דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית

חברה ועבודה / העירייה והתנועה הקיבוצית לא חתמו על הסכם ועובדי תזמורת נתניה בסכנת פיטורים

אם לא ייחתם עד סוף החודש הסכם חדש בין העירייה לבין התנועה הקיבוצית תפורק תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית ועובדיה יפוטרו | ועד הנגנים: "אם מקבלי ההחלטות לא יתעוררו, התזמורת עלולה להיות המוסד התרבותי הראשון מני רבים שייסגרו בגלל המשבר בענף התרבות"

תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית (צילום: אדיר בנימיני)
תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית (צילום: אדיר בנימיני)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית קיבלו הודעה לפיה אם לא ייחתם עד סוף החודש הסכם חדש בין העירייה לבין התנועה הקיבוצית בדבר המשך הפעלתה, היא תפורק ועובדיה יפוטרו. רק השנה ציינה התזמורת חמישים שנים להיווסדה.

נגני התזמורת נמצאים בחל"ת, בהסכמת ההסתדרות, מאז חודש מרץ. לאורך תקופה זו מחו מספר פעמים מול העירייה והתנועה הקיבוצית בדרישה להבטחת עתידו של המוסד. בין היתר קיימו קונצרטי מחאה מול ביתו של מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר בקבוצת שילר, מול ביתה של ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר וכן קיימו הופעות מחאה נוספות ברחבי העיר. גם גיל שוחט, מבכירי המנצחים והמלחינים התזמורתיים בישראל, ביקש להביע סולידריות עם נגני הלהקה וניצח על קונצרט המחאה שנערך מול ביתה של ראש העיר.

"מפעל היסטורי זה אינו מהווה רק מקור פרנסה עבורנו, אלא הוא גם נכס תרבותי אדיר לעיר נתניה ולתנועה הקיבוצית", מסר ועד נגני התזמורת. "אנו קוראים למתקצבים: אפשרו לנו להמשיך ולהביא תרבות לפריפריה מצפון ועד דרום, להמשיך בפעילות מוסיקלית חינוכית ענפה ברחבי הארץ ל-30,000 תלמידים מדי שנה, ולחגוג את עונת היובל שלנו. אם שר התרבות ומקבלי ההחלטות לא יתעוררו, התזמורת עלולה להיות המוסד התרבותי הראשון מני רבים שייסגרו בגלל המשבר בענף התרבות. כנגנים לקחנו את גורלנו בידינו ונעשה הכל על מנת למנוע את החרפה שבפירוק התזמורת. אנו קוראים לעיריית נתניה והתנועה הקיבוצית לתת כתף בתקופה קשה זו ולהבטיח את עתידנו".

התזמורת שדורגה כתזמורת הקאמרית הטובה בישראל, נוסדה בשנת 1970 וקיימה בימים כתיקונם כ-240 קונצרטים בשנה במסגרת של סדרות למנויים והופעות לקהל הרחב באולמות בכל רחבי הארץ – מצמח ועין השופט ועד קיבוץ דורות ואשקלון, זאת לצד הפרויקטים החינוכיים שלה שהקיפו עשרות אלפי תלמידים בשנה והופעות בחו"ל.

מעיריית נתניה נמסר: "התחייבויות העירייה כלפי התזמורת על פי ההסכם שנחתם לפני 10 שנים הגיעו לסיומם. התזמורת הייתה באותה תקופה במשבר כלכלי קשה שאיים על המשך קיומה ולכן העירייה הסכימה לקחת את התזמורת תחת חסותה. בחלוף 10 שנים עיריית נתניה לא תחדש את ההסכם. העירייה תמשיך ותזמין את התזמורת בתשלום להופעות בעיר. העירייה מקווה כי עירייה נוספת תיקח על עצמה את החסות להמשך תפעולה התקין של התזמורת. אנו מאחלים לתזמורת שתמשיך לפעול ולהפגין את יכולותיה גם בשנים הבאות בכל מסגרת בה תפעל".

מהתנועה הקיבוצית טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!