דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

סגר שלישי / 2,800 ילדים של עובדי רפואה משתתפים במסגרות של משרד החינוך והרשויות המקומיות

במשרד החינוך הקימו חמ"ל מיוחד לתיאום בין מוסדות הזקוקים למסגרת וארגוני מתנדבים, ומדווחים על ביקוש נרחב | בניגוד לסגר הראשון והשני, ההתארגנות לפעילות היתה מהירה ויעילה

פעילות לילדי עובדים חיוניים מבית החולים פוריה במהלך הסגר השלישי (צילום: כפר נהר הירדן)
פעילות לילדי עובדים חיוניים מבית החולים פוריה במהלך הסגר השלישי (צילום: כפר נהר הירדן)
דוד טברסקי

מעל 2,800 ילדים של עובדי צוותים רפואיים משתתפים החל מאתמול (שני) ב-440 מסגרות חינוכיות לילדי עובדים חיוניים שמפעיל משרד החינוך. בניגוד לסגר הראשון והשני, הצורך במסגרות לילדי עובדים חיוניים קיבל בסגר השלישי מענה מהיר. המסגרות, המכונות 'שמרטפונים', מופעלות על ידי משרד החינוך בשיתוף הרשויות המקומיות, פיקוד העורף, תנועות וארגוני נוער ומתנדבים.

למרות שתקנות הסגר כוללות סגירה של מרבית מערכת החינוך, הן מתירות הפעלה של מסגרות לילדי עובדים חיוניים, שמוגדרים בחוק כעובדים במערכת הבריאות, במוסדות חינוך שפעילים בסגר, ברשויות המקומיות ובממשלה. בסגר הראשון באפריל החלו גופים שונים, בעיקר בתי חולים ורשויות מקומיות, להפעיל מיוזמתם מסגרות לילדי העובדים בשיתוף מתנדבים מקרב סטודנטים לרפואה ותנועות הנוער. בסגר השני בספטמבר התרחבה הפעילות למפעל משותף של הרשויות המקומיות, פיקוד העורף ומשרד החינוך. המענה ניתן באיחור של מספר ימים ולאחר מחאה של רופאים בבתי החולים שנאלצו להישאר בבית עם ילדיהם.

ילדי עובדים מבית חולים ברזילי באשקלון במסגרת חינוכית לסגר השלישי (צילום: עיריית אשקלון)
ילדי עובדים מבית חולים ברזילי באשקלון במסגרת חינוכית לסגר השלישי (צילום: עיריית אשקלון)

לקראת הסגר השלישי הוקם במנהל חברה ונוער, המשתייך למשרד להשכלה גבוהה ומשלימה, חמ"ל מיוחד שמרכז במסגרת ארצית את כלל המתנדבים בתיאום פעולה בין משרדי. כעת פועלים ה'שמרטפונים' ב-42 יישובים, בדרך כלל בבתי ספר או במוסדות חינוך גדולים כמו פנימיות וכפרי נוער. למרות העלייה הגבוהה בתחלואה והחשש מהידבקות, במשרד החינוך אומרים שהביקוש לפעילות בשיאו.

אחת המסגרות החינוכיות שנפתחו אתמול פועלת בכפר נהר הירדן שבגליל התחתון, ומיועדת לילדי עובדי בית החולים פוריה וקופות החולים בטבריה והסביבה. לכפר נהר הירדן, שבעתות שגרה משמש ככפר נופש למשפחות של ילדים עם מחלות כרוניות, יגיעו מדי בוקר כארבעים ילדים שיפעלו בשבע קבוצות. המסגרת שיוצאת לפועל בשיתוף עיריית טבריה פועלת מ-7:30 בבוקר עד השעה 16:00.

"אנחנו בעיצומו של הגל השלישי ומתמודדים עם שיא במספר חולי הקורונה" אמר ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי 'פוריה', "ההתמודדות קשה ומורכבת, ואנו מלאי הערכה ותודה". ההתארגנות לפעילות כללה גיוס של מתנדבים והרשמה מהירה של העובדים הזקוקים למסגרת לילדיהם.

"המרכזים החינוכיים שמופעלים במהלך ימי הסגר מעניקים מסגרת חברתית וחינוכית חשובה ואיכותית עבור ילדי הצוותים הרפואיים" אמר שר החינוך, יואב גלנט, בהודעה לתקשורת. הוא הוסיף כי "המתנדבים עושים עבודת קודש עבור צוותי הרפואה". במשרד רואים בחיוב את ההיענות הגבוהה של הורים להעביר את ילדיהם למסגרות ותולים את הדברים בשיפור היעילות והבטיחות של השמרטפונים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!