דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
21.6°תל אביב
  • 14.7°ירושלים
  • 21.6°תל אביב
  • 18.8°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 22.4°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 12.6°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

סגר שלישי / צמצום בשעות פעילות מחסומי הסגר: יפעלו מ-9:00 ויושבתו בין 15:30 ל-18:00

עשרות מחסומי המשטרה ברחבי הארץ יצרו עומסי תנועה כבדים במוצאי שבת | במהלך סוף השבוע חולקו מעל 9,000 דוח"ות על הפרת תקנות הסגר | בעל דוכן פלאפל בשוהם נעצר, שוטרים ירו באוויר לאחר שהותקפו באכיפה ברמלה

שוטר במחסום במהלך הסגר השלישי (צילום: דוברות המשטרה)
שוטר במחסום במהלך הסגר השלישי (צילום: דוברות המשטרה)
אסף צבי

המשטרה הודיעה כי החל ממחר (ראשון) המחסומים לא יפעלו בשעות הנסיעה לעבודה והחזרה ממנה של מרבית הציבור. המחסומים המשטרתיים שהוצבו ברחבי הארץ יצרו במהלך שעות אחר הצהריים והערב עומסי תנועה כבדים. באירוע חריג של אכיפת התקנות בחנות מכולת ברמלה ירו שוטרים באוויר לאחר שלטענת המשטרה הושלכו לעברם שולחנות, כסאות ואבנים.

פקקי תנועה בכניסה לחיפה בעקבות מחסומים משטרתיים, 8 בינואר 2020 (צילום: דבר)
פקקי תנועה בכניסה לחיפה בעקבות מחסומים משטרתיים, 8 בינואר 2020 (צילום: דבר)

במשטרה הודיעו כי הצבת 25 המחסומים תחל מהשעה 9:00, והם יוסרו בין השעות 15:30 ל-18:00. לאחר מכן הם ייפרסו בשנית עד הלילה, במטרה "לאפשר הגעה מהירה של נהגים למקומות עבודה חיוניים ושהותרו לפעול ובחזרה לביתם". לאור ניסיון העבר ובמטרה להפחית בעומסי התנועה ולהקטין פגיעה בשגרת החיים ככל שניתן, בעיקר בשעות הבוקר והערב". ההחלטה התקבלה בהערכת מצב שקיים מ"מ המפכ"ל יעקב שבתאי עם ראש אגף התנועה, ניצב אלון אריה, וראש אגף המבצעים, ניצב אמנון אלקלעי.

בנוסף הוחלט כי ניידות ואופנועי אגף התנועה, ימשיכו לבצע סיורים וסריקות על הצירים כל העת, ללא קשר לפריסת המחסומים, "בכדי להמשיך ברצף הפיקוח והאכיפה בכל שעות היממה".

מאז שהחל הסגר בלילה שבין חמישי לשישי בחצות, נרשמו 9,178 דוחות על הפרת ההוראות. 7,255 דו"חות ניתנו על יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת (כולל התקהלויות אסורות). בנוסף נרשמו 1,358 דוחות על אי עטיית מסכה, 91 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 125 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 299 דו"חות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה. בין ההפרות של בתי העסק נרשם קנס בסך 5,000 שקלים למסעדה ביישוב אזור שמכרה מזון כאשר שולחנות וכסאות פרוסים מחוץ לעסק ואנשים יושבים ואוכלים.

מספר אירועים חריגים במהלך סוף השבוע – בעל דוכן 'פלאפל בריבוע' בשוהם שפתח אותו כרגיל נעצר בשישי בבוקר, לאחר שהתעמת עם שוטרים שבאו לרשום לו דו"ח.

בבית"ר עילית התפתחו עימותים בין עשרות מתפללים בבית כנסת בעיר. לפי הודעת המשטרה, הכוחות הותקפו על ידי הנוכחים שהחלו להשליך אבנים לעברם ולעבר ניידות משטרה, כווחות נוספים שהגיעו למקום פיזרו את ההתקהלות. אדם אחד נעצר לחקירה בחשד לתקיפת שוטרים.

באירוע נוסף היום (שבת) ירו שוטרים באוויר במהלך פעילות אכיפה נגד חנות מכולת ברמלה שפעלה בניגוד להנחיות. לפי הודעת המשטרה, השוטרים הרגישו מאוימים לאחר שהותקפו על ידי מספר אנשים שהשליכו לעברם שולחנות, כיסאות ואבנים. בתגובה הם ירו מספר יריות באוויר. לא היו נפגעים, נגרם נזק למספר ניידות. הכוחות הצליחו לפזר את המתפרעים, ועצרו ארבעה בני אדם לחקירה.

במשטרה אמרו כי "על הציבור להישמע לתקנות ולהימנע מהצורך באכיפה, על מנת שנוכל לשמור על בריאות הציבור ולבלום את התפשטות הנגיף".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!