דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיסון לקורונה

חיסון לקורונה / בג"ץ ידון בהקדם בעתירה נגד סירוב השר לביטחון פנים לחסן אסירים

השר אמיר אוחנה הודיע כי רק אנשי שב"ס יחוסנו, למרות עמדת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לפיה ההחלטה "ניתנה בחוסר סמכות" | השופט עוזי פוגלמן קבע שדיון בעתירה יתקיים בהקדם האפשרי

סוהר ואסירים בכלא. ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: משה שי / פלאש 90).
סוהר ואסירים בכלא. ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: משה שי / פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן קבע היום כי דיון בעתירה נגד החלטת השר לביטחון פנים אמיר אוחנה יתקיים בהקדם האפשרי. את העתירה הגישו הבוקר חמישה ארגוני זכויות אדם הטוענים כי החלטת אוחנה מנוגדת להנחיית משרד הבריאות.  היא הוגשה על-ידי רופאים לזכויות אדם, האגודה לזכויות האזרח, עדאלה, המוקד להגנת הפרט ורבנים למען זכויות אדם.  תגובת המשיבים תוגש 24 שעות לפני הדיון.

הארגונים דורשים מבית המשפט להורות לשירות בתי הסוהר לחסן את כלל אוכלוסיית האסירים, על פי מתווה תעדוף החיסונים שקבע משרד הבריאות, בדגש על אסירים בגיל 60 ומעלה ובקבוצות סיכון. בנוסף, העתירה דורשת למנוע משב"ס לתעדף מתן חיסונים לסגל בתי הכלא על פני חיסונים לאסירים. על פי נתוני שב"ס מסוף 2019, יש בישראל כ-14 אלף כלואים, מתוכם כ-520 מעל גיל 60.

העתירה הוגשה לאחר שביום שישי הבהיר השר אוחנה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד עמית מררי, שאין בכוונתו לסגת מהנחייתו שלא לחסן אסירים בשלב זה, אלא אנשי סגל שב"ס בלבד.

בכך, דחה השר את הנחיית המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, שהודיע בשישי כי ההחלטה המדוברת "ניתנה בחוסר סמכות, ולפיכך אינה יכולה לעמוד". בעקבות סירוב השר אוחנה לחזור בו מהנחייתו, עתרו היום חמשת הארגונים לבג"ץ.

לעתירה, צורפה חוות דעת רפואית מטעם איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית בישראל, שקבעה כי "יש להתייחס לאסירים כאוכלוסייה שבויה, בהקשר של הקורונה מדובר באוכלוסייה בסיכון, הן בשל מחלות רקע והן בשל הימצאותה בתנאי צפיפות המגבירים את הסיכון לתחלואה ותמותה". לפיכך, קבע האיגוד, "ישנה חובה אתית על מדינת ישראל להציע את החיסונים לאוכלוסיית האסירים".

"על פי הגורמים המקצועיים אסירים הם אוכלוסייה בסיכון ויש לפעול לחסן אותה במקביל לחיסון קבוצות הסיכון באוכלוסייה הכללית", נכתב בעתירה. לטענת העותרים, למרות זאת, ולמרות ההנחיות הברורות שניתנו, העובדה שיש חיסונים והחובה החוקית והמוסרית להגן על הכלואים, עד היום לא החלה המדינה בחיסון האסירים.

ענת ליטוין, מנהלת מחלקת כלואים בעמותת רופאים לזכויות אדם: "האחריות על בריאותם של כלואים צריכה להיות של מומחים בתחום. עיכוב חיסונם עד כה מדגים את הדבר באופן הברור ביותר, יש לזכור שהחלטות גרועות בנוגע לבריאותם קורות על בסיס יומיומי ונושא החיסונים כלל אינו יוצא דופן. יש לפעול מיידית להעברת האחריות לבריאותם של כלואים לגורם מקצועי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!