דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט אולימפי / מדליה ישראלית בקטאר: ברוך שמאילוב זכה במדליית הכסף בטורניר המאסטרס בג'ודו

הג'ודוקא הישראלי הציג יכולת נהדרת והפסיד בגמר לאן באול הדרום קוריאני | תמנע נלסון-לוי שעלתה מבית הניחומים לקרב על הארד, הפסידה לקלימקייט הקנדית וסיימה חמישית

ברוך שמאילוב (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
ברוך שמאילוב (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הישג נהדר לג'ודוקא ברוך שמאילוב שזכה אחה"צ (שני) במדליית הכסף בטורניר המאסטרס בג'ודו, שנערך בדוחא, קטאר. בתום יום קרבות הדר, הפסיד שמאילוב המתחרה במשקל עד 66 ק"ג, לאן באול מקוריאה הדרומית. בעקבות הזכייה, הבטיח שמאילוב (26) באופן סופי את מקומו באולימפיאדת טוקיו. תמנע נלסון-לוי הפסידה בקרב על מדליית הארד וסיימה במקום החמישי. גילי כהן סיימה במקום השביעי.

ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג) החל את התחרות עם ניצחון בגולדן סקור מול אלוף אירופה המכהן אורקן ספרוב שספג 3 עונשים, בסיבוב השני ניצח באיפון את האוזבקי סארדור נורילאב וברבע הגמר גבר על הגאורגי מרגוולשווילי באיפון בגולדן סקור. בחצי הגמר ניצח שמאילוב באיפון נוסף את הירבי המונגולי גנבולד ועלה לקרב על מגליתת הזהב. אכזבה לטל פליקר שהפסיד בקרב הראשון לברזילאי דניאל קרגנין.

קרב הגמר – שמאילוב החל את הקרב מול אן באול הקוראיני, מדליסט הכסף מאולימפיאדת ריו. שמאילוב לא ניצח את עד כה את הקוריאני ב-3 מפגשים שהיו ביניהם. הישראלי התחיל את הקרב אגרסיבי ונחוש, בשלב מוקדם נפסק עונש לחובת שני המתחרים. שמאילוב המשיך לבצע התקפות ללא הצלחה והקרב נכנס לניקוד הזהב.

הקרב המשיך להיות עיקש ושמאילוב ניסה להוציא עונש שלישי מהקוריאני 2:23 בניקוד הזהב הצליח אן לבצע תרגיל ולנצח. שמאילוב סיים עם מדליית הכסף בטורניר היוקרתי.

תמנע נלסון-לוי (עד 57 ק"ג) החלה את סבב הקרבות עם ניצחון מהיר באיפון מול הגאורגית אטרי ליפרטליאני, המשיכה עם ניצחון מול סגנית האלופה האולימפית סומיה דורסורן ממונגוליה עם שלושה עונשים אך ברבע הגמר הפסידה נלסון-לוי ליפנית סגנית אלופת העולם המכהנת, יושידה טסוקסה. בבית הנחומים גברה באיפון על הלן רסביקס מצרפת ובקרב על הארד תתמודד מול הקנדית ג’סיקה קלימקייט.

בקרב על המדליה, נלסון-לוי התחילה בנחישות אבל בשלב מהיר מאוד הצליחה קנדית להשיג איפון ולנצח. הישראלית סיימה במקום החמישי.

תמנע נלסון-לוי זוכה במדליית הזהב בגרנד פרי תל אביב 2019 (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)
תמנע נלסון-לוי זוכה במדליית הזהב בגרנד פרי תל אביב 2019 (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)

גילי כהן (עד 52 ק"ג) החלה את התחרות עם ניצחון בוואזרי מול היריבה הגאורגית לויטסקה שוקוואני, המשיכה עם ניצחון נוסף בוואזרי נגד אסטרלה לופז שריף מספרד וברבע הגמר הפסידה לצרפתיה אסטריד נטו באיפון. משם נשרה לבית הנחומים והפסידה לשרלין ואן סניק הבלגית ובכך סיימה את התחרות מדורגת במקום השביעי. שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) וגפן פרימו (עד 52 ק"ג) הפסידו בסיבוב הראשון. ראשוני לגרמנייה קטרינה מנץ, פרימו לבישרלט חורלודוי ממונגוליה.

מאמן נבחרת הגברים, אורן סמדג׳ה: "יום קרבות ארוך וקשה עם ניצחונות על הטופ העולמי מול מדליסיטים מאליפויות עולם ואירופה. מדליה שלישית לברוך במאסטר עם יציבות דבר שמקנה לו ביטחון להמשך. ממשיכים קדימה ליום השני".

שגיא מוקי, אלוף העולם במשקל עד 81 ק"ג, יחזור מחר להתחרות, אחרי היעדרות של כמעט שנה. מוקי יחל מול אסלן לפינאגוב הרוסי, במידה וינצח יפגוש בסיבוב השני את כריסטיאן פרלטי האיטלקי או שושי סמי הבלגי. מוקי עשוי לפגוש בחצי הגמר לקרב ראשון בקריירה את סעיד מולאי האיראני, שעבר לייצג את מונגוליה, לאחר שהכריחו אותו להפסיד בכוונה על מנת שלא לפגוש את הישראלי באליפות העולם. טוהר בוטבול (73 עד ק"ג) וגילי שריר (עד 63 ק"ג) יתחרו גם הם בשלישי.

שגיא מוקי זוכה במדליית הזהב בגרנד פרי תל אביב (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)
שגיא מוקי זוכה במדליית הזהב בגרנד פרי תל אביב (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)

הרגלה קשה למדליסט הארד האולימפי מריו, אורי ששון (מעל 100 ק"ג) שיתחרה ביום רביעי מול מדליסט הארד מאליפות העולם לפני שנתיים, אולזיביאר דורנביאר אלוף אירופה פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג), מדורג ראשון בעולם ולכן עלה אוטומטי לסיבוב השני. לי קוכמן (עד 90 ק"ג), ורז הרשקו (מעל 78 ק"ג) יתחרו גם הם ביומה האחרון של התחרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!