וחלק מאותם חולים זה קשישים שכבר קיבלו זריקה ראשונה מחיסון. היו מטרים ספורים מלהינצל מהמחלה. עוד לא מאוחר מידי, הכדור היום בידי הממשלה ומחר בידי הכנסת".

עוד הוסיף כי "ניהלתי את המשבר שבעה חודשים בלי פעם אחת לקבל החלטה שמקדמת אותי פוליטית או שטובה למפלגה שלי. מספיק עם השטויות הפוליטיות".

בתשובה לשאלה על האוכלוסיות שזכו לתיעדוף בקבלת החיסון אמר אדשטיין: " אני רואה פרסומים שחיסנו את רשות שדות התעופה. כן, 180 איש שנמצאים במגע יומיומי עם הציבור. פקידות השיטור לא התחסנו, רק השוטרים שנמצאים במגע יומיומי. לכן בתי חולים יפסיקו לקבל אספקת חיסונים בלבד לצוותים שלהם. זה קרה כי היו פה ושם כאלה שניסו לסגור עם ראש רשות, זה לא נעים וצריך לשמור על יחסים טובים, ולראש הרשות זה גם טוב, ועל האירוע המצער שהיה בתל אביב שהיה מתוכנן מראש ולא היה באמת מקרה של עודף של אלפים, התוצאה היא שאנשים שבאמת זכאים יצטרכו ללכת למקום אחר".

מלאת מקום ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות,ד"ר שרון אלרעי פרייס: "65% מהאוכלוסיה ביישובים אדומים וכתומים, 95% מהמדינה בישובים של מקדם הדבקה מעל 1, מספר חולים קשים וקריטיים הולך ועולה. אתמול נוספו 121 חולים קשים, כמות החולים הקשה מייתרת עומס אדיר על בתי החולים".

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 8,311 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, מספר כפול מזה של אמצע ספטמבר. היום, מחצות 5:51, אובחנו 693 נדבקים נוספים. עלייה משמעותית נרשמה בשיעור תוצאות הבדיקה החיוביות. אתמול בוצעו 108,755 בדיקות לאיתור נדבקים, ו-7.6% מהתוצאות היו חיוביות. מספר החולים במצב קשה רשם עלייה מ-826 אתמול ל-837 הבוקר, מהם 261 במצב קריטי. ירידה קלה נרשמה  במספר החולים המונשמים, שעומד הבוקר על 187. מניין הנפטרים מהמחלה ומסיבוכיה עומד על 3,445

בבית החולים וולפסון בחולון ביקשו הבוקר ממשרד הבריאות לווסת את מספר חולי הקורונה שמגיעים למקום באמצעות מד"א מבתי האבות בערים הסמוכות. לפי דיווח ב-ynet, לבית החולים מגיעות פניות עצמאיות רבות למיון של חולים מאומתים שמצבם מידרדר בביתם. בבית החולים ביקשו לא להפנות אליהם חולים נוספים בשלב זה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!