דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

נאבקים בקורונה / 52 סינים שעבדו באתר בנייה ביבנה אובחנו כחיוביים לקורונה

כ-200 עובדים נוספים, המתגוררים איתם באותו מתחם, הוכנסו לבידוד | עיריית יבנה: "עומדים בקשר עם כל הגורמים למניעת התפשטות המחלה"

פינוי העובדים לבידוד במלונית (צילום: עיריית יבנה)
פינוי העובדים לבידוד במלונית (צילום: עיריית יבנה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

52 עובדי בניין סינים שעבדו באתר בניה בשכונת נאות שמיר ביבנה אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה. מלבדם, הוכנסו כ-200 עובדים המתגוררים עמם במתחם הקרוונים לבידוד. העובדים יפוני על ידי פיקוד העורף ומשרד הבריאות למלוניות.

מעיריית יבנה נמסר כי עם היוודע דבר המקרה פעל ראש העיר, צבי גוב-ארי, מול כלל הגורמים לוודא בידודם המוחלט של החולים המאומתים מקרב העובדים במתחם המגורים ולהבטיח טיפול של כלל הגורמים למניעת התפשטות המחלה. "העירייה עומדת בקשר שוטף עם החברה המעסיקה, משרד הבריאות, קופות החולים  ופיקוד העורף על מנת להבטיח מענה מיטבי, לרבות סגירת מתחם המגורים ומניעת כניסה ויציאה של בלתי מורשים, ביצוע בדיקות קורונה ועוד".

גם באוגוסט נמצאו כ-80 עובדי ביניין סינים שהתגוררו במתחם מגורים בפתח תקווה חיוביים לנגיף. כבר בסוף מרץ פנתה רשות האוכלוסין וההגירה לתאגידים המורשים להעסקת עובדים זרים בענף הבניין בקריאה לקיים אמצעים למניעת התפשטות נגיף הקורונה הן באתרי העבודה והן במגורי העובדים, בין היתר באמצעות אוורור וחיטוי מקומות העבודה והמגורים, אספקת ציוד מגן כגון מסיכות, ציוד היגיינה אישי וכפפות, הקפדה על הנחיות משרד הבריאות ותרגום ההנחיות לשפות העובדים.

עם זאת, בעוד שלגבי לעובדים פלסטינים נקבעה הגבלה מפורשת של מספר העובדים אותם מותר להלין יחדיו, ההנחיות באשר לעובדים זרים בכלל אינן מגבילות את מספר העובדים הגרים יחד, ומגדירות רק שטח לינה שלא יפחת על 4 מטר רבוע.

עובדים זרים, שאינם מבוטחים באחת מקופות החולים, יכולים להיבדק לנגיף הקורונה במימון המדינה באמצעות מרפאות 'בטרם' ו'ביקור רופא'.

״קו לעובד״: "מדינת ישראל מייבאת עובדים בימים של מגיפה עולמית ואינה עושה מינימום נדרש כדי לשמור על בריאותם, להנגיש להם מידע וטיפול רפואי, ולשכנם בתנאי מחיה מינימליים. גם בימים של שגרה סובלים מהגרי עבודה, עובדי הבניין, מתנאי מגורים נחותים, אשר אינם מאפשרים שמירה על בריאותם במגפת הקורונה. תנאי מחייה אלו פעמים רבות אינם מאפשרים להם את המרחק הנדרש זה מזה, הם אינם מאווררים ועוד. העובדים אינם סחורה של איש. על מעסיקים מוטלת חובה לדאוג לתנאים שיאפשרו לעובדים לשמור על בריאותם, ואם חלילה נדבקו, עליהם לדאוג לכל הנדרש לעובדים, כולל הנגשה שפתית, כדי לקבל את הנדרש להם במצב זה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!