דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חברה ועבודה / הסתדרות המורים לא תשבית מחר את הלימודים, סכסוך העבודה נותר בעינו

ההחלטה התקבלה לאחר שבדיקה שערכה הסתדרות המורים העלתה כי 65% מהמורים בחינוך המיוחד חוסנו | מוקדם יותר אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד: "נגבה כל עובד הוראה שלא חוסן ולא יגיע לעבודה"

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד: "לא אגיד לאף אחת לצאת לעבודה לא מחוסנת" (למצולמים אין קשר לכתבה. צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד: "לא אגיד לאף אחת לצאת לעבודה לא מחוסנת" (למצולמים אין קשר לכתבה. צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
דוד טברסקי

הסתדרות המורים הודיעה היום (שני) כי לא תשבית מחר את הלימודים, זאת לאחר שבדיקה שערכה העלתה כי 65% מהמורים בחינוך המיוחד חוסנו. עם זאת, סכסוך העבודה נותר בעינו עד שיחוסנו כל עובדי ההוראה.

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, אמרה מוקדם יותר בוועדת החינוך, שהסתדרות המורים לא תיסוג לאחור מאיומי השביתה מכיוון שמורות שעובדות במסגרות המוחרגות טרם חוסנו: "היינו שמחים להסיר את איום השביתה ובמיוחד בחינוך המיוחד, אבל יש מורים שטרם חוסנו. אנחנו נגבה כל עובד הוראה שלא חוסן ולא יגיע לעבודה". במסגרות החינוך המיוחד ישנן כ-20 אלף מורות, לא כולל סייעות, צוות היקפי ועובדי תשתיות.

בן דויד גם מתחה ביקורת על הנהגת המדינה שהתמהמה בהקמת חדר מצב שיעקוב אחר מספר המורים שטרם חוסנו. "זה לא התפקיד של האיגוד המקצועי". במשרד הבריאות הגיבו לטענות הסתדרות המורים ואמרו שמדובר בעיכוב מחשובי ושהמערך למתן חיסונים הוקם וזמין.

ד"ר אפרת אפללו נציגת משרד הבריאות, מתחה ביקורת על דבריה של בן דויד וטענה שהשבתה של מערכת החינוך היא לא הוגנת ומסוכנת. "אנחנו בפול גז, ולא ישנים בלילות, להשבית יהיה אסון".

אפללו הסבירה כי המשרד עובד מזה כשבוע יחד עם קופות החולים על מנת לתעדף חיסונים למורות במסגרות החינוך המיוחד ובמסגרות לנוער בסיכון. היא הוסיפה כי כל המורות שממשיכות לעבוד יחוסנו עד יום ראשון בשבוע הבא. "אלה תהליכים שלוקחים זמן. המורים יקבלו הודעה ונדאג שאלה יהיו קודם כל מורי החינוך המיוחד ונוער בסיכון".

בתגובה לדברים אמרה בן דויד: "אין אף עירייה שבה כל המורות במסגרות המוחרגות התחסנו. אפשר לחסן את כולם ביום, מבחינה מוסרית לא אגיד לאף אחת לצאת לעבודה לא מחוסנת".

אינה זלצמן, מנהלת המנהל הפדגוגי במשרד החינוך, אמרה שמשרד החינוך הקים מערך נרחב לצורך מתן חיסונים לעובדי הוראה. "אנחנו מגיעים לכל מורה ומורה. נתנו תעדוף למורי החינוך המיוחד ולמורים של הנוער בסיכון".

כזכור, משרד החינוך הכריז אתמול (ראשון) על מבצע החיסונים ״חוזרים לחיים בחינוך", שיחל ביום רביעי ובמסגרתו יחוסנו מעל 200 אלף מורות וגננות. ​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!