דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

נגיף הקורונה / "מחלקת הקורונה בעומס שיא. כל חבר צוות שבא לעבודה זה פלא"

פרופ' אלון הרשקו, ראש מחלקת קורונה בבית חולים הדסה עין כרם: "אין עומסים בבתי חולים? זה כמו לשכנע אותי שהשמש לא זורחת"

מחלקת קורונה בבית חולים. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
מחלקת קורונה בבית חולים. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו בשבוע האחרון בשיא של כל השנה האחרונה", מספר פרופ' אלון הרשקו, מנהל מחלקה פנימית ומחלקת קורונה בבית חולים הדסה עין כרם. על רקע הטענות לפיהן אין עומס בבתי החולים, הוא אומר כי "זה כמו לנסות לשכנע אותי שהשמש לא זורחת."

20% מסך חולי הקורונה הפעילים כרגע הם בעיר ירושלים, ובבית החולים הדסה עין כרם מאושפזים 125 חולי קורונה, 67 מהם במצב קשה וקריטי ו-27 מונשמים. בשל העומסים הנחה בית החולים את מד"א ביום שני השבוע להפנות חולים הסובלים מבעיות רפואיות חריפות לחדר המיון בקמפוס הר הצופים של הדסה.

הרשקו מסביר כי המצב בבית החולים קשה הן מבחינת כמות המטופלים והן מבחינת מורכבות הטיפול הנדרש. "יש הרבה חולים קשים, מחלות כרוניות, דיאליזה, לא נושמים טוב. יש הרבה חולים עם מחלת פנימיות מורכבות, שעבורם הקורונה היא רק הדובדבן על הקצפת." לדבריו, מספר החולים המורכבים הוא השלכה ישירה של העלייה בתחלואה הכללית, מכיוון שחולים קלים ובינוניים כבר לא מתאשפזים במחלקה. 

פרופ' אלון הרשקו, מנהל מחלקה פנימית ג', בית חולים הדסה עין כרם. (צילום: אלבום פרטי)
פרופ' אלון הרשקו, מנהל מחלקה פנימית ג', בית חולים הדסה עין כרם. (צילום: אלבום פרטי)

"אנחנו מחזיקים מעמד בשיניים. כל חבר צוות שבא ליום עבודה זה פלא, כל יום עוד מישהו נופל. אתמול רופא התבשר שבתו נחשפה לחולה קורונה בגן – יאללה, הלך לנו רופא", הוא מספר. "כל יום אנחנו מתארגנים מחדש באטרף ובקומבינות איך נעבור את היום. איכשהו יש משהו באדרנלין שעוזר לנו לשמור על מורל. אבל זה נורא קשה. המתח סוחט אותנו".

המספרים הגולמיים של העומס בבתי החולים לא מספקים לדבריו את התמונה המלאה. "נגיד שיש מחלקה אחת שיורדת לה העומס, ואז מניידים מטופלים ממחלקה אחרת אליה. אבל חולה זה בן אדם, ואז צריך שצוות חדש יכיר את המורכבות של אותו החולה, ושעובדת סוציאלית חדשה במחלקה החדשה תכיר את משפחתו. כל התהליכים האלו מורידים את יעילות העבודה, ואנחנו משלמים עליהם תשלום בעומס על חברי הצוות".

החיסונים והסגר נותנים לדבריו עוד תקווה אבל הדרך עוד ארוכה. "אני מאוד מקווה שהשבוע המספרים קצת ירדו. אנחנו כל יום מסתכלים על העקומה ורוצים לראות אותה משטתחת. עד היום זה לא קורה. הצוותים מקבלים השבוע מנה שנייה של חיסון, אך ייקח עוד זמן עד שיראו את תוצאות החיסונים. בינתיים, עדיין אין לנו אוויר."

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!