דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נאבקים בקורונה / הפנייה לבדיקת קורונה: משרד הבריאות קבע נהלים חדשים בעקבות העומס

המשרד ביטל את מדיניות הבדיקות החופשיות שהתקיימה בחודשיים האחרונים | כל בדיקה תחויב בהפנייה מקופת החולים במקרים מוגדרים - תסמינים, קיצור בידוד, החלמה ובדיקות מקדימות להליכים רפואיים

בדיקת קורונה במתחם דרייב אין (צילום: אוריאל לוי)
בדיקת קורונה במתחם דרייב אין (צילום: אוריאל לוי)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות הודיע כי החל מהיום (חמישי) בדיקות קורונה ייערכו עם הפנייה בלבד מקופת החולים, למקרים מוגדרים. הבדיקות החופשיות, שהיו נהוגות בחודשיים האחרונים, בוטלו עקב העומס במוקדי הבדיקות והביקוש הרב. אתמול (רביעי) התקבלו תוצאות של 130 אלף בדיקות.

הנוהל שפרסמה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, מפרט את המקרים בהם תינתן בדיקה – תסמינים, קיצור בידוד, בדיקות סקר, בדיקות החלמה ובדיקות מקדימות להליכים רפואיים או נסיעה לחו"ל.

מטופל עם תסמינים: כל חולה עם לפחות אחד מהתסמינים החדים של מחלת הקורונה, כגון חום 38 ומעלה, שיעול, קושי בנשימה, כאב גרון ,שינוי חוש טעם או ריח, חולשת שרירים וכל תסמין אחר שהופיע בצורה חדה, ומעלה חשד למחלה ויראלית. המשמעות מבחינת בידוד: ניתן לצאת מבידוד עם קבלת תוצאה שלילית (מאחר שאדם עם תסמינים מובהקים נדרש להיות בבידוד), במידה והנבדק אינו נדרש לבידוד מסיבה אחרת.

בדיקה לקיצור בידוד: אדם שנמצא בבידוד עקב מגע עם חולה מאומת או עקב חזרה מחו"ל, יוכל לבצע בדיקת PCR במועדים שנקבעו. המשמעות מבחינת בידוד: שתי בדיקות שליליות מאפשרות יציאה מבידוד בתום היום העשירי לתקופת הבידוד, כאשר יום ההגעה/המגע נכלל (במקום 14 יום ללא בדיקה).

אדם ללא תסמינים שבא במגע עם חולה מאומת, או חוזר מחו"ל: כל בן בית של חולה מאומת, אדם שהוגדר בחקירה אפידמיולוגית ע"י שירותי בריאות הציבור כמגע הנדרש לבדיקה, ייבדק בכניסה לבידוד, אדם שחוזר מחו"ל ונדרש לבצע שתי בדיקות בעת שהותו בבידוד. המשמעות מבחינת בידוד: ללא קשר לתוצאות הבדיקה, נדרש להשלים בידוד עד תום התקופה שנקבעה

בדיקות סקר: סיקור שגרתי לדיירי ועובדי בתי אבות במסגרת תוכנית מגן אבות ואמהות, סקר עובדי הוראה, וסקר בני ישיבות יתבצע בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אדם שעובר למוסד או מסגרת טיפולית עם שיעור גבוה של אוכלוסייה בסיכון, כגון בית אבות או מוסד סיעודי – יש לסקור בתוך 72 שעות טרם ההעברה. בנוסף, אוכלוסיות בעלות נגישות נמוכה לשירותי רפואה שיש חשד שנמצאים בסיכון לתחלואה, למשל עקב תנאי צפיפות, ייבדקו באישור משרד הבריאות. במקרים אלו אין צורך בבידוד.

סיקור מקדים: בדיקה לפני פרוצדורות אלקטיביות, על פי הנחיות משרד הבריאות, יש לבצע במהלך 72 שעות לפני הפעולה. כך גם בדיקה לפני נסיעה לחו"ל עפ"י דרישת מדינת היעד. במקרים אלו אין צורך בבידוד.

בדיקת החלמה: לקיחת דגימה לחולה מאומת לצורך הגדרתו כמחלים. הבדיקה מאפשרת סיום בידוד, על פי נוהל המחלימים של משרד הבריאות.

צרכים נוספים לביצוע בדיקה:

א. בדיקה ראשונה פסולה – בידוד לפי הסיבה לבדיקה המקורית
ב. בדיקה עם תוצאה חיובית גבולית – יש לשמור על בידוד עד לתוצאת בדיקה חוזרת
לא נדרש בידוד
ג. בדיקה חיובית בסקר סרולוגי ללא בדיקת PCR חיובית בעבר – לא נדרש בידוד

במשרד ציינו כי אין לדגום אדם שמוגדר כמחלים בבדיקת PCR, אלא אם קיים חשד קליני לתחלואה חוזרת בנגיף, ולאחר שיקול דעת פרטני. לפיכך, אין לדגום מחלים בבדיקת PCR במסגרת סיקורים או לאחר חשיפה חוזרת לחולה מאומת, אם אינו סימפטומטי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!