דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הפגנות

סגר שלישי / הסוחרים חסמו את רחוב יפו בתל אביב, התנגשויות בין קבוצות המפגינים

מול אנשי ארגון להב של רועי כהן שארגנו את ההפגנה התייצבו 'השולמנים' בהנהגת אביר קארה. דחיפות וזריקת נפצים בין המפגינים | סחורה מהחנויות הסמוכות הושלכה אל הכביש

הפגנת בעלי העסקים (צילום: טל קירשנבאום/להב)
הפגנת בעלי העסקים (צילום: טל קירשנבאום/להב)
הדס יום טוב

עימותים במהלך הפגנה של סוחרים ובעלי עסקים ברחוב יפו בתל אביב. אל ההפגנה שאורגנה על ידי להב, ארגון העצמאים והעסקים הקטנים והבינוניים וארגון סוחרי הטקסטיל הגיעו מפגינים המזוהים עם השולמנים. ויכוחים, דחיפות התפתחו בין שתי קבוצות המפגינים ובמהלך נאומיהם של יו"ר להב, רועי כהן והפרופ' ירון זליכה נזרקו נפצים. רחוב יפו נחסם לתנועה.

הסוחרים יצאו למחות נגד אוזלת ידה של הממשלה בהתמודדות עם משבר הקורונה.
"בעלי חנויות הרחוב נפגעו קשה מכולם, עקב החלטות הפוליטיות של הממשלה בניהול הקורונה", אמר רועי כהן בהפגנה. "לאנשים האלה ושכמותם אין כרגע תקוה ואין שיח כלל עמם כאילו אינם קיימים ולכן אנו קרובים לאנרכיה ולהפיכתם לעבריינים בעל כורחם שפותחים את העסקים כדי להביא פרנסה למשפחתם".

עימותים בין קבוצות המפגינים בהפגנת בעלי העסקים (צילום: הדס יום טוב)
עימותים בין קבוצות המפגינים בהפגנת בעלי העסקים (צילום: הדס יום טוב)

 

הפגנת בעלי העסקים (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת בעלי העסקים (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת בעלי העסקים (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת בעלי העסקים (צילום: הדס יום טוב)

"ממשלת ישראל סגרה באופן שרירותי וללא נתונים הקושרים את בעלי החנויות לעלייה בתחלואה מבלי לתת להם מענה מינימלי על המלאים, על השכירויות, על ההלוואות בבנקים ועל הצקים החוזרים. היא הפקירה אותם לגורלם. בכל מדינה מתוקנת שסוגרים לאזרח עסק מפצים מראש ולא משאירים אותם מאחור, הגענו היום לומר לראש הממשלה ושר האוצר שהזלזול הזה בקבלת החלטות ויהיה מה שיהיה לא יעבור עוד בשתיקה , הזעם והתסכול יתפרץ בכל בית בישראל".

עודד בביוב, סוחר אופנה מדרום תל אביב תיאר את זעמם של הסוחרים: "את השרים וסגני השרים לא מעניים כלום ושום דבר. איך אתם מתביישים לרוץ לבחירות אחרי בחירות ולזרוק אותנו. מי נתן לכם את המפתחות של המדינה? אם יש סגר למה הוא לא לכולם? למה רק המסחר וחנויות הרחוב סגורות?"

מיטל שני, בעלת רשת קמדן אנד שוז שנכנסה לפשיטת רגל השנה אמרה: "אני רוצה לקבל את ההטבות שהסינים מקבלים. הם לא משלמים מע"מ, לא משלוחים, לא כלום. איך אני יכולה להתחרות עם סינים? איך אני יכולה לעמוד מולם? למה אני, משלמת מיסים והכל, לא מקבלת כלום? למה סוגרים אותי? למה עלי לא מגנים? ואם המדינה סוגרת למה אני לא מקבלת פיצוי על המלאי? מה אני אמורה לעשות עם כל כך הרבה סחורה שאני לא יכולה למכור? למה מדינת ישראל לא מעדיפה אותי?"

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!