דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חל"ת

סגר שלישי / החיים אחרי עשרה חודשים בחל״ת: אדיר נחום

"בינתיים זה מרגיש לי קצת כמו חופש, אבל אלה רק הימים הראשונים. גם בסגר הקודם זה התחיל ככה ועם הזמן קצת התחרפנתי בבית"

אדיר נחום: "אני לא רואה איך נוכל להסתדר ככה לאורך זמן" (צילום: יובל אסיהו)
אדיר נחום: "אני לא רואה איך נוכל להסתדר ככה לאורך זמן" (צילום: יובל אסיהו)
הדס יום טוב

אדיר נחום (25), פרדס חנה | מדריך נעורים בקיבוץ | יצא בינואר לחל"ת בפעם השנייה | לומד אילוף כלבים

"באוגוסט האחרון התחלתי לעבוד כמדריך נוער בקיבוץ בחן בעמק חפר. יצאתי לחל"ת בסגר השני בספטמבר, החזירו אותי לעבוד אחרי קצת יותר מחודש והשבוע כשהתחיל הסגר השלישי יצאתי לחל"ת שוב.

"אני מתרכז כרגע הרבה בלימודים שלי, אני לומד אילוף כלבים וזה נחשב חיוני, אז שלוש פעמים בשבוע אני נוסע לכלבייה. בין השאר אני עובד עם הכלבה שלי הרבה בבית על אילוף".​

להרוויח את לחמך

"היציאה שוב לחל"ת היא ממש קשה. יש גם את הסיפור הזה של לא לעבוד ולא לקום בבוקר לעבודה כל יום, לא להרוויח את לחמך ולהרגיש שאתה עובד בשביל הכסף שנכנס אליך, שלי זה ממש קשה. אבל יש גם את העניין שבן הזוג שלי לומד הרבה ולא עובד כרגע ובשנה האחרונה המשכורת שלי הייתה הפרנסה המרכזית של שנינו, אז כלכלית זה לא פיקניק.

"בשגרה הרווחתי מספיק בשביל שהמשכורת שלי עם קצת כסף שהוא חסך יספיקו לנו ויותר, עכשיו בטח נצטרך לשרוף חסכונות. בחל"ת שעבר קיבלתי דמי אבטלה מגוחכים, קיבלתי פחות מ-2,000 שקל לחודש".

להיעזר בהורים

"אני מאוד מקווה שזה לא יהיה חל"ת ארוך. אם זה יהיה חל"ת ארוך זו באמת שאלה טובה מה נעשה, אני לא רואה איך נוכל להסתדר ככה לאורך זמן. לדעתי נצטרך להיעזר בהורים, משהו שאני אישית לא מאוד רוצה לעשות, במהלך הקורונה עוד לא יצא לי להיעזר בהם אבל אנחנו ממש מתקרבים לשם".

הקפדה יתרה

"בסגר הקודם הצלחתי להישאר בקשר עם החניכים שלי בקיבוץ דרך הזום, אבל בסגר הזה זה לא יקרה כי מקפידים מאוד על החל"ת. ככה שאסור לי לעבוד ולהיות בקשר עם החניכים, זה מאוד מתסכל אותי".

הערכה

"זה מרגיש לי שבקיבוץ שאני מדריך בו, מאוד מהר הוציאו אותי לחל"ת, למרות שכמעט כל שאר הקיבוצים והמושבים בעמק חפר לא הוציאו את המדריכים שלהם לחל"ת. אז חוץ מהסיפור הכלכלי, אני מרגיש שלא כל כך מעריכים את העבודה החינוכית בקיבוץ.

"ספציפית בקיבוץ שאני מדריך בו, יש הרבה בעיות תקציב ואין מספיק הערכה לתחום החינוך. זה הכי קל כשיש קשיים להוציא לחל"ת ולא להתמודד".

להיות עסוק

"העבודה שלי עם הילדים היא לא פשוטה ומאוד שוחקת. ככה שבינתיים החל"ת מרגיש לי קצת כמו חופש, אבל אלה רק הימים הראשונים. גם בסגר הקודם זה התחיל ככה ועם הזמן קצת התחרפנתי בבית. אני טיפוס שנמאס לו מחופש מאוד מהר ושמאוד צריך לצאת ולהיות עסוק. אני ממש רגיל לעבוד קשה ביומיום, ולהיות סגור בבית כל הזמן זה ממש קשה לי".

אחריות

"אין לי התנגדות לרעיון של סגר, עם הקשיים האלה אני יכול להתמודד. יש מצב שזה מה שצריך כדי להוריד את התחלואה וזה החלטה שהיא בסדר גמור. יש לי בעיה עם זה שאני מרגיש שלא לוקחים אחריות על ההשלכות שלו.

"אני לא רופא ולא מדען ואני לא יודע להגיד אם סגר זה הדבר הנכון להתמודדות עם הקורונה, אני כן יודע להגיד שכשאני יושב בבית אני לא מקבל מספיק כדי להתקיים, בטח לא משהו שהולם את השכר שלי, ואם אנשים מגיעים למצב שאין להם מה לאכול או איפה לגור וצעירים צריכים לחזור לגור עם ההורים שלהם אז זה דבר מכוער".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!