דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

נהגים מותקפים / קו אוטובוס שנהג בו יותקף יושבת ל-12 שעות, או שמסלולו יוחלף

ממלא מקום מנהל הרשות לתחבורה ציבורית הודיע לחברות המפעילות על החלטתו בנושא, לאור "התגברות האלימות המופנית כלפי נהגים ואוטובוסים בשירות התחבורה הציבורית"

אוטובוסים של סופרבוס. נהגי החברה ישבתו יחד עם עובדי ״אפיקים״ במחאה על תנאי העסקתם (צילום: מתוך ויקימדיה)
אוטובוסים של סופרבוס. נהגי החברה ישבתו יחד עם עובדי ״אפיקים״ במחאה על תנאי העסקתם (צילום: מתוך ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

קו אוטובוס שארעה בו תקיפה כלפי נהג יעצור את פעולתו או ישנה את מסלולו למשך 12 שעות באופן מידי, כך הודיע ממלא מקום מנהל הרשות לתחבורה ציבורית, רן שדמי, בעקבות התגברות תופעת האלימות כלפי נהגי אוטובוס.

"אנו עדים בתקופה האחרונה להתגברות האלימות המופנית כלפי נהגים ואוטובוסים בשירות התחבורה הציבורית", כתב שדמי לחברות המפעילות את קווי התחבורה הציבורית בישראל. "אלימות זו חוצה יישובים ומגזרים וכמובן שאין לקבלה בהבנה או לגלות כל מידה של סובלנות כלפיה. מעבר להתנהלות מולנו, אבקשכם להגיש תלונה במשטרת ישראל בכל מקרה מסוג זה, ואף לשקול הגשת תביעה אזרחית נגד התוקפים".

הבוקר (רביעי), תקפו נוסעים נהג של חברת סופרבוס בבית שמש, תוך כדי נסיעה. האוטובוס התנגש ברכב חונה ולמרבית המזל לא היו נפגעים. לפני כשבועיים הותקף נהג אגד בחיפה בשעה שהעלה נוסעים לאוטובוס, כשאחד מהם ירק עליו ושפך עליו משקה. בעבר הכירו בתי הדין לעבודה, בעקבות מאבק ההסתדרות, בזכותם של ועדי העובדים לנקוט שביתות מחאה מדודות בעקבות תקיפות שכאלו.

האוטובוס בו הותקף הנהג בבית שמש, היום 13 בינואר 2021 (צילום: כוח לעובדים)
האוטובוס בו הותקף הנהג בבית שמש, היום 13 בינואר 2021 (צילום: כוח לעובדים)

"אני יותר משמח שמשרד התחבורה הצטרף למגמה אותה אנחנו מובילים לשמירת הביטחון האישי של הנהגים", אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי. "התחלנו בהשבתת הקווים שבהם הותקפו הנהגים שלנו, המשכנו בחלוקה של גז פלפל לכל נהג, פעלנו נחרצות מול ועם מנכ״לית משרד התחבורה דאז, קרן טרנר, להתקנת מחיצות בין הנהגים לנוסעים והמשכנו בפגישות מקצועיות בין הוועדים שלנו לשרת התחבורה מירי רגב. יש עוד מה לשפר בעניין. לדעתי ניתן להגדיר את הנהגים בתחבורה הציבורית כעובדי ציבור ובכך לפרוס עליהם הגנה נוספת וענישה משמעותית יותר לתוקפים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!