דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תחבורה

תחבורה / "חיסכון בזמן ובכסף": פורסם המכרז להשלמת המקטע הצפוני של כביש החוף

הנתיבים צפויים להיסלל בכביש החוף, בין מחלף נתניה למכון וינגייט | במסגרת פרויקט "הנתיבים המהירים" יסללו שבילי אופניים ושירותי הסעות באמצעות מערך שאטלים לחמישה מוקדי תעסוקה בתל אביב

פרויקט הנתיבים המהירים בכביש החוף (צילום הדמיה: חברת נתיבי איילון)
פרויקט הנתיבים המהירים בכביש החוף (צילום הדמיה: חברת נתיבי איילון)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

חברת נתיבי איילון, בהובלת משרד התחבורה, פרסמה מכרז להשלמת המקטע הצפוני בפרויקט "הנתיבים המהירים". המכרז כולל סלילת שני נתיבים מתחלפים במרכז כביש מספר 2 (כביש החוף), במקטע הדרך שבין מחלף נתניה למכון וינגייט.

מקטע זה הינו ציר מרכזי לתנועת נוסעים מכיוון צפון למטרופולין תל-אביב וחזרה ממנו ומהווה למעשה את שער הכניסה הצפוני לנתיבים המהירים, וכן ציר הזנה לחניון שפיים שעתיד להיות החניון הגדול בישראל.

במסגרת הפרויקט של משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, יסללו שני נתיבים מתחלפים במרכז הכביש, אשר יאפשרו נסיעה בבוקר לכיוון דרום (ת"א), ואחה"צ לכיוון צפון – אמצעי שיאפשר שישה נתיבים פנויים לכיוון בהתאם לעומס. בנוסף ייסלל שביל אופניים מתקדם לאורך הכביש ויסללו נתיבי תחבורה ציבורית לאורך כל התוואי. העבודות מתוכננות להתחיל כבר השנה במהלך הקיץ, וצפויות להסתיים עד שנת 2025.

במסגרת הפרויקט יסללו שני נתיבים חדשים במרכז הכביש באורך 14 קילומטר (לשני הכיוונים), יוקמו מעקות הפרדה בטיחותיות בין הנתיבים המהירים לשאר הנתיבים בכביש, יסללו שבילי אופניים, יתבצע פיתוח נופי בשולי הדרך, ויוצבו תשתיות חדשות.

הפרויקט כולל שירותי הסעות באמצעות מערך שאטלים, בתדירות גבוהה וללא עלות לחמישה מוקדי תעסוקה מרכזיים בתל אביב וכן חמישה חניוני ענק בשפיים ראשון, מורשה, תקווה וגלילות, מהגדולים מסוגם בעולם, אשר יאפשרו חנייה סה"כ לכ-26,000 רכבים.

עוזי לוין, סמנכ"ל בחברת נתיבי איילון: "הפרויקט עתיד לשנות תוך מספר שנים מהקצה לקצה את חוויית הנסיעה של עשרות אלפי ישראלים הנוסעים בכל יום בתוואי, בנוסף לחיסכון מהותי בזמן ובכסף. בתכנון שמנו דגש מהותי על בטיחות ונוחות עבור הנהגים, לרבות מזעור ההפרעה לתנועה גם בשלב הקמת הפרויקט".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!