דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיסון לקורונה

חיסון לקורונה / 700 אלף חיסוני פייזר נחתו בנתב"ג. נתניהו: נעלה לקצב של 170 אלף מתחסנים ביום

הכמות הגדולה של החיסונים צפויה לאפשר את המשך מבצע החיסונים המהיר ואת הרחבתו לאוכלוסיות נוספות | נתניהו: "ביום ראשון הבא יגיע משלוח ענק נוסף ונתחיל בחיסון השכבה הבאה - גיל 50 עד 60 וככה נתקדם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מקבלים את חיסוני הקורונה של פייזר בנתב"ג (צילום מסך)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מקבלים את חיסוני הקורונה של פייזר בנתב"ג (צילום מסך)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

700 אלף חיסונים לקורונה מתוצרת "פייזר" הגיעו היום (ראשון) לנתב"ג בטיסת מטען של אל על מבלגיה.

במקום ישנם צוותים מתוגברים שיפרקו את מטען החיסונים ויעמיסו אותו על משאית קירור. משם הוא יובל למרכז הלוגיסטי של חברת "סלא" במודיעין, שם הם יאוחסנו, וממנו יופצו לבתי החולים וקופות החולים ברחבי הארץ.

עם קבלת החיסונים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זהו יום ענק למדינת ישראל, אנו מגשימים חלום. אנחנו נמצאים היום עם יותר מ-72 אחוז מבני 60 ומעלה שחוסנו, ונשלים את זה. ביום ראשון הבא יגיע משלוח ענק נוסף ונתחיל בחיסון השכבה הבאה – גיל 50 עד 60 וככה נתקדם. נעלה מהיום לקצב של 170 אלף מתחסנים ביום. זה שיא עולמי. מתקשרים אליי כל הזמן מנהיגים מהעולם ומביעים את ההשתאות שלהם. ישראל הפכה למודל עולמי. בימים הקרובים אסתער על הכלכלה כמו שהסתערתי על הקורונה. נהיה המדינה הראשונה שיוצאת מהקורונה הבריאותית ומהקורונה הכלכלית. זה מטוס מלא זריקות עידוד, מטוס של חלום – לצאת מהמגפה מאפלה לאור גדול".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הוסיף: "ראיתי חיוכים של אנשי משרד הבריאות ועכשיו שום דבר לא יעצור אותנו. הערב נשב עם קופות החולים ונתכונן לשלב הבא. כבר היום הצוותים הרפואיים מקבלים חיסון שני והחל ממחר יינתנו במקביל חיסוני המנה הראשונה. תמיד הייתי צנוע ואמרתי 'קודם נדבר על 60 אלף ביום', ואנחנו היום ב-150 אלף. אני אומר שמאמצע מרץ נגיע לחמישה מיליון איש שיקבלו חיסון נגד קורונה. זה בידיים שלנו ואנחנו נעשה את זה".

כזכור, נתניהו ואדלשטיין עדכנו ביום חמישי כי משלוח ראשון של חיסונים מתוצרת 'פייזר' צפוי להגיע לישראל כבר עם תחילת השבוע. נתניהו ציין כי ההסכם עם פייזר יבטיח חיסונים לכל אוכלוסיית ישראל מעל גיל 16 עד חודש מרץ. "בקרוב נצא מהקורונה ונוכל לחזור להתחבק".

הודעת נתניהו ואדלשטיין הגיעה זמן קצר לאחר שראש הממשלה ושר הביטחון, בני גנץ, סיכמו על מתן עדיפות לחיסון עובדי הוראה. הגעת כמות גדולה של חיסונים צפויה לאפשר את המשך מבצע החיסונים המהיר ואת הרחבתו לאוכלוסיות נוספות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!