דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב סוערת

ארה"ב סוערת / בית הנבחרים ממשיך לקדם את תהליך הדחת הנשיא טראמפ

חמישה חברי קונגרס רפובליקנים כבר הודיע שיתמכו במהלך | טראמפ: ההליך ההדחה "מעורר כעס עצום" בארה"ב

השבעת טראמפ לנשיאות ארה״ב ב-2016. (צילום: סוכנות AP).
השבעת טראמפ לנשיאות ארה״ב ב-2016. (צילום: סוכנות AP).

בית הנבחרים בארה"ב מתקדם במהירות עם הליך ההדחה של הנשיא דונלד טראמפ, ואישר החלטה שקראה לסגן הנשיא מייק פנס להדיח את הנשיא בלי התערבות הקונגרס. טראמפ, מצידו, לא הביע חרטה על כל שהלהיב את תומכיו דקות ספורות לפני שהסתערו על בניין הקפיטול, וטען שהליך ההדחה מעורר "כעס עצום" במדינה. אחרי טוויטר ופייסבוק, יוטיוב הודיעה הבוקר (רביעי) כי היא משעה את חשבונו של הנשיא.

טראמפ, שאמור לסיים את כהונתו בשבוע הבא, עלול להיות הנשיא הראשון בהיסטוריה של ארה"ב שיודח פעמיים על ידי בית הנבחרים. בשנה שעברה הדיח אותו בית הנבחרים על רקע ניסיונו ללחוץ על אוקראינה להשיג מידע נגד יריבו ג'ו ביידן. הסנאט, שניהל את המשפט אחרי ההדחה, הצביע אז שלא לסיים את כהונתו.

דבריו של הנשיא היוצא בעצרת שקדמה למהומות בוושינגטון עומדות בבסיס ההאשמות נגדו בהליך הנוכחי, שצפוי להתחיל היום. עם זאת, לא מעט מספר רפובליקנים בקונגרס עדיין תומכים פומבית בטענות, חסרות הבסיס, של הנשיא היוצא על הונאה רחבת היקף בבחירות לנשיאות.

אמש, אישר בית הנבחרים החלטה שקראה לסגן הנשיא פנס להשתמש בתיקון ה-25 לחוקה האמריקאית, המאפשר לקבינט להדיח את הנשיא בלי הצבעה בקונגרס. פנס הודיע כבר שלא יעשה את זה. ההחלטה שאושרה בבית הנבחרים ברוב של 223 תומכים מול 205 מתנגדים, כמעט לחלוטין חלוקת הקולות בין המפלגות, קראה לפנס "להכריז את מה שאומה שלמה ומבועתת כבר יודעת: שהנשיא לא מסוגל לבצע בהצלחה את התפקיד הנדרש ממנו".

שעות ספורות לפני ההצבעה על ההחלטה, פנס כבר השיב לה בשלילה. במכתב ליו"ר בית הנבחרים הדמוקרטית, ננסי פלוסי, כתב סגן הנשיא שהדחת טראמפ עומדת בניגוד לאינטרס הציבורי מכיוון שעכשיו "הזמן לאחד את המדינה שלנו, לקראת השבעתו לתפקיד של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן".

עם זאת, חמישה רפובליקנים בבית הנבחרים כבר הודיעו שיצביעו בעד הדחת טראמפ. "נשיא ארה"ב זימן את הכנופיה הזאת, בנה אותה והצית את הלהבה ששלחה אותה להסתער על בניין הקפיטול", אמרה ליז צ'ייני, מספר שלוש בהנהגת המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים. "מעולם לא הייתה בגידה גדולה יותר של נשיא ארה"ב בתפקיד שלו ובחוקה שלנו", הוסיפה.

טראמפ, כאמור, הזהיר את בית הנבחרים שלא להמשיך בהליך ההדחה, וטען שהניסיון להוציא אותו מהבית הלבן מפלג את הציבור האמריקאי. "להמשיך בדרך הזאת, אני חושב שזה יוצר סיכון עצום למדינה שלנו, וזה מעורר כעס עצום", אמר.

בהתבטאות הציבורית הראשונה שלו מאז העימותים האלימים בשבוע שעבר, לא הביע הנשיא היוצא חרטה על דבריו ואך לא מסר תנחומים למשפחות ההרוגים והפצועים באירוע. טראמפ אמר רק כי "אני לא רוצה לראות אלימות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!