דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארצות הברית

קורונה בעולם / מוות מקורונה כל 8 דקות בלוס אנג'לס. פסיכולוג מקומי: "התגובות מזכירות פוסט טראומה"

התפרצות הנגיף נמשכת במחוז שהפך לאחד המוקדים החמורים של קורונה בעולם | הפסיכולוג הישראלי ד"ר איתי כהנא שחי בעיר: "מכורים שנגמלו חוזרים לסמים, יש עלייה בגירושים ובדיכאונות"

התור לבדיקת קורונה באצטדיון הבייסבול של קבוצת הדוג'רס בלוס אנג'לס (צילום: AP Photo/Ringo H.W. Chiu)
התור לבדיקת קורונה באצטדיון הבייסבול של קבוצת הדוג'רס בלוס אנג'לס (צילום: AP Photo/Ringo H.W. Chiu)
אוריאל לוי

בכל 8 דקות מת בלוס אנג'לס חולה קורונה, כך מסרו אתמול (שישי) רשויות הבריאות המחוזיות. "היו לנו אתמול 259 מתים", אמר ראש העיר אריק גרסטי. "זה אחד יותר מסך כל המתאבדים ב-2019". מחוז לוס אנג'לס, המונה כעשרה מיליון תושבים, הפך למוקד הקורונה החמור ביותר בעולם עם יותר מ-8,000 חולים מאושפזים ושיעור בדיקות חיוביות של 20% ויותר.

"בתי החולים בקריסה ונאלצנו לפתוח כנסיות ואולמות ספורט כדי שישמשו אותנו לטיפול בחולים", אמרה ברברה פרר, מנהלת בריאות הציבור במחוז לרשת CNN, "זהו אסון הומניטרי". גורמים רשמיים בלוס אנג'לס סבורים שהמצב עוד יחמיר. "מספרי החולים צפויים להמשיך לעלות בשבועות הקרובים", אמרה פרר, "זאת תוצאה של חגיגות הכריסמס והשנה החדשה".

"תדעו שכל החלטה שאתם מקבלים משפיעה על רופא בחדר מיון," אמר גרסטי לתושבי לוס אנג'לס. "אל תעמידו אותו או אותה במצב שהוא יצטרך לבחור בין חיים או מוות של מטופלים".

גל התחלואה הנכחי בארה"ב החל בחג ההודיה בתחילת נובמבר והתגבר בהדרגה. חגיגות הכריסמס והשנה החדשה הכפילו את גל ההתפרצות של המגפה שכבר היה במצב שיא. מומחי בריאות הציבור בארה"ב תיארו את זה כ"התפרצות על התפרצות".

"לא שמעתי על מקרה שנתנו למישהו דו"ח"

"המיטות בחדרי טיפול נמרץ נגמרו כבר לפני שבועיים." אומר ל'דבר' ד"ר איתי כהנא, פסיכולוג המתגורר בלוס-אנג'לס. "יחידות שונות הוסבו לטפל בחולי קורונה, כך גם מתקנים, חניונים ובניינים שונים. בבתי החולים נגמר המקום."

ד"ר איתי כהנא, לוס אנג'לס (קרדיט: לינדה קסיאן)
ד"ר איתי כהנא, לוס אנג'לס (קרדיט: לינדה קסיאן)

"אנחנו בסגר כבר חודש וחצי אבל התחושה היא שאנשים לא כל כך מקפידים על הכללים ואין ממש אכיפה" הוא מספר. "הרחובות ריקים יחסית אבל יש תנועה ערה של רכבים. לא שמעתי על מקרה שנתנו למישהו דו"ח."

איך זה משפיע נפשית על הציבור המקומי?
"אני עובד במרכז גמילה לסמים ואלכוהול ובנוסף יש לי קליניקה פרטית. המצב פה משפיע עלי בשתי העבודות שלי. יותר נגמלים חוזרים לסמים ולאלכוהול, ויותר אנשים מחפשים טיפול פסיכולוגי. המצב הזה של הסגר משפיע על כולם.

"אנחנו רואים תופעות נפשיות שהסימפטומים שלהם דומים לפוסט-טראומה, אבל אנחנו לא יודעים מה יהיו ההשלכות של זה לשנים קדימה. פגשתי לא מעט סיפורים קשים. אנשים בדיכאון או חרדה. זוגות שנפרדים או שוקלים להיפרד בגלל המצב. אנשים שהיו להם קצת בעיות לפני המגפה ועכשיו זה ממש הקצין".

מה אפשר ללמוד ממה שקורה בלוס אנג'לס?
"אני מציע לקבל את כל המגבלות והשינויים שהמגבלות יוצרות בחיים שלנו. בואו נשמור על עצמנו. אני ממליץ לנו להיות סלחנים עם עצמנו ולהבין שאנחנו עושים מה שאנחנו יכולים. לא להלקות את עצמנו. לקבל את זה שיש כרגע מגבלות וזה מה שחשוב. לשמור על חיוך כי זה דבר שמשפיע גם עלינו וגם על האנשים שאנחנו פוגשים."

"זה נהיה קרוב הרבה יותר"

"לאחרונה שומעים על יותר ויותר אנשים במעגלים קרובים שחלו" אומרת ל'דבר' סימונה נקש, תושבת לוס אנג'לס שעובדת בגן ילדים. "רובם החלימו ועברו את זה בקלות. ובכל זאת נראה שזה מתהדק וקרוב הרבה יותר."

"בלוס אנג'לס רוב הלימודים עדיין מקוונים, אך גני הילדים פתוחים. הקבוצה היא קבוצה קבועה של 12 ילדים ואין כניסה של הורים או מפעילים חיצוניים לגן כדי לצמצם, עד כמה שניתן, חשיפה. ההתנהלות קצת יותר מסובכת, כמו כל דבר עכשיו, ודורשת הקפדה על  חיטוי הצעצועים והמשטחים, שמירת קצת יותר מרחק וויתור על חלק מהפעילויות שהיו שגרתיות בגן."

שיאים חדשים של הדבקה בנגיף הקורונה נרשמו ביממה האחרונה בארה"ב כולה, וגם בארבעת המדינות המאוכלסות ביותר שלה: קליפורניה, טקסס, פלורידה וני-יורק. מספר המאובחנים החדשים ברחבי ארה"ב אתמול הגיע ל- 301,655, כ-20,000 מהם בלוס-אנג'לס לבדה. גם במספרי המתים נרשמו ביממה האחרונה שיאים חדשים: בקליפורניה מתו 679 חולים, בטקסס מתו 466 ובארה"ב כולה מתו אתמול 4,245 חולי קורונה. מספר קרבנות הקורונה הכולל בארה"ב הוא לפחות 378,149 בני אדם.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!