דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חיסון לקורונה / מורי החינוך המיוחד החלו להתחסן: "החיסון נותן קצת ביטחון להמשיך ללמד"

29,200 עובדי הוראה התחסנו או החלימו | יניב גאייר, מורה לחינוך מיוחד שהתחסן: "מרגיש שדואגים לנו ומבינים שחשוב היה לחסן אותנו במהרה"

יניב גאייר, מורה מירושלים שהתחסן נגד קורונה (צילום: דוד טברסקי)
יניב גאייר, מורה מירושלים שהתחסן נגד קורונה (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

71,054 עובדי הוראה וצוותי חינוך נרשמו לחיסון קורונה. כך עולה היום (שלישי) מנתוני משרד החינוך. מדובר בשליש (30%) מקרב עובדי ההוראה וצוותי החינוך בישראל. 29,200 עובדי הוראה וצוותי חינוך דיווחו, כי כבר התחסנו או החלימו מנגיף הקורונה (מתוכם: 13,271 מעל גיל שישים, 15,929 מתחת לגיל 60). 5,399 לא מעוניינים להתחסן.

משרד החינוך השיק ביום ראשון את מבצע ״חוזרים לחיים בחינוך" לחיסון המורים. לפי הודעת המשרד, החל מיום רביעי יחוסנו מעל 200 אלף מורות וגננות. בשלב הראשון החיסונים יינתנו לצוותי החינוך המלמדים בתקופת הסגר במסגרות החינוך המיוחד, נוער בסיכון ופנימיות.

מורה מלמדת בכיתה עם ציוד מגן נגד מגפת הקורונה. 17 במאי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
מורה מלמדת בכיתה עם ציוד מגן נגד מגפת הקורונה. 17 במאי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

יניב גאייר, מורה ומדריך מורים במסגרות חינוך מיוחד, הוא המחוסן ה-150,000 של העיר והגיע להתחסן באירוע חגיגי שנועד לתמרץ את מורות ומוריי העיר ובמיוחד אלו במסגרות המוחרגות, להגיע להתחסן. "אנחנו כל הזמן עובדים, למרות שיש עוד ועוד חולים ובידודים, החיסון נותן קצת יותר בטחון ושקט להמשיך ללמד" הוא מספר.

למרות הבלגן סביב מתן החיסונים למוריי החינוך המיוחד, וסכסוך העבודה של הסתדרות המורים שעדין נמצא בתוקף, גאייר (40) מרגיש מרגיש שישנה דאגה לאנשי החינוך, "הלימודים נהיו מאוד מאתגרים בשבועות האחרונים בגלל העלייה התחלואה, כמו ההורים והתלמידים, החשש הוא גם אצלנו המורים – אנחנו לא חסינים. אישית אני מרגיש שדואגים לנו ומבינים שחשוב היה לחסן אותנו במהרה".

"היום אני לא יודע להגיד איך נחזור כשנחזור, זה מטריד אותי" אומר אלעד מזרחי, מנהל מרכז רגשי בבית ספר תיכון ויסודי בשכונת גילה, שהגיע להתחסן היישר מהעבודה "להורים היה מאוד חשוב שהמסגרות ימשיכו לפעול, זו שנה של שינויים תכופים שהם מאוד קשים עבור הילדים ויש חשיבות גדולה להמשיך לעבוד".

מזרחי אחראי על עשרות מתמחות שמלוות תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, "אני עובד בעיקר בזום מול הילדים אבל המתמחות נמצאות בחזית וכן, אני דואג; זו הבריאות שלהן ושל הבתים שהן מגיעות; על המשפחות והמבוגרים" הוא אומר.

"חוששות ללמד, אבל לא רוצות לאכזב את התלמידים"

"עבדתי כל השנה האחרונה, נחתי רק בהפסקות קטנות. ככה זה בחינוך המיוחד" אומרת כלנית רונן, מורה בחינוך מיוחד במסגרת סגורה. היא הגיעה לקבל את החיסון עם בעלה, שכבר חלה בקורונה בקיץ. "כל המורות חוששות ללמד, אבל לא רוצות לאכזב את התלמידים וההורים" היא אומרת.

לטענתה, ההנהגה פעלה באופן לא אחראי כאשר טלטלה מורים ממקום למקום והשאירה באחריות המורים בלבד את הסיכוי להתחסן. "היו אומרים בכנות, שעד תאריך מסוים לא נוכל לחסן, אז לדעתי הדברים לא היו מקבלים ביקורת; סך הכל, אנחנו מבינים שזו משימה מאתגרת לתעדף חיסונים של 8 מיליון אנשים, אבל כשחלק מהמורים התחילו לקבל ואחרים לא – זה השאיר טעם מר".

משמאל: איציק לארי, מנכל עיריית ירושלים, עם המורה יניב גאייר
משמאל: איציק לארי, מנכל עיריית ירושלים, עם המורה יניב גאייר

רונן מספרת שמאז הקורונה, היא מקבלת הערכה רבה יותר על עבודתה "אני עובדת בתחום מעל 20 שנה וכמות התשבוחות והערכה שקיבלתי מהסביבה שלי בשנה האחרונה לא קיבלתי מעולם – יש בעיה ביחס למורים, אבל היא לא בקרב הציבור".

ביחד עם גאייר, הגיע לאירוע החגיגי איציק לארי, מנכ"ל עיריית ירושלים, שאמר: "ראש העיר סגר כבר לפני שבועיים מתווה לחיסון, כל מערכת החינוך בעיר הייתה צריכה להיות מחוסנת" הוא מספר ל'דבר'. המתווה שעבדו עליו קשה מאוד, נאלץ להתבטל בעקבות הביקורת שהעביר משרד הבריאות על עיריית תל אביב על נסיונה לחסן את מוריי העיר על דעת עצמה. "החיסון היה צריך לכלול מלווים,  נהגי הסעות, בנות שירות – הכל. לצערנו זה לא יצא לפועל בגלל דרישות משרד הבריאות".

"שלחנו אמש מעל 2,600 הודעות סמס למורים וחיסנו מעל ל-650" מספרת אילנית ארז, מנהלת חמ"ל קורונה בקופ"ח כללית במחוז ירושלים. עד יום ראשון בכוונת העירייה לחסן את כלל עובדי החינוך המיוחד ולעבור משם לכלל אנשי החינוך. למרות שרוב המחוסנים שהגיעו במהלך היום היו אנשי חינוך, ארז, שקיבלה כבר שני חיסונים, מודאגת מכך שכמות הבאים בשערי המרכז נמוכה מהצפוי. "לדעתי החשש לא קשור למורים, אלא לחיסון בכללי, כמו שיש ללא מעטים באוכלוסייה". על כן, מפצירה במורות שדואגות – לא לחשוש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!