דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נציבות שירות המדינה

עבודה ומשפחה / פיילוט בשירות המדינה יעודד אבות לעבור למשרת הורה

במסגרת המהלך תינתן זכאות לאבות ואמהות למשרה כזו, גם אם אחד מבני הזוג כבר מימש את הזכות וללא תלות בסוג הקשר בין ההורים

הורים מלווים את ילדם ליום הראשון בבית הספר (צילום: אביר סולטן/ פלאש 90).
הורים מלווים את ילדם ליום הראשון בבית הספר (צילום: אביר סולטן/ פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נציבות שירות המדינה והממונה על השכר במשרד האוצר הודיעו על פיילוט במסגרתו תינתן האפשרות לזכאות למשרת הורה לשני ההורים באופן שווה. האפשרות תינתן ללא תלות במימוש הזכות מצד בן או בת הזוג או בסוג הקשר בין ההורים, אלא אך ורק בזיקה המשפטית לילד. לצד זאת יינקטו פעולות  לפישוט והנגשת הליך מיצוי הזכויות ההוריות וקידום פעולות אקטיביות למימוש זכויות הורות בקרב שני ההורים.

מדובר, למעשה, ביישום המלצות צוות עבודה משותף שמונה על ידי הממונה על השכר קובי בר נתן ונציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ. הצוות, שמונה כדי לבחון את הצורך בשינויים בזכויות ההורות הניתנות כיום לעובדים ועובדות בשירות הציבורי לאור השינויים בתרבות ובחברה, מצא כי גם היום, למרות שהם זכאים לכך, שיעור האבות המממשים זכויות הוריות נמוך משמעותית משיעור האימהות. עוד מצא הצוות כי אימהות עובדות בממוצע פחות שעות מאשר אבות.

על פי הודעת הנציבות ומשרד האוצר, נתונים אלה עשויים להסביר חלק מפערי השכר בין נשים לגברים בשירות המדינה, והם אף משמרים את מבנה המשפחה שבו האם נחשבת ל'מטפלת עיקרית' בבית ובילדים. לפיכך, קרא הצוות להנגשת הזכויות ההוריות, לצמצום הנטל הבירוקרטי למימושן ולשינוי התרבות הארגונית בהקשר של איזון בית-עבודה ביחס לשני ההורים.

"אגף השכר פועל לקדם מדיניות תומכת משפחה ומחזקת שוויון מגדרי בשירות המדינה ובמגזר הציבורי הרחב", אמר בר נתן, "אני מאמין כי מסקנות הצוות ויישומן, יסייעו לנו לצעוד צעד אחד נוסף למען תכלית ראויה זו ובפרט להתקדם בדרך לצמצום פערי השכר המגדריים. אני מודה לחברי וחברות הצוות על עבודתם המקצועית, ומאחל לכלל עובדי המגזר הציבורי שנזכה להמשיך לעסוק בעבודה ציבורית משמעותית מבלי לוותר על הזכות, והחובה, להיות הורים שותפים ופעילים לילדנו".

הרשקוביץ הוסיף כי "הנציבות חרטה על דיגלה זה מכבר את היותה ארגון תומך משפחה, הרואה ערך משמעותי ביצירת איזון בין בית ועבודה לכלל העובדים, ללא קשר למגדר או למצבם המשפחתי. ערך זה מקבל משנה תוקף במערכת היחסים שבין הורים לילדיהם, והכלים אשר עומדים לרשותנו לתמיכה בציבור העובדות והעובדים. בשנים האחרונות אנו עדים למעורבות הולכת וגוברת של אבות בתא המשפחתי, ואנו רואים זכות נעימה לסייע במגמה חיובית זו".

את עבודת צוות העבודה המשותף הובילו עו"ד יעל ישראלי –נבו, יועצת משפטית באגף שכר והסכמי עבודה במשרד האוצר ומיכל לזרוביץ', מנהלת האגף לשוויון מגדרי, מנציבות שירות המדינה . כמו כן השתתפו בו  נציגים ממשרד המשפטים ומרכז השלטון המקומי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!