דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים במאבק

עובדים במאבק / ״איומים, התנכלות ופגיעה קשה בכבאים״: לוחמי האש החלו בעיצומים ויעבדו במתכונת שבת

הנציבות שינתה את מבחני הכשירות של הכבאים באופן שפגע בעובדים הוותיקים ובאלו שנפגעו במהלך שירותם | יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי: ״לא תהיה פגיעה, ולו הקלה ביותר במענה המבצעי לאזרח״

כבאים מתמודדים עם השריפות (קרדיט: עמוד הפייסבוק של ארגון הכבאים)
כבאים מתמודדים עם השריפות (קרדיט: עמוד הפייסבוק של ארגון הכבאים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי מערך הכבאות פתחו הבוקר (רביעי) בעיצומים שבאו על רקע שינוי מבחני הכשירות המבצעיים, ללא מתן מענה ראוי לעובדים ותיקים ועובדים שנפצעו במהלך שירותם.

״אנחנו נכנסים היום לעיצומים שנכפו עלינו עקב התנכלות, איומים ופגיעה קשה ומתמשכת של ההנהלה״, אמר הבוקר יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי, ״כולנו חווים את משבר הקורונה הרפואי והכלכלי, מודעים למצב הקיים במשק ויכולים להבטיח שלא תהיה פגיעה ולו הקלה ביותר במענה המבצעי לאזרח״.

אבי אנקורי. יו"ר ארגון הכבאים (צילום: קובי וולף)
אבי אנקורי. יו"ר ארגון הכבאים (צילום: קובי וולף)

במסגרת העיצומים יעברו הכבאים לעבודה במתכונת שבת לכל אורך השבוע וימנעו מהשתתפות באימונים. בארגון עובדי הכבאות הדגישו כי במסגרת העיצומים לא תהיה פגיעה במענה המבצעי לאזרחי המדינה, וכל קריאה למוקד 102 תמשיך להיענות בצורה מיטבית.

בתחילת השבוע הזמין יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד את נציב הכבאות דדי שימחי לפגישה, במטרה לייתר את הצורך בצעדים ארגוניים. על פי ההסכמות שהושגו באוקטובר בבית הדין לעבודה, נקבע שנציבות הכבאות תקפיד על ׳הקפאת מצב׳ ותמנע מנקיטת צעדים חד צדדיים.

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ויו״ר ועד הכבאים אבי אנקורי במחאה נגד נציב הכבאות (צילום באדיבות ארגון הכבאים)
יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ויו״ר ועד הכבאים אבי אנקורי במחאה נגד נציב הכבאות (צילום באדיבות ארגון הכבאים)

בארגון הכבאים מדגישים שתחילת יישום מבחני הכשירות באופן חד צדדי השבוע, טרם קיום הפגישה בין שימחי לבר-דוד, מהווה הפרה של ההסכמות ומחייבת אותם לפתוח בעיצומים כבר הבוקר.

בארגון העובדים הבהירו כי הם רואים חשיבות גבוהה ומברכים על הכוונה לבצע בחינות ומדדי כשירות מבצעית לעובדי המערך. יחד עם זאת לדבריהם האופן החד צדדי שבו הוא נעשה, מבלי למצוא פיתרון לעובדים מבוגרים ולכאלו שנפצעו במהלך עבודתם, מהווה פגיעה חמורה בזכויותיהם. בארגון הדגישו כי מדובר בעובדים המועסקים במקצוע מסוכן, המסכנים מדי יום את חייהם ואת גופם, ומצב שבו עובדים וותיקים שפעלו עשרות שנים להצלת חיי אדם ימצאו עצמם לאחר שלא עברו מבחן כשירות מפוטרים בבית בלא שכר ופנסיה על לא עוול בכפם הוא מציאות שלא יוכלו להשלים עימה.

באגף הממונה על השכר באוצר הבינו שהשינוי במבחני הכשירות הוא מהותי ובעל השלכות רוחב, והביעו נכונות להיכנס למשא ומתן עם נציגי העובדים וההסתדרות בנושא. במקביל לכך, נציב הכבאות דדי שימחי החל לקבוע עובדות בשטח ולהכריח כבאים לבצע את מבחני הכשירות ללא הסכם מסוג זה.

כבאים בתחנת שדרות. ארכיון (צילום: ניצן צבי כהן)
כבאים בתחנת שדרות. ארכיון (צילום: ניצן צבי כהן)

ארגון הכבאים מציין עילות נוספות להכרזה על סכסוך העבודה, השימוש שנעשה במצלמות האבטחה בתחנות הכבאות, המיועדות לצרכי שמירה על המבנים והציוד, לצורך מעקב אחר עובדים ופתיחת הליכים משמעתיים נגדם, והטלת חובת גילוח גורפת, גם על עובדים המקיימים אורח חיים דתי וכאלו שיש בידם אישורים רפואיים בגין מחלות עור שונות.

בארגון העובדים הדגישו כי שכרו מטעמם את  ד"ר אמיר פרי, מומחה לבטיחות וניהול סיכונים, שקבע באופן חד משמעי ולאחר מחקר מעמיק כי אין סכנה בטיחותית בעבודת הכבאות לבעלי זקן.​

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!