דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

סגר שלישי / לקראת הידוק הסגר: ארגוני המורים וההורים דורשים את חיסון המורים

יו"ר ארגו המורים רן ארז קרא לראש הממשלה להתערב במחלוקת בין משרד הבריאות למשרד החינוך, ודרש את חיסון המורים בדגש על 3,000 מורי החינוך המיוחד: "במקום לחסן אותם, ממשלת ישראל מחליטה להורות להם לסכן את חייהם"

יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דוד ושר החינוך גלנט, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם)
יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דוד ושר החינוך גלנט, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם)
דוד טברסקי

יו"ר ארגון המורים, רן ארז,פנה אתמול (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ומתח ביקורת קשה על חוסר הנכונות של המדינה לחסן את כלל מורי החינוך המיוחד והאשים את הממשלה במאבק פוליטי בין משרד הבריאות לחינוך.

"המורים מוצאים עצמם בני ערובה במשחק פוליטי מחפיר בין שר החינוך, שמבקש לחסן את המורים, לבין שר הבריאות, שמבקש בכל דרך שלא לחסן את ציבורים המורים בישראל", כתב ארז במכתבו והוסיף, "לקראת הידוק הסגר: ארגוני המורים וההורים דורשים את חיסון המוריםלקראת הידוק הסגר: ארגוני המורים וההורים דורשים את חיסון המורים".

רן ארז, יו"ר ארגון המורים. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
רן ארז, יו"ר ארגון המורים. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

המכתב נשלח לאחר החלטת הממשלה על החרגת החינוך המיוחד ומסגרות לנוער בסיכון מתקנות הסגר, מדובר ב-20 אלף מורות המאוגדות בהסתדרות המורים והארגון המורים שידרשו להמשיך לצאת לעבודה גם בתקופת הסגר. דבריו של ארז מצטרפים לדבריה של מזכ"לית הסתדרות המורים, שהעבירה ביקורת קשה על המהלך והצהירה שתגבה כל מורה שייבחר שלא לצאת לעבוד מחשש לבריאותו.

בהסתדרות המורים הודיעו שלא יאפשרו מהלך בו המורים והגננות יעבדו מעבר לימי העבודה שהוסכמו איתם, וזאת כתגובה לדרישה של הנהגת ההורים ממשרד החינוך להחזיר את הימים בהם הילדים לא ילמדו. "שר החינוך גלנט נלחם בנחישות יחד אתנו, על העיקרון הזה מתחילת כהונתו ואנחנו בטוחים שהוא יעמוד איתן מול הניסיונות של פקידי האוצר, ובראשם משה בכר, לפגוע באנשי החינוך ולחפש מקורות תקציביים על גבם לגירעונות שהם יצרו בהתנהלותם הלא מקצועית".

ההחלטה על החרגת מוסדות החינוך המיוחד והנוער בסיכון באו לאחר מחאת הנהגת ההורים הארצית שדרשה את פתיחת המסגרות בכל מתווה, "מציעים לכל מי שהרעיון הנורא הזה עלה במוחו לחדול לאלתר ולנתב את מהלכיו וצעדיו הבאים לטובת חידוש הלימודים במערכת החינוך בארץ", אמר הערב מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצי וקרא להקדים את החיסונים לצוותי החינוך, ומתן קדימות לצוותי החינוך המיוחד.

אמש התייחס יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע, בראיון לגל"צ לדרישה להטיל סגר מוחלט על מערכת החינוך וטען שוועדת החינוך תפעל לקצר את משך הסגר במדינה במידה ולא תהיה אכיפה שיוויונית, "אני ער לתחלואה. הדבר הנכון עכשיו זה לתעדף את חיסון כל צוותי ההוראה בישראל", אמר שפע והעביר ביקורת על הודעות התקשורת של משרד הבריאות בנוגע לאחריות מערכת החינוך לתחלואה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!