דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נגיף הקורונה / ד"ר שרון אלרעי-פרייס: "אי אפשר לדמיין שבתוך עשרה ימים נצא מהסגר"

ראש שירותי בריאות הציבור: "17% מהמאושפזים קיבלו מנת חיסון אחת, ויותר מ-73% מבני ה-60 ומעלה התחסנו"

ד"ר שרון אלרעי-פרייס (צילום: לע"מ)
ד"ר שרון אלרעי-פרייס (צילום: לע"מ)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, קיימה הערב (שלישי) תדריך תדרוך על מצב התחלואה הגובר וחיסוני הקורונה. "מספר המאומתים הגיע לשיא חדש, עברנו את ה-9,000 חיוביים. מעולם לא היה נתון כזה", אמרה ד"ר אלרעי פרייס. "יש התחלת מגמה במקדם ההדבקה, אבל כל מקדם הדבקה של מעל 1 מצביע על התפשטות".

ראש שירותי בריאות הציבור הוסיפה כי "יותר מ-80% מהאוכלוסייה במדינה מתגוררת ביישובים אדומים. זה משפיע על כל המגזרים, עם עלייה של פי 2 בשבועיים גם במגזר הכללי".

"יש הרבה פקטורים שתורמים לתחלואה הגבוהה. ראינו את העלייה לאורך כל דצמבר והעקומה עולה בדיוק לפי הציפיות. יש את הוריאנט האנגלי שמתפשט בכמה יישובים בארץ, זה כבר לא מקרים בודדים".

"המאומתים הקשים מדאיגים אותנו עוד יותר, עברנו את הרף של אלף חולים קשים וקריטיים. יותר מ-300 חולים נמצאם במצב מסכן חיים" אמרה. "מספר הנפטרים עולה גם כן. היינו בממוצע של 10 פטירות ליום, והיום עומד הממוצע על 40-50 ביום. קשה לנו לראות את זה ואנחנו יודעים שהמספרים עוד יעלו לפני שהם יירדו".

על עומס הבדיקות אמרה ד"ר אלרעי-פרייס: "כשיש תחלואה גבוהה יש הרבה בידודים זה מותח את המעבדות. בגלל זה הורדנו את ההתוויה לדיגום חופשי כדי שרק מי שמרגיש לא טוב או היה במגע עם חולה מאומת ייבדק. מנסים לעקוב כמה ימים לראות אם זה ישפיע על כמויות הבדיקות. זה מייצר עומס על הקופות אבל זה חשוב לנו להוריד את כמות הבדיקות כי המעבדות נמתחות עד הקצה".

"המידע שעובר לפייזר הוא רק על כמות החולים"

בנוגע לחיסונים אמרה ד"ר פרייס כי "17% מהמאושפזים קיבלו מנת חיסון אחת, ויותר מ-73% מבני ה-60 ומעלה התחסנו גם כן". ד"ר פרייס התייחסה לנתונים שמקבלת חברת התרופות פייזר על המצב בארץ, ואמרה: "המידע הוא על כמות החולים לשבוע, קשים וקריטיים. לא עובר שום מידע אחר, אפילו לא על תופעות לוואי או מחלות רקע. שום דבר כזה".

בקשר לתופעות הלוואי של החיסון השני אמרה פרייס כי משרד הבריאות יפרסם טבלה מסודרת עם תופעות הלוואי ומה צריך לעשות כשהם מופיעים. במשרד הבריאות הודיעו היום כי מבצע החיסונים יתרחב לקבוצת גיל נוספת – והחל ממחר יוכלו גם בני 50-55 בריאים להתחסן, וזאת בהמשך להתחסנות המורים וסגלי ההוראה שהחלה היום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!